Gå til innhold

Hva fikk du i julegave i år?


evenandreas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg åpnet 2 julegaver kl 00:00. Fra Mamma og Pappa, fikk:

En laptop!

og

Piggjoggesko, for extra grip;)

 

Oppdatering:

-3 bluerays

-2 dvder

-Gavekort på vinmonopolet på 200kr

-Tyrker;D

-Laptop"putebord"

-Ullundertøy(seriøst aldri opplevd en jul uten å ha fått det:d)

-Hansker

-Pondus

-Nytt millionærspill

-Våghalsspill

-"Hvordan forsvinne i løse luften" (bok)

-3par sokker(2 par ullsokker, 1 par løpesokker)

-En pappeske med diverse hybelsaker, alt fra posesuppe til øl(mest oppfinnsomme gaven i år)

-Hjemmelagd godteri fra 4årgammel kusine^^

-Shotteglassstøpeform for is:)

-1 Bjørnborg boxer

-1 penskjorte

-1 Bjørnborg pysjbukse

-Og tilslutt 1200 kronasjer

lulz, i pappesken med diverse hybelsaker var det forøvrig følgende innhold:

1pk kjøttsuppe

1pk spagettisaus

1pk tomatsuppe orginal

1pk pastasaus

1pk tomatsuppe makaroni

1pk kremet blomkålsuppe

1pk grønnsakssuppe

2pker med Colgate Fluortannpasta (Karieskontroll+!:D)

1stk dobbeldusj

1stk sportspower pro, doublesize shower&shampoo

3 stk Wasa sandwich

4pker med eldorado Nudler(2 med kyllingsmak og 2 med kjøttsmak)

1 stor pk med firstprice triplelayerkjeks

1pk med Bisca brownies

1pk med wasa husmannknekkebrød

1pk med Durumhvetepasta

1pk med Tagliatelle

2 kjøkkenhåndkler

10 mikrofiberkluter

4 bokser med svensk "Rekorderlig" pærecider

6 bokser med Royal Exportøl:0

2 pker med Ekstra Eucalyptus

1 Flaske ned Effekt rengjøringsmiddel, med en duft av citrus-lime

 

Så mye rart har jeg aldri fått før:)

Har vært en episk juleaften.

Lenke til kommentar

i år ble det slått på stor tromma:p

2 pakker rød mix 3 (tobakk)

1stk 20 pakning Prince

1 stk dusj greie med deo pluss 2 flakslodd

1 stk noe guttungen har sydd i sammen på skolen.. Aner ikke ha det skal forestille. Men koselig uansett:D

Og årets julegave fra meg til meg var ett canon sx1. Liten familie så er happy jeg. Maten som gjelder:D

Lenke til kommentar

Jeg fikk:

Superundertøy overdel x2 av ukjent merke.

Varme gode vanter

Schaller straplocks (gitarting)

3900kr hvor av 3700 ryker rett ut igjen for å finansiere det siste jeg har å betale på min nye custom gitar.

 

I tillegg var jeg smart nok til å gi Led Zeppelin dvd til fattern, slik at jeg også får nyte av hans gave. :woot:

Lenke til kommentar
Er det virkelig vanlig å få så mye gaver? Fikk et par slalomski av foreldrene mine. Helt enkle ski til 1999. Måtte betale halve selv.(Foreldrene mine har en inntekt på nesten en mill.) Ellers fikk jeg bare småting fra slektninger osv. Slik som DVD'er og diverse dill dall.

 

Tja, i vår familie er det nok det, men kanskje mest fordi jeg har en stor familie, da blir det mye gaver også. Mine foreldre har ikke en inntekt på 1 mill i året, men de kjøper gaver gjennom hele året, sparer opp osv. Ellers i året er det ikke så mye jeg får av dem, det venter man liksom med til julaften. Det er bare sånn det er, så totalt sett kan det godt hende jeg ikke får mer enn deg i året, det deles bare ut ulikt.

 

Jeg synes det er ganske sykt at folk får TV, iPhone og data til jul. Jeg synes ikke det er noe gærent med det, men det er rimelig dyre ting.

