Gå til innhold

oppgradere fra 350D til?


Anbefalte innlegg

Jeg venter på Canon 17-55 f/2.8 som er bestilt, så det er vel på tide å starte sparingen til nytt kamerahus også. Men hva bør jeg tenke på om jeg skal bytte innen ett år - 50D eller 7D kanskje?

Det hadde vært veldig kjekt med filmfuksjon hvilket jeg savner med DSRL'en nå.

 

Det skal nevnes at jeg er en glad amatør ;)som gjerne vil dokumentere hverdag og fest på best mulig måte - ta vare på øyeblikkene med menneskene rundt meg.

Endret av dSRL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs jo litt hva du savner på 350D. Selv en 500D (som også har video) vil være en kraftig oppgradering av 350D. En 17-55 på 500D vil muligens føles litt fortungt, men ikke verre enn at det bør gå bra.

 

Vil du ennå ett hakk opp er både 50D og 7D bra valg. Siden du kan vente litt så vil jeg anbefale å se om det kommer noen 60D etter jul en gang, hvis det lanseres vil video sikkert væer på plass og prisen havner nok godt under 7D.

Endret av seriksen
Lenke til kommentar
Bra forbedring over ISO 800 på de nye husene iallefall. Filmfunksjonen i 500D er også utmerket - men bare om 720P oppløsning er godt nok for deg - 20 fps på 1080P er ganske useless imo. Husk at autofokus mens du filmer er veldig dårlig, men det går fint å fokusere manuelt.

Skal man bruke 5000-6000 på 500D fordi det er et relativt begrenset videokamera og kan brukes med mindre blitz ?

Lenke til kommentar
Det spørs jo litt hva du savner på 350D. Selv en 500D (som også har video) vil være en kraftig oppgradering av 350D. En 17-55 på 500D vil muligens føles litt fortungt, men ikke verre enn at det bør gå bra.

 

Vil du ennå ett hakk opp er både 50D og 7D bra valg. Siden du kan vente litt så vil jeg anbefale å se om det kommer noen 60D etter jul en gang, hvis det lanseres vil video sikkert væer på plass og prisen havner nok godt under 7D.

Ja, 350'n blir muligens litt framtung med det nye objektivet, men på sikt skal jeg jo bytte kamerahus. Og enn så lenge prioriterer jeg bra glass fremfor hus :)

 

Jeg setter pris på:

Video, flere bilder pr sek. bedre batterikapasitet, litt mer solid(!) kamera og værtetning -> 50D?

 

Ryktes det at ett 60D på trappene? Ser etter brukte 50D, men det er dessverre få brukte tilsalgs og nyprisen ligger på ca 7.500kr. Prisen går trolig noe ned etterhvert som 7D og evt 60D tar mer av markedet.

 

Edit: omformulering.

Endret av dSRL
Lenke til kommentar
Takk for linken Nautica.

 

Tror jeg sitter på gjerdet en stund til for å se om D60 kommer innen rimelig tid. Håper da at tiden er inne for å kjøpe pent brukt D50 :love:

Du mener kanskje 50D og 60D? Nikon har allerede hatt D50 og D60 ute, og de er ikke noe spesiellt bedre enn 350D-en din :p

 

Det kan jo hende at 60D blir såpass snasen, at det er den du må ha ....

Lenke til kommentar
Takk for linken Nautica.

 

Tror jeg sitter på gjerdet en stund til for å se om D60 kommer innen rimelig tid. Håper da at tiden er inne for å kjøpe pent brukt D50 :love:

Du mener kanskje 50D og 60D?

 

Det kan jo hende at 60D blir såpass snasen, at det er den du må ha ....

Snasen 60D eller god pris på 50D tror jeg absolutt er verdt å vente på. I mellomtiden skal jeg øve meg med lillesøster'n :D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...