Gå til innhold

Beagle trening på rådy, hare og rev


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal anskaffe meg en beagle som jeg skal bruke på jakt. Har trengt til å bruke den på rådyr, hare og rev. Har et terreng der jeg jakter rådyr, også har jeg et terreng der det ikke finnes rådyr i det hele tatt. Har lest masse tips hvordan man skal prege på bare rådyr, bare hare eller bare rev. Men nå skal jeg altså få den til å jage alt. Noen tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da får du heller skaffe deg flere hunder.

En hund må kun konsentrere seg om et spesifikk pattedyr for å kunne holde kontinuiteten under loset.

 

En jakthund skal også gjennomgå div.prøver/tester for og bli godkjent.

 

En harebikkje som begynner og spore rådyr blir tatt ut av tjeneste,normalt blir de avlivet da de ikke passer som kjæledyr.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Da får du heller skaffe deg flere hunder.

En hund må kun konsentrere seg om et spesifikk pattedyr for å kunne holde kontinuiteten under loset.

 

En jakthund skal også gjennomgå div.prøver/tester for og bli godkjent.

 

En harebikkje som begynner og spore rådyr blir tatt ut av tjeneste,normalt blir de avlivet da de ikke passer som kjæledyr.

 

ok, jeg ser den. Men det blir jo mest fokus på hare og rev, siden det terrenget jeg kan jakte på hele høsten er det ikke rådyr. Får vel fortsette med smygjakt på de få gangene det blir rådyrjakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...