Gå til innhold

Asus A7N8X Deluxe - 3 vifter eller flere?


Procli

Anbefalte innlegg

Har kjøpt Chieftec Dragon Medium kabinett med plass til 4-5 vifter og et Asus A7N8X Deluxe HK.

 

Så kommer spm - hvordan kan jeg koble på flere enn 2 vifter? Den ene har jeg brukt til CPU viften, så er det to til fan-connectors som jeg har brukt nå.. men flere vifter??

 

Hjelp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ha så mange vifter du bare vil, men du må hente strøm fra strømforsyningen. De fleste hoved kort har begrenset antall med plasser til vifter. Du trenger sikker en strømtyv(kabel) slik at du får sånne små kontakter som vifter vanligvis trenger.

Lenke til kommentar
Har kjøpt Chieftec Dragon Medium kabinett med plass til 4-5 vifter og et Asus A7N8X Deluxe HK.  

 

Så kommer spm - hvordan kan jeg koble på flere enn 2 vifter? Den ene har jeg brukt til CPU viften, så er det to til fan-connectors som jeg har brukt nå.. men flere vifter??

 

Hjelp...

 

Da har du to utganger til på hovedkortet når CPU-viften er koplet til. Nemlig chassisvifte og PSU-Vifte. Videre kan du kople masse vifter direkte inn på strømforsyningen. Såpass mange at du ikke orker flere.. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

YES - det ser ut som at det er en sånn jeg trenger.

Hvor mange sånne kan jeg koble på? (Har 360W strømforsyning)

Kan jeg koble på flere sånne oppå hverandre?

 

Det er begrenset hvor mye effekt det er forsvarlig å trekke fra hovedkortet, men hvis du kobler viftene rett på psu burde det ikke være noe problem å kjøre et titals vifter.

Lenke til kommentar
Med denne viften følger det med overgang, slik at du kobler viften direkte på utgang fra strømforsyningen.

 

Hastigheten kan justeres fra 1000 til 3000 r.p.m. (veldig lite støy på laveste hastighet).

 

Det er denne jeg har - 4 stk! Men hvilken overgang er det snakk om som følger med? Såvidt jeg husker fulgte det ingen overganger med (kjøpt på komplett) - tenker at det er dette som er best å kjøpe http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=DI3PS

Lenke til kommentar
Med denne viften følger det med overgang, slik at du kobler viften direkte på utgang fra strømforsyningen.

 

Hastigheten kan justeres fra 1000 til 3000 r.p.m. (veldig lite støy på laveste hastighet).

 

Det er denne jeg har - 4 stk! Men hvilken overgang er det snakk om som følger med? Såvidt jeg husker fulgte det ingen overganger med (kjøpt på komplett) - tenker at det er dette som er best å kjøpe http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=DI3PS

Det følger med denne type overgang/adapter:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=DI4PA

 

Overgangen gjør at man ikke bruker opp noen 4-pins kontakter. Napp f.eks ut strømmen til en harddisk. Koble til overgangen/adapteret på kontakten du nappet ut, koble den ekstra 4-pins kontakten som henger på overgangen/adapteret i harddisken og 3-pins kontakten i vifta. Ble dette forståelig? Se på bildet hos Microplex, så skjønner man kanskje bedre hvordan det gjøres.

 

Har du ledige 4-pins kontakter, bruker du selvfølgelig en eller flere av disse.

 

Jeg har også fire stykker. Kjøpte dem hos Komplett for ca tre uker siden (med medfølgende overgang/adapter).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...