 

Hvorfor det? Mine foreldre spleiset f.eks sammen med mindre besteforeldre og ga meg og samboer flatskjerm til jul i fjor. Jeg vet at mine foreldre kan kjøpe dyre ting siden de aldri gjør det ellers, jeg får sjeldent ting av resten av året, og for dem er jula en måte å vise meg sin støtte kan man si. Det da jeg ofte får det jeg trenger, noe jeg ekstremt glad for.

 

At folk får dette er jo bare vell og bra, men jeg blir allikevel alltid like overrasket over hvor dyre ting folk får.

 

Forøvrig så synes jeg det er en million ganger kjipere gjordt å sette noe til 5k på ønskelista enn å faktisk få noe til 5k. Jeg synes det er rart at folk tør være så kravstore.

 

Disclaimer: Jeg er ingen "moralens vokter". Gaver spiller en stor rolle i jula, og jeg er ikke av de som mener at jula burde feires uten gaver, jeg slutter bare aldri å bli overraska.

 

Det handler da ikke om å være kravstor selv om jeg har dyre ting på lista mi. Jeg har både rimelige og dyre ting. Men jeg foretrekker å være ærlig når de spør meg, og de har aldri opplevd det som å være kravstor fra min side. Det er ikke å være kravstor bare fordi man har en dyr ting på lista, man er kravstor den dagen man forventer å få den dyre tingen - noe jeg aldri overhodet har gjort. Jeg blir glad for alt jeg får. Nå som jeg er samboer og flyttet for meg selv, er det masse ting vi trenger til leiligheten, og da er det selvsagt naturlig å nevne dette.

 

En ønskeliste er nettopp det: ønskeliste. Den beskriver ønsker, ikke krav.

Lenke til kommentar
Er det virkelig vanlig å få så mye gaver? Fikk et par slalomski av foreldrene mine. Helt enkle ski til 1999. Måtte betale halve selv.(Foreldrene mine har en inntekt på nesten en mill.) Ellers fikk jeg bare småting fra slektninger osv. Slik som DVD'er og diverse dill dall.

 

Tja, i vår familie er det nok det, men kanskje mest fordi jeg har en stor familie, da blir det mye gaver også. Mine foreldre har ikke en inntekt på 1 mill i året, men de kjøper gaver gjennom hele året, sparer opp osv. Ellers i året er det ikke så mye jeg får av dem, det venter man liksom med til julaften. Det er bare sånn det er, så totalt sett kan det godt hende jeg ikke får mer enn deg i året, det deles bare ut ulikt.

 

Jeg synes det er ganske sykt at folk får TV, iPhone og data til jul. Jeg synes ikke det er noe gærent med det, men det er rimelig dyre ting.

 

Hvorfor det? Mine foreldre spleiset f.eks sammen med mindre besteforeldre og ga meg og samboer flatskjerm til jul i fjor. Jeg vet at mine foreldre kan kjøpe dyre ting siden de aldri gjør det ellers, jeg får sjeldent ting av resten av året, og for dem er jula en måte å vise meg sin støtte kan man si. Det da jeg ofte får det jeg trenger, noe jeg ekstremt glad for.

 

At folk får dette er jo bare vell og bra, men jeg blir allikevel alltid like overrasket over hvor dyre ting folk får.

 

Forøvrig så synes jeg det er en million ganger kjipere gjordt å sette noe til 5k på ønskelista enn å faktisk få noe til 5k. Jeg synes det er rart at folk tør være så kravstore.

 

Disclaimer: Jeg er ingen "moralens vokter". Gaver spiller en stor rolle i jula, og jeg er ikke av de som mener at jula burde feires uten gaver, jeg slutter bare aldri å bli overraska.

 

Det handler da ikke om å være kravstor selv om jeg har dyre ting på lista mi. Jeg har både rimelige og dyre ting. Men jeg foretrekker å være ærlig når de spør meg, og de har aldri opplevd det som å være kravstor fra min side. Det er ikke å være kravstor bare fordi man har en dyr ting på lista, man er kravstor den dagen man forventer å få den dyre tingen - noe jeg aldri overhodet har gjort. Jeg blir glad for alt jeg får. Nå som jeg er samboer og flyttet for meg selv, er det masse ting vi trenger til leiligheten, og da er det selvsagt naturlig å nevne dette.

 

En ønskeliste er nettopp det: ønskeliste. Den beskriver ønsker, ikke krav.

