Gå til innhold

[Løst]Ny blits og fjernutløser til speilrefleks - hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vurderer å komplettere speilreflekskameraet mitt med blitz og fjernutløser.

 

Lurer i den forbindelse om noen kan anbefale meg en OK blitz? Trenger ikke noe monster her, bare en som på en grei måte lyser opp innendørs. Ser gjerne at blitzen er av merket Canon.

 

Liste over noen blitzer her da.

 

Driver og kjøper stativ også, og skulle da også hatt en fjernutløser. Er rimelig blank her, så tar imot innspill på det også. Noen som har en fjernutløser å anbefale?

 

Her er jo noen fjernutløsere å velge i mellom.

 

Håper på gode innspill for både blitz og fjernutløser! :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan anbefale Speedlite 580 EX II på det aller, aller sterkeste! :)

 

Godt å høre! (Nettopp bestillt en slik selv)

 

En ting som kan være verdt å nevne er jo at 580 EX II kan brukes som Master mens 430 EX II kun kan brukes som Slave hvis ikke jeg husker helt feil.

Lenke til kommentar
Kan anbefale Speedlite 580 EX II på det aller, aller sterkeste! :)

 

Godt å høre! (Nettopp bestillt en slik selv)

 

En ting som kan være verdt å nevne er jo at 580 EX II kan brukes som Master mens 430 EX II kun kan brukes som Slave hvis ikke jeg husker helt feil.

 

Jepp,580EX II kan brukes som master og slave.

Lenke til kommentar
Kan anbefale Speedlite 580 EX II på det aller, aller sterkeste! :)

 

Godt å høre! (Nettopp bestillt en slik selv)

 

En ting som kan være verdt å nevne er jo at 580 EX II kan brukes som Master mens 430 EX II kun kan brukes som Slave hvis ikke jeg husker helt feil.

 

Jepp,580EX II kan brukes som master og slave.

Blitz til over 4k tror jeg utgår med relativt høye kneløft, men takk for innspill! :)

 

Blir sikkert en 430 EX II etter hvert da... ser en del julebilder nå som hadde hatt godt av litt mer lys ja... ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-KQ4qN1oN

Ser at LumoPro LP120 blir anbefalt på Strobist.com, denne er manuell riktignok.

 

Selv har jeg nettopp anskaffet 430EXII, men ikke så sikker på om det var nødvendig enda...iallfall med tanke på å bruke den "off camera"

Endret av Slettet-KQ4qN1oN
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takker for alle innspill! Det blir nok en 430 EX II blitz etterhvert, mer enn bra nok for meg. (Med mindre storebror dumper i pris de nærmeste ukene før jeg kjøper.)

 

Og så er fjernkontrollen Canon RS-80N3 bestilt. Kjører Canon-safe. ;) Sikkert fin den fjernstyrte fra utlandet, men ser ikke behovet for en fjernstyrt.... kommer bare til å glemme/gå tom for batteri osv. osv. I know myself. ;) Fikk den dessuten påspandert, så da er det gull. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...