Gå til innhold

Filmbaserte grupper. Er det et behov?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi er da så få her inne allerede. Trenger vi deles opp enda mer?

Men for all del la oss ikke stoppe der. Hva med MF Contax, Hasselblad, Rolleiflex, Fuji, Penatax, og SF Linhof etc.? ;)

""Vi er da så få her inne allerede"". Ja, det er et godt spørsmål, men det vokser!! Jeg tenker på ryddighet og segmentering når et forum vokser og blir flere og flere tråder over mange sider.

Jeg er mer opptatt av et serdeles godt " Akam forum", fritt for støy. Et forum jeg trives med og som vi brukere kan være med å utvikle vider, samt det viktigste. Til glede for oss selv.

Mange kan dele sine kunnskaper hvis det er lettere å finne. Ser at det dukker opp nye filmbaserte bruker som bare har fotografert med digitalt utstyr og ønsker nyttig info til den filmbaserte fotoverden,som nekter å .... Etter antall av brukere som åpner trådene i forhold til spørsmål, svar og fortellende historier er det muligens et behov?

Håper her på å lese om andres ønsker og behov.

Johs

Endret av 3G
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+2345tsdfg

Absolutt behov for filmbaserte grupper, men ryddighet er fint, skal en sortere får en heller gå etter format eller type kamera, mellomformat, storformat, småbilde, målsøker eller speilrefleks f.eks? Og gjerne en egen avdeling for gamle klappkamera :)

Tror jeg tar med meg Mamiya Six ut på tur i dag ja . . .

 

vha

Lenke til kommentar

Dere må gjerne opprette andre grupper/merketråder, men jeg ser liten vits i å gjøre det med mindre det er aktive brukere som ønsker det. Men gjør gjerne et forsøk - hvis de ikke har livets rett forsvinner de uansett bare ned i sluket med inaktive forumtråder, ingen skade skjedd...

 

Mellomformat har vel en tråd om jeg ikke husker feil, men det er kanskje lenge siden det ble postet i den. Antikke kameraer kan selvfølgelig også være interessant, for dem som har det. Når det gjelder småbildeformatet tror jeg nok at aktive merketråder er best, slik vi har for Pentax i dag, og at man får en slik for Nikon også. Jeg tror ikke aktiviteten er stor nok til at det har noe for seg å skille mellom manuellfokus og autofokus, så en "Analog Nikon-tråd" er det greieste.

 

Spørsmål som ikke er merkebaserte kan tas i egne tråder i hovedforumet. Synes vi skal være forsiktige med å overstrukturere noe som kan være svært ryddig med en flat og åpen struktur.

 

I første omgang foreslår jeg altså

- storformattråd (allerede aktiv)

- Analog Pentax (allerede aktiv)

- Analog Leica M og andre målsøkere (allerede aktiv)

- mellomformattråd (Trodde vi allerede hadde dét, men finner den ikke nå. Start gjerne en ny.)

- Analoge merketråder (start opp de som ønsker, primært eiere av slike kameraer)

- Ikke merkerelaterte film-spørsmål tas i egne tråder eller den generelle filmtråden.

Lenke til kommentar
Småbildeformatet kan være skilt med fatningstype og ikke merke/produsent.
I praksis er jo det nesten det samme... Og brukerne det gjelder er jeg temmelig sikker på er klar over hvor de skal gå for å finne info om utstyr med deres fatning.

 

MF og SF har få brukere her inne og kunne vært slått sammen.
Det er litt forskjellige grupper som driver med dem, og de er i praksis såpass forskjellige at jeg synes godt de kan være hver for seg. Om de ikke har livets rett, vil de som sagt bare forsvinne nedover listene, det er alltid verdt et forsøk.
Lenke til kommentar
Småbildeformatet kan være skilt med fatningstype og ikke merke/produsent.
I praksis er jo det nesten det samme... Og brukerne det gjelder er jeg temmelig sikker på er klar over hvor de skal gå for å finne info om utstyr med deres fatning.

 

MF og SF har få brukere her inne og kunne vært slått sammen.
Det er litt forskjellige grupper som driver med dem, og de er i praksis såpass forskjellige at jeg synes godt de kan være hver for seg. Om de ikke har livets rett, vil de som sagt bare forsvinne nedover listene, det er alltid verdt et forsøk.

Jeg ønsker meg en Leica R tråd, en Minolta mc/md tråd. Minolta sine autofokus med helt annen objektivfatning føler jeg ikke hører hjemme i en mc/md tråd. Det eneste som er felles er navnet. Vedrørende 2 slike tråder kan jeg og andre slippe å bla igjennom alt som ikke tilhører Leica R, mc/md.

MC/MD er tross alt et av verdens mest solgte og vellykkede system. Selvfølgelig finnes det slike ute på nettet, men da er det ikke et skandinavisk språk.

Johannes

Endret av 3G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...