Gå til innhold

Skal bytte vekk Lost - valg av serie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg likte Lost sesong 1. Såg sesong 2, men må seia at eg likte den mindre å mindre mot slutten. Orka aldri å byrja på sesong 3.

Har sett alle sesongane av Prison Break, og likte alle svært godt. Når det kjem til Heroes har eg sett sesong 1 og 2, og tenkjer å byrja på sesong 3 snart.

 

Eg personleg rangerar både Prison Break og Heroes over Lost. Men det er heilt klart ein del smak og behag. Har haurt at Lost skal ha teke seg opp igjen. So lurer på å fortsette på det ein gong eg får teke meg tid til det.

Lenke til kommentar

Gah, synes lost er usammenhengende, rotete, tar opp samme greiene sesong etter sesong, etc. Veeeeldig oppskrytt serie mener nå jeg.

 

Serier som kan anbefales i stedet:

Heroes

Prison Break

The Wire

Rome

The Tudors

Battlestar Galactica

True Blood

Mad Men

The Riches

 

Ja, jeg ser mye serier :p

 

De som skiller seg ut som de beste der etter min mening er Heroes, The Wire, Battlestar Galactica, Rome og true blood.

 

Heroes og Batlestar Galactica er sci-fi, The Wire er krim, Rome er historisk og True blood er vampyrer/overnaturlige. Sånn grovt sett.

Lenke til kommentar
Gah, synes lost er usammenhengende, rotete, tar opp samme greiene sesong etter sesong, etc. Veeeeldig oppskrytt serie mener nå jeg.

 

Usammenhengede? Hvor mange sesonger har du sett? Dette er noe av hva jeg elsker med Lost, alle mysteriene og de uløste sakene som skaperne av serien ikke glemmer. Sesong 5 gir svar på veldig mye spørsmål og er en av seriens beste sesonger etter min mening.

Lenke til kommentar

Glutar: Har sett førstesesongen og deler av de andre sesongene. Det er ikke det at lost er crap, men den når ikke opp til andre lignende serier i mine øyne. De prøver på for mye på en gang, mysteriene som skal være mystiske og spennende blir for meg bare dumme og tåpelige. I tilegg synes jeg den bærer i overkant mye preg av at serien har blitt voldsomt populær og derfor strekt ut. Noe forsåvidt Prison Break også gjør, men om man ignorer andre sesongen og lengden på fjerdesesongen så funker det faktisk høvelig greit der.

 

Jeg elsker sjangeren men Lost fant jeg for det meste bare slitsom. Som fyll-serie er den ok nok. Føler vel litt det samme for den som jeg gjør for Stargate (ikke at det er samme sjanger). Den når ikke for meg opp på samme nivå som høykvalitetsseriene jeg nevnte der.

Lenke til kommentar

Mange forskjellige meninger her..

 

Her er min: Hold deg til LOST du!

 

Heroes og Prison Break har absolutt ikke, etter min mening, tålt tidens tann.

LOST har derimot holdt seg ganske forfriskende og nyskapende gjennom de 5 sesongene som har vart.

 

Når det er sagt, må du nesten være klar over at å følge med på LOST i lengden ikke er noe lightweight materiale.

Her må man, for det meste, holde tunga bent i munnen og ha et åpent sinn for sci-fi.

LOST er ikke en serie for folk som ønsker en avlastning fra en stressende hverdag.

 

Så hvis du liker dype mysterier og fascinerende karakterer, bør du se denne serien og danne din egen mening.

 

God fornøyelse! =)

Lenke til kommentar

Ah ja, Dexter og House var serier jeg glemte å anbefale. Fantastiske serier begge to. House er en veldig morsom serie, men helhetlig er den langt mer seriøs enn en enkeltepisode skulle tilsi. Flott skrevent.

 

Dexter er veldig bra, men også heller spesielt. Sjangermessig er det vel egentlig en krim-serie, men hovedpersonen er en "good-guy" seriemorder :p Så ja, meget bra, men heller spesiell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...