Gå til innhold

Nytt HK til en barton 2500+


Jon-d

Anbefalte innlegg

Sliter med å velge "riktig" nforce2 HK! Har noen et godt tips? Skal kombineres med Et par 512MB TwinMOS 333 CL2 brikker og et Radeon 9700 kort.

 

Har vurdert:

Asus A7N8X Deluxe

EPoX EP-8RDA3+

MSI K7N2 DELTA-ILSR

 

Hvem av disse gir mest for penga og er enklest å overklokke samt stabile ved høye hastigheter. Har sett minnebrikkene jeg skal kjøpe kjøre på 219 FSB ved den mest aggressive settingen, og vil gjerne få til dette jeg også!

 

Svar gjerne litt kjapt, for jeg er i ferd med å bestille... :smile:

 

Jon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den minnebrikken er dyrere og dessuten CL2.5 Hvorfor er den jeg foreslo bortkasta penger? Selv om den er rated 333MHz kjører den jo godt over 400

 

Tar HK valget ditt til etterretning, men hva har du å si om det kortet? Erfaringer?

Lenke til kommentar

...dessuten; abit kortet støtter vel bare AMD XP CPU opp til 333MHz. Skulle gjerne hatt mulighet til å evt oppgradere med en 400MHz FSB CPU etterhvert. Mulig det kan oppnås med en fremtidig bios oppgradering?

 

Ser forresten at det står ultra 400 på komplett sine sider, men følger jeg linken til abit sin side står det da "Athlon XP processors with 200/266/333 FSB" :-?

Lenke til kommentar

Skal dere overklokke så er ABIT NF7-S 2.0 det beste valget. Har selv det kortet og er meget fornøyd helt til vifta begynte å bråke, så nå har jeg bestilt meg et EPoX EP-8RDA3+ som er vifteløst.

 

Har hørt så mye bra om 8RDA3+ og har sett at det kommer bra ut på tester, så noe dårlig valg er det ikke.

Lenke til kommentar

Abit NF7-S v2.0 støtter 400mhz fsb.

Det er dessuten et suverent kort til overklokking.

Du skulle ha ingen problemer med å nå 2300-2400mhz med skikkelig luftkjøling.

Jeg har v1.2 og når 2350mhz, v2.0 skal være et bedre overklokkings kort enn det jeg har.

kjører forøvrig 400mhz fsb (200x2) så det griner på mitt kort også.

Lenke til kommentar

Siden du har de andre komponentene fra før så har du sikkert et hovedkort også fra før. Har du sjekket hvilke CPU'er det gamle hovedkortet støtter?

 

Hvilke programmer/spill er det du ønske bedre ytelse i?

 

Hvis du er heldig kanskje det ikke svarer seg i ytelse å bruke en tusenlapp på hovedkort og du dermed kan klare deg fint med det gamle en stund til. (Kan jo være greit å vente på Athlon 64 siden det ikke er lenge igjen)

Lenke til kommentar

Skal man overklokke så er Abit NF7-S å foretrekke. Jeg kan ikke komme på en eneste ting som jeg synes burde vært gjort anderledes. Det er for meg det perfekte kort. Støtter 400Mhz bus gjør det også.. LETT ;)

Sitter selv med v1.2 og er kjempe fornøyd... jeg monterte en kjøleribbe på SB så fort jeg fikk kortet, og kjører 220FSB i dual-channel, og 225 i single med to brikker.

Med 1,8vdd (vontmod) så klarer kortet 230+.. nøyaktig hvor høyt det går vet jeg ikke før jeg får meg noen sprekere rambrikker :-?

 

BTW: noen klager over dårlig plassering av ATX kontakten... om man er et av de sære menneskene som faktisk bryr seg om det, eller at man med lange AGP kort må fjerne dette før man tar ut rambrikken så styr unna dette(og de fleste andre nForce2 kort)

Lenke til kommentar
Siden du har de andre komponentene fra før så har du sikkert et hovedkort også fra før. Har du sjekket hvilke CPU'er det gamle hovedkortet støtter?

 

Hvilke programmer/spill er det du ønske bedre ytelse i?

 

Hvis du er heldig kanskje det ikke svarer seg i ytelse å bruke en tusenlapp på hovedkort og du dermed kan klare deg fint med det gamle en stund til. (Kan jo være greit å vente på Athlon 64 siden det ikke er lenge igjen)

 

Sitter i dag med et Abit KT7-RAID med en t-bird 700@840 så jeg trenger dette. Ingen vits i å spekulere i noe annet.

 

Jeg går for følgede utstyr:

 

Abit NF7-S v2.0

TwinMOS PC3200 Winbond 2 x 512MB

XP2500+ (Barton)

Cooler Master AERO 7+

Sapphire Radeon 9700 128MB

 

...og det var de feriepenga!

Lenke til kommentar
Sitter i dag med et Abit KT7-RAID med en t-bird 700@840 så jeg trenger dette. Ingen vits i å spekulere i noe annet.

Greit! Jeg ser det ikke er mye å spare på nei.

 

Men siden du har ventet såpass lenge, vil det ikke være litt mer taktisk å vente på Athlon 64? (Da får du et Socket 754 eller 940-kort (f.eks Nforce3 Pro 150) som sikkert kan oppgraderes langt mer enn et Nforce2)

Lenke til kommentar
Den minnebrikken er dyrere og dessuten CL2.5  Hvorfor er den jeg foreslo bortkasta penger? Selv om den er rated 333MHz kjører den jo godt over 400

 

Tar HK valget ditt til etterretning, men hva har du å si om det kortet? Erfaringer?

 

Hah... SKal jeg fortelle deg en historie om min 256mb Twinmos 3200 brikke uten winbond som klarte 220MHz @ 3-2-2-2 timinger? Eller den samme brikke på 233MHz i 3-3-2-2.5 timinger? (gang med 2 for ddr)

Lenke til kommentar

Vel, valget er tatt og jeg gleder meg til å leve med det! :woot:

Hadde jeg venta vet jeg med meg selv at feriepenga hadde gått til noe annet og da måtte jeg ha venta til jul med oppgraderingen! Dette blir uansett en PC jeg kan leve med en god stund fremover.

 

Takk for tips og vink...

 

 

Jon

Lenke til kommentar
meget fornøyd helt til vifta begynte å bråke, så nå har jeg bestilt meg et EPoX EP-8RDA3+ som er vifteløst.

 

eeeeh? halloooo! stormannsgal? bytter jo viften da ikke kjøper et helt nytt kort (som har en elendig kjøler uten kontakt)

 

Liker å teste ting. Abit har jeg fått solgt til den prisen jeg gav for den.

 

At det ikke er vifte på epox er bare en fordel for meg, da jeg ikke har tenk til å klokke opp fsb til mer enn 400MHz.

Lenke til kommentar
...klokke opp fsb til mer enn 400MHz.
:o

Du mener vel 200MHz ?

Hvis ikke så har du en vanskelig oppgave forran deg. De fleste sliter med å få FSB'en over 240MHz på et Nforce 2...

Jepp, mente 200. Men det blir jo 400(DDR).

[flisespikking]

Jo, jeg skjønner selvfølgelig. Jeg mente bare å si i fra at "MHz" ikke passer sammen med tallet "400". Tallet 400 beskriver ikke en frekvens, bare "tilsvarende den doble frekvensen av bla bla ..."

[/flisespikking]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...