Gå til innhold

Trenger hjelp - Problemer med nett på AirPort Extreme. (IP/DHCP/NAT?)


Sonsol

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å koble til internett med min AirPort Extreme. La meg begynne med litt enkel bakgrunnsinfo.

 

Jeg kjøpte en Airport Extreme for å erstatte vår Linksys-ruter som må resettes med jevne mellomrom, og i starten funket alt bra. Så krevde stebroren min at internettkabelen skulle gå igjennom linksys-ruteren av div. grunner, jeg gadd ikke argumentere imot så slik ble det. Jeg ble nødt til å sette Airporten i bromodus for å ