Gå til innhold

Fortell om ditt gode kjøp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Canon Ef 70-200 F4 IS, 8878,- på Japan Foto i romjulen 2008. Ett objektiv jeg er strålende fornøyd med.

2-3 uker senere steg prisene på Canon objektiver her i Norge, og 70-200 til over 12000,- hvis jeg ikke husker helt feil :!:

 

Jeg kjøpte tilsvarende objektiv på samme sted til samme pris! Meget godt kjøp. Jeg solgte derimot objektivet i sommer da det ble liggende i fotobagen. Kjøpte sykkel istedet..

 

Ellers er mitt 5DMKII et bra kjøp pga kameraets kvalitet. Selv om det er relativt kostbart i seg selv.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en julegave til meg selv: Canon 24-70 og Canon 7D, og jeg er like forelsket i begge. 24-70 har bokeh som er en fryd for øyet å se på. 7D sin brukervennlighet, ergonomi og bildekvalitet er absolutt verdt pengene.

 

Ellers har jeg en litt eldre 50mm f/1.4 som jeg aldri blir lei av. "billig", lett og tar sylskarpe bilder. Fastopptikk er ikke til å kimse av :yes:

Lenke til kommentar

Beste kjøp var vel kanskje da jeg fikk et profft og bra reprobord, inkludert macrosleide som også kan brukes på vanlig stativ, for en femtilapp på loppemarked...

 

Men største gleden var nok da jeg før jul tok det store skrittet og fikk mitt første helproffe kamera, en D300s, etter nesten 30 år med Nikon SLR.

Det krevde en del innsats og konfigurering, men du verden så moro, for noen muligheter, selv om det knapt er lys!

I mange uker har jeg hatt så utrolig mange flotte opplevelser når jeg fanger nye bilder jeg ikke trodde var mulig, og stadig oppdager hvor gjennomtenkt og godt alt bare fungerer.

Jeg var veldig i tvil om det var verdt å legge så mye penger bare i kamerahuset, men det varte ikke lenge...

Optikken er klart viktigst, men tar man mye bilder er også kameraet viktig.

 

Og spesielt også gleden da jeg endelig fikk en skikkelig lyssterk fastlinse litt tidligere, og kunne styre bakgrunnen som jeg ville.

Det ga også enorm fotoglede og en ny verden, men med D300s'en så fikk jeg også full glede av de gamle objektivene, så nå er zoomen parkert.

Lenke til kommentar

Mitt beste kjøp var en ZD 14-54mm f2,8-3,5 til mitt E-410 (Nå E-520) som flere nettbutikker i USA solgte ut billig i slutten av 2008, for å gjøre plass til den nye som ble lansert med E-30. Jeg kjøpte min gjennom Amazon.com fra Adorama til $300 som den gangen var godt i underkant av 2000 kr.

Endret av eks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...