warulv Skrevet 30. desember 2009 Skrevet 30. desember 2009 Hei! Kjører for tiden en Audi A4 Avant (03-mod.), hvor vi har én unge (1 år) + mor i baksetet. Det går jo selvsagt greit. Nå venter vi imidlertid nr. 2, og da vil det vel bli trangt med 2 barneseter + mor i baksetet. Lurer på å kjøpe en Audi A6 rundt 07-modell (altså siste utgave). Hvordan er plassforholdene i baksetet der? Vil det være plass til 1 babybarnesete + et litt større barnesete (til 1-åringen som snart skal ha nytt sete) + mor imellom? Noen med erfaring?
Kent Touch This Skrevet 30. desember 2009 Skrevet 30. desember 2009 Foreslår at du tar en prøvetur med en A6, det er vanskelig for folk å synse over akkurat hvor mye plass din familie trenger.
warulv Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Skrevet 30. desember 2009 Foreslår at du tar en prøvetur med en A6, det er vanskelig for folk å synse over akkurat hvor mye plass din familie trenger. Har verken barnesete nr. 2 eller unge nr. 2 i havn enda.. så vanskelig å prøve foreløpig... men seff, kan jo få bedre inntrykk bare av å se det i "levende live". Men A6 er jo en vanlig bil.. og å ha to små unger er rimelig vanlig.. så skulle tro mange hadde førstehånds erfaring.
Kent Touch This Skrevet 30. desember 2009 Skrevet 30. desember 2009 Joa, men som regel sitter vel mor i forsetet og da er det jo ikke noe problem.
2bb1 Skrevet 30. desember 2009 Skrevet 30. desember 2009 (endret) A6 har god plass i baksetet, men med to store barneseter blir det nok litt trangt i de alle fleste biler. Men for en dame med gjennomsnittlig størrelse bør det være plass, om ikke så komfortabelt på langturer. 2007-modellen er forøvrig ikke siste utgave. Kom ny høsten 2008 (altså Audi A6 2009). Den med led-lys som du sikkert vet. Endret 30. desember 2009 av 2bb1
warulv Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Skrevet 30. desember 2009 Joa, men som regel sitter vel mor i forsetet og da er det jo ikke noe problem. Ettersom unga drar seg til flytter hun vel frem, men er vel vanlig å sitte ved siden av barn frem til de er et par år gamle... Og ettersom en ny en er på vei må hun vel påregne å sitte der baki et par år til.
warulv Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Skrevet 30. desember 2009 A6 har god plass i baksetet, men med to store barneseter blir det nok litt trangt i de alle fleste biler. Men for en dame med gjennomsnittlig størrelse bør det være plass, om ikke så komfortabelt på langturer. 2007-modellen er forøvrig ikke siste utgave. Kom ny høsten 2008 (altså Audi A6 2009). Den med led-lys som du sikkert vet. Ja, prøvde med en Toyota Avensis (nest siste utgave), og der ble det sykt trangt i hvert fall. (Med ett stort og ett lite barnesete + dama imellom.) Dama er forøvrig tynn som ei flis, så sånn sett ligger vi bra an. Vet at det kom ny i 2008 ja, men det var jo bare en facelift. Er jo 100 % lik foruten LED-lysene og litt småflikk, så størrelsen på baksetene er jo den samme uansett.
2bb1 Skrevet 30. desember 2009 Skrevet 30. desember 2009 Nja, om jeg ikke tar feil ble 2009-utgaven forlenget med 4-6 cm også. I tillegg til nye baklykter, dioder, nye "skjørt og kanaler" og mer S-Line-preget front. Men for all del, det er ikke noe galt med den forrige utgaven/versjonen, ville bare påpeke forskjellene. Hvis hun er syltynn burde det ikke være noe problem med A6. Klarer ikke å komme på noen annen bil med bedre plass i farten i alle fall.
warulv Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Skrevet 30. desember 2009 Nja, om jeg ikke tar feil ble 2009-utgaven forlenget med 4-6 cm også. I tillegg til nye baklykter, dioder, nye "skjørt og kanaler" og mer S-Line-preget front. Men for all del, det er ikke noe galt med den forrige utgaven/versjonen, ville bare påpeke forskjellene. Hvis hun er syltynn burde det ikke være noe problem med A6. Klarer ikke å komme på noen annen bil med bedre plass i farten i alle fall. Tja... den har vel verken vokst eller krympet tror jeg? Pleier ikke være vanlig at biler endrer lengde/bredde i facelift isåfall... Dette innebærer faceliften visstnok: "Men det er også mulig å se forskjell. Foran har A6 fått en justering både på den store grillen, støtfangeren, luftinntakene og tåkelyktene. I tillegg får du nå en LED-stripe med seks dioder dersom du bestiller xenonlykter. Videre nedover sidene legger du kanskje merke til de blanke kromlistene som buer seg svakt oppover på sin ferd bakover. Helt bakerst på sedanen finner vi en liten spoilerleppe på bagasjelokket, en liten kromlist på støtfangeren og en slags diffusor helt i nedkant av hekken. I kombinasjon med denne finner vi også et par rette enderør. Den letteste forandringen å oppdage er likevel de nye smale baklyktene som strekker seg et godt stykke innover mot midten. I god Audi-stil anvender disse også LED-teknologi." Baklyktene er jo dessuten kun forandret på sedanen, og ikke på Avanten. Anyway - det var litt off topic... A6 må vel være blant de med best bakseteplass? Alternativene er liksom E-klasse eller 5-serie. Liker ikke gamle E-klasse, og den nye har vært for kort tid på markedet til at jeg finner en brukt til god pris. 5-serie er et alternativ, men innbiller meg at den har dårligere plass enn A6? Synes også å ha lest at A6 er plasskongen både på bakseteplass og bagasjeplass...