 

 

Hysjhysj nå!!! du ødelegger julestemmninga xD!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Utenom pengene fikk jeg to gaver som var ikke-penger. En DVD samt en gave fra bikkja (dvs mamma in disguise) som var den ene tingen jeg trengte, og ville ha om det så hadde kostet med en tusenlapp, men ikke visste det selv:

 

CIMG2845.JPG

 

 

Forøvrig så er jeg absolutt ikke fan av konseptet jul, men ferie er utrolig godt. Resten av året er det skole og jobb, inkludert hele sommerferien, så jula er den eneste tiden på året hvor jeg har mer enn 2 dager i strekk frihvert år

Lenke til kommentar
Er det virkelig vanlig å få så mye gaver? Fikk et par slalomski av foreldrene mine. Helt enkle ski til 1999. Måtte betale halve selv.(Foreldrene mine har en inntekt på nesten en mill.) Ellers fikk jeg bare småting fra slektninger osv. Slik som DVD'er og diverse dill dall.

Varierer veldig fra familie til familie.

Vi gir f.eks. ikke dyre gaver til søsken, foreldre og besteforeldre, har fått beskjed om at det er cirka 300 kroner per person som er passende pris for oss barna.

Samme med bursdager, barna kjøper nokså rimelige gaver mens foreldrene kjøper dyrere.

 

I år fikk jeg gaver fra mamma og pappa til nærmere 5000 kroner, mulig mer hvis jeg regner norske priser på det som ble kjøpt i USA, mens jeg fikk en bok av broren min til jul.

Tror det handler mye om hvordan familietradisjonene er, i det siste har vi fått nokså store gaver fra foreldrene våre (til bursdagen fikk jeg 10.000 kroner på sparekonto og beskjed om at barnebidrag var spart på en konto jeg får kontroll over når jeg skal studere eller trenger pengene til hus). Tidligere har vi fått gaver for kanskje to-tre tusen til bursdager, om ikke mindre.

 

Kommer an på familien og inntekten, og hva de pleier å gjøre.

 

Fant nettopp ut at lommelykta mi var kul! :D Den har ikke batterier, men en spole og en magnet som lå løst. For at den skal lyse må man riste på lommelykta i et par minutter. :wee:

Lenke til kommentar

Flight of the Conchords skive

Sivert Høyen - moon landing

Røkelse

Røyelseholder

Sjekk på 500 kroner (tungvint.....)

Hjemmestrikka skjerf

Buddhafigur

Telt, sovepose og liggeunderlag

Badradio

Høytalersak til iPod

Håndlaget skål fra Kenya

En bakebok

Nytt sett med renseproduktene jeg bruker fra The Body Shop

En stor, rosa Hello Kitty pez-dispenser. :wee:

Hjemmesnekra ølåpner

 

Fornøyd som alltid. :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk:

Lommebok med 300 spenn i

Bruno benassi boks med deo, dusjsåpe og godlukt :p

iPod docking vekkerklokke

Haynes bok til bilen

Termometer til bilen

Trekk til å ha over taket på bilen

Noen digge skinnhansker til å kjøre med

Matrix triologien dvd

En eske med konfekt + 250 spenn

En t-skjorte som det står Die Facebook, Die på

og betalt årsabonnement på autopass :D

Lenke til kommentar
Jeg fikk et akebrett av sambo. Det begynner å nærme seg 20 år siden sist jeg uttrykte noen interesse for aking, så denne gaven var i hvert fall ikke forutsigbar...

 

Gaven jeg hadde ønsket meg mest, var om vi kunne komme oss hjem snarest. Men nei, vi må være her hos svigers i to dager til. Det er til å spy av!

tenkt om samboeren din faktisk vil feire jul med familien sin da.

Lenke til kommentar
Jeg fikk et akebrett av sambo. Det begynner å nærme seg 20 år siden sist jeg uttrykte noen interesse for aking, så denne gaven var i hvert fall ikke forutsigbar...

 

Gaven jeg hadde ønsket meg mest, var om vi kunne komme oss hjem snarest. Men nei, vi må være her hos svigers i to dager til. Det er til å spy av!

tenkt om samboeren din faktisk vil feire jul med familien sin da.

 

Husk at om du gifter deg med dama, gifter du deg med familien også ;) Et godt råd min bestefar ga meg, som fikk meg til å tenke! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...