Gå til innhold

Dårleg bildekvaliet på blu-ray med PS3, billig kabel har skylda?


Anbefalte innlegg

Eg fekk fullt av BD filmar i julegåve, og prøvde fleire av dei på PS3'en. Men bildekvaliteten var UTRULEG skuffande. På alle flater eller einsfarga ting i filmen var det elendig kvalitet. Kornete bilde. :( Eg har sett betre kvalitet på ein livestream.

 

Utstyret er:

Middels gamal PS3, 80GB

BenQ G2420

HDMI-kabel frå Dealextreme

Og logitech x-530, men det har ikkje noko med bildekvaliteten å gjere. For at eg må ha scarten i PS3'en for å få lyd betyr vel ikkje at det blir dårlegare bilde gjennom HDMI'en?

 

Skjermen er stilt inn på Movie. Den beste innstillinga. Eg har prøvd å justert alt muleg i skjermenyen, men utan hell.

Skal laste opp bilete av skjermen snart, når maskina vil lese minnekortet :mad:

 

Edit: bilder tatt med mobilkameraet. Og det er ikkje det som gjorde bilete så kornete. Det berre er slik.

 

post-196150-1261945526_thumb.jpg

post-196150-1261945620_thumb.jpg

Endret av svelemoe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

Jeg har samme type bilde. Pixlete. Kjørte igjennom innstillingene her i stad uten noen forskjell i bildet. HDMI kabelen er fra Chlas. (misttenkt nr 1.) Skal prøve å bytte litt rundt i morra, men spill er ikke slik!

 

På skjermen får jeg opp 1080p signal, selv om dette er skrudd av på PS3`en. (Max 720p på skjermen)

 

Jeg er på randen til å kjøpe fullHD tv om bildet ikke blir bedre, og se om det hjelper, men vet jeg ikke har råd.

 

Edit:

Skjermen/TV`en er foresten en Panasonic TH-42PX80

Og jeg føler jeg har bedre bilde fra BD rippen jeg lastet ned, av samme filmen..

 

Edit2: Jeg satt "BD 1080p 24 Hz Output (HDMI)" til AV og dette forbedret bildet betraktelig. Nå tvinges den ikke opp i 1080p lenger. Fremdeles litt "snø" i bildet, men tester med annen kabel i morgen. :)

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...