2bb1 Skrevet 30. desember 2009 Skrevet 30. desember 2009 Åå, du skulle ha avanten du ja. Tror romsligheten i baksetene på 5-serien/E-klassen/A6 er ganske lik, muligens litt i favør A6. Den er uansett ganske romslig. Jeg på over 190 cm kan sitte komfortabelt i fremsetet på vår A6 uten at det lager plassproblemer for de bak.
joka Skrevet 30. desember 2009 Skrevet 30. desember 2009 (endret) off topic.. god bakseteplass.... der er vel skoda suberb best når det gjelder personbiler... en helt ny suberb koster vel omtrent det samme som en 2 år gammel a6.. Endret 30. desember 2009 av joka
rublings Skrevet 30. desember 2009 Skrevet 30. desember 2009 (endret) off topic.. god bakseteplass.... der er vel skoda suberb best når det gjelder personbiler... en helt ny suberb koster vel omtrent det samme som en 2 år gammel a6.. Tenkte akkurat på det samme. Selvsagt får du ikke samme "statusen" som med premiumsmerkene, om du bryr deg om slikt, men du får klart mest "bang for buck". God kvalitet, plass, design, førermiljø, driftsikkerhet, bruktverdi og fin pris. Absolutt en av de beste nye bilene på markedet. Superb til 350.000. A6 til 380.000. Audien er et år eldre og har litt høyere km.stand. Ingen tvil om hvilken jeg ville valgt. Endret 30. desember 2009 av rublings
warulv Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Skrevet 30. desember 2009 off topic.. god bakseteplass.... der er vel skoda suberb best når det gjelder personbiler... en helt ny suberb koster vel omtrent det samme som en 2 år gammel a6.. Vet om Superb'en. Ikke helt happy med utseendet på den, men... Men jeg skal ha minimum en 3.0 TDI og skal ha 4x4.. så da er ikke alternativene så mange.. da blir det liksom A6 eller BMW 530xd.
2bb1 Skrevet 30. desember 2009 Skrevet 30. desember 2009 Superb til 350.000. A6 til 380.000. Audien er et år eldre og har litt høyere km.stand. Ingen tvil om hvilken jeg ville valgt. Du hadde valgt Skodaen? Det hadde i alle fall ikke jeg. Men hver sin smak. 3-liter quattro blir nok finfint det.
warulv Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Skrevet 30. desember 2009 Fullutstyrt Superb > Strippa A6 anyday! Hehe... hjelper ikke når man ikke får noen Superb heftigere enn 170 dieselhester til en normal pris.. Da blir det bedre likevel med i underkant av 300 hester på 3.0 TDIQ'n til A6 (med chip). Uansett ikke snakk om å kjøpe noen ribba A6'er, heldigvis ikke mange ribba 3.0 TDIQ'er der ute uansett. Har man råd til en fabrikkny 3.0 TDIQ (jeg har ikke) er det heldigvis flertallet som IKKE er gniene på utstyret... Så blir vel det vanlige med tiptronic, cruise, full navi (mmi), elektriske seter med skinn, s-line, bi-xenon, blendbart her og der, parksensorer og i beste fall med keyless go også, selv om mindretallet har sistnevnte.
C-angel Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Joa, men som regel sitter vel mor i forsetet og da er det jo ikke noe problem. Ettersom unga drar seg til flytter hun vel frem, men er vel vanlig å sitte ved siden av barn frem til de er et par år gamle... Og ettersom en ny en er på vei må hun vel påregne å sitte der baki et par år til. Kjørt A6 (06 mod) med to barneseter bak, og god plass er det ikke. Det er også en utfordring i seg selv å klatre over setene, for å komme i midten. Når det gjelder det å sitte med barnet sitt bak så har jeg aldri sett på det som noe man normalt gjør. Kjenner mange inkludert meg selv med barn, og vi/de satt/sitter ikke bak sammen med barnet. Hva skal det egentlig være godt for?
warulv Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Skrevet 31. desember 2009 Joa, men som regel sitter vel mor i forsetet og da er det jo ikke noe problem. Ettersom unga drar seg til flytter hun vel frem, men er vel vanlig å sitte ved siden av barn frem til de er et par år gamle... Og ettersom en ny en er på vei må hun vel påregne å sitte der baki et par år til. Kjørt A6 (06 mod) med to barneseter bak, og god plass er det ikke. Det er også en utfordring i seg selv å klatre over setene, for å komme i midten. Når det gjelder det å sitte med barnet sitt bak så har jeg aldri sett på det som noe man normalt gjør. Kjenner mange inkludert meg selv med barn, og vi/de satt/sitter ikke bak sammen med barnet. Hva skal det egentlig være godt for? Du sier noe med utfordringen med å klatre i mellom barnesetene bak..... lar seg jo faktisk ikke gjøre med mindre man har "base" og kan ta setet inn og ut. Ettersom setene står helt inntil forsetene. Bra moment! Men nå HAR vi barnesete med "base" da, så sånn sett lar det seg ta inn og ut svært enkelt. Nei, vet ikke hva som er normalt jeg.. alle i min omgangskrets sitter isåfall med ungen baki, men om det er noe poeng.. sikkert ikke. Men vår unge hyler isåfall om han må sitte lenge alene. Men det kan jo være at han er blitt bortskjemt med å ha mor der bak. Og han er enda for ung (10 mnd.) til at det er noen vits i å sette på Drømmehagen på DVD liksom... Konsentrasjonen hans mot TV holder i sånn 3 minutter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå