Gå til innhold

Ny bærbar (for ca. 6 - 8 000)


peas2

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en ny bærbar pc. Helst i prisklassen mellom ca 6000 - 8000, men kan selvfølgelig gå både høyere og lavere. Kommer til å drive med musikkproduksjon, litt bilderedigering og kanskje litt videoredigering også. Til det tror jeg jeg trenger en sterk prossessor, og vil helst ha Intel.

 

Jeg har ikke sett på så mange pcer ennå, og trenger derfor noen forslag. Det som er viktig for meg er:

- Ca. 15"-16" skjerm (LED er pluss)

- Rask prossessor

- 4GB RAM

- Windows 7

- Design

 

Jeg har sett litt på:

Acer Timeline 5810T (5 990,-)

Fujitsu AMILO Pi3560 (6 990,-)

HP dv6-2090 (8 990,-)

 

HP-en har alt jeg trenger, men den er litt dyr, og jeg vet ikke noe om den er like rask i praksis som spesifikasjonene tilsier. Hadde vært fint med noen kommentarer til dette alternativet, eller om det finnes noen litt billigere (og kanskje litt dårligere) PC-er som fortsatt er gode nok ift. mine krav.

 

Acer og AMILOen vurderes også, men de har ikke i7 prossessor (selv om jeg ikke vet om jeg trenger det :p ).

 

Om dere har noen gode forslag vil jeg gjerne høre dem.

 

EDIT:

AMILOen er tusenlappen billigere hos ComputerCity.

 

Om prisene på bærbare kommer til å synke i romjula eller til januar, kan jeg godt vente litt.

Endret av peas2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er ute etter en ny bærbar pc. Helst i prisklassen mellom ca 6000 - 8000, men kan selvfølgelig gå både høyere og lavere. Kommer til å drive med musikkproduksjon, litt bilderedigering og kanskje litt videoredigering også. Til det tror jeg jeg trenger en sterk prossessor, og vil helst ha Intel.

 

Jeg har ikke sett på så mange pcer ennå, og trenger derfor noen forslag. Det som er viktig for meg er:

- Ca. 15"-16" skjerm (LED er pluss)

- Rask prossessor

- 4GB RAM

- Windows 7

- Design

 

Jeg har sett litt på:

Acer Timeline 5810T (5 990,-)

Fujitsu AMILO Pi3560 (6 990,-)

HP dv6-2090 (8 990,-)

 

HP-en har alt jeg trenger, men den er litt dyr, og jeg vet ikke noe om den er like rask i praksis som spesifikasjonene tilsier. Hadde vært fint med noen kommentarer til dette alternativet, eller om det finnes noen litt billigere (og kanskje litt dårligere) PC-er som fortsatt er gode nok ift. mine krav.

 

Acer og AMILOen vurderes også, men de har ikke i7 prossessor (selv om jeg ikke vet om jeg trenger det :p ).

 

Om dere har noen gode forslag vil jeg gjerne høre dem.

 

EDIT:

AMILOen er tusenlappen billigere hos ComputerCity.

 

Om prisene på bærbare kommer til å synke i romjula eller til januar, kan jeg godt vente litt.

 

AMD.. leverer bedre Cpu'er med høy hastighet en intel i lave prisklasser mener nå jeg.. men om du vil overklokke cpu'n litt tror jeg intel vinner.

Lenke til kommentar
Har anbefalt denne til en del mennesker nå

http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...amp;plid=113110

 

I just say Acer = a No No.. had too much bad experience with their laptops.. same with cusin my mother and my friend. though they have the least amount of deffects in the newer model xD. Might not count for this model though I sure dislike Acer xD, though it looks like a nice laptop

 

hvorfor skrev jeg I engelsk? :)

Endret av cocopara
Lenke til kommentar
AMD.. leverer bedre Cpu'er med høy hastighet en intel i lave prisklasser mener nå jeg.. men om du vil overklokke cpu'n litt tror jeg intel vinner.

Det kan godt hende, men Intels i7 prossessor (som er i HPen) tror jeg vil være det mest optimale for meg, i og med at musikkproduksjon er prossessorkrevende.

 

Takk for tipset, Hille. Men noen som har kommentarer til HP dv6-2090? Er den verdt pengene? Eller noen flere forslag? :hmm:

Endret av peas2
Lenke til kommentar
Har anbefalt denne til en del mennesker nå

http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...amp;plid=113110

 

Er interessert i den du viser til hos MPX, men fant også denne hos Komplett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=573539

 

Har liten innsikt i prosessorer etc, men det ser for meg ut til at den fra Komplett har noe mindre harddisk, men bedre prosessor (?) samt mulighet for senere å ha inntil 8 GB RAM. Den er også et par hundrelapper billigere. Noen som kan hjelpe meg å se andre ulemper enn mindre harddisk på den fra Komplett? Er f.eks. prosessoren likevel dårligere eller har andre ulemper som f.eks. varmeutvikling?

Lenke til kommentar

Du kan finne en sammenligning av cpu ytelse her:

http://cpubenchmark.net/cpu_list.php

 

Sammenligning av CPU egenskaper (kan være greit å ta en titt på f.eks relatert til 64 bit støtte og virtualisering om det er relevant for deg):

http://ark.intel.com/Compare.aspx?ids=37255,40739,37253,

 

I forhold til bruken som du angir øverst så ville jeg nok gått for en core 2 duo T6x.. serie cpu eller høyere.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar :)

 

I forhold til bruken som du angir øverst så ville jeg nok gått for en core 2 duo T6x.. serie cpu eller høyere.

mhm... ja tror nok jeg minst bør ha det. En i7 prossessor hadde vært enda bedre. Bør jeg gå for en i7 eller er f.eks. Core 2 duo T6600 mer enn nok for meg? Tror jeg kommer til å ha denne pcen i et par år, så bør ha en pc som holder ut :p .

 

Men er HP Envy 15 (ca. 15 000,-) bedre enn dv6-2090 (9 000,-) om man ser bort fra design og grafikkortet?

 

Jeg ville lese noen tester av dv6-2090, men klarte ikke å finne noen. Mens det var mange tester av Envy 15. Kan jeg bruke disse testene som referanse for hvordan dv6-2090 er, eller er forskjellene mellom disse pcene for store?

 

Og finnes det noen andre gode PCer til rundt 9000 (eller mindre :p) med Intel i7?

 

Vil være takknemlig for alle forslag :thumbup:

Lenke til kommentar

Om du vil vente litt kommer intel med 32nm CPU'er til bærbare nå i Januar, samtidig kommer ATI med nye skjermkort bygd på 40nm med DX11 støtte. Så ifra Februar og utover vil man sikkert kunne finne fine maskiner med core i5 prosessorer og ATI HD5650/5730/5750 skjermkort til priser under 10k.

 

Det har allerede "lekket" detaljer om at Asus kommer med maskiner med Core i5-430 og ATI HD5730 under CES om et par uker, ventes i butikkene kort tide etter. ATI HD5650 er allerede funnet på markedet og er testet her: http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-...ew.24035.0.html

Lenke til kommentar
Hva tror du prisen på disse nye maskinene til Asus blir? Hadde vært fint om det hadde vært noen rundt 7k til gaming :)

 

Du får nok ikke core i5 + bra skjerkort til 7k med det første.

 

Prisen er antydet til ca 1000EUR/1440USD for x77 17" modellen med core i5-430 og HD5730, så her hjemme vil vel det bety ca 11-12000 tipper jeg, men jeg har et håp om at 15-16" modellene havner under 10k merket.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Finnes det noen andre alternativer til HP dv6-2090? Ser ut som den er den billigste med Intel Core i7 og LED skjerm.

 

Noen kommentarer/råd?

 

Vil prisen falle eller vil det komme bedre alternativer i løpet av de nærmeste ukene (i og med at de nye Intel prosessorene akkurat er lansert)?

Endret av peas2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...