Gå til innhold

Hvilken sang vekker følelser og får deg tenke over livet?


Bigfesk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På søndagsskolen lærte vi en sang som het "Vær forsiktig lille øye".

Sangen hadde flere vers. Alle sang av full hals, og vi synes den var både fin og viktig.

Etterhvert som jeg begynte å tenke igjennom ting kom jeg til å huske denne sangen, og den traff som et skikkelig ballespark.

"Brave new world" og "hypnopedisk kondisjonering" er lett assosierbart når denne visa også ble brukt som "nattasang".

 

En annen sak som vekker litt hyggeligere minner: Fleshquartet - Life Wish

En av de episodene som nører opp under forestillingen om parallelle universer, tynt befolket, men med akkurat de rette menneskene.

Lenke til kommentar

finntroll - aldhissla

 

Dream Theater - A change of seasons I.The crimson sunrise II.Innocence III.Carpe Diem IV.The darkest of winters V.Another world VI.The Inevitable Summer VII.The Crimson sunset

 

(NEI jeg nevnte ikke Dream Theater sangen fordi tittelen er lang. den er helt rå)

Lenke til kommentar

DumDum Boys - Tyven Tyven

 

Dette er sangen Kjartan Kristiansen skrev for Prepple Houmb mens han var i sorg etter datterens bortgang. Hans datter led av leukemi, og døde bare noen få år gammel.

Teksten er gripende, han skriver med sterkere følelser enn de fleste.

 

Hver gang jeg hører denne sangen tenker jeg på hvor sårbare vi egentlig er her på jorden, hvor enkelt alt kan rives vekk fra en. Alle som har mistet noen som står en nær kan identifisere seg med Kjartans ettertenksomme poesi..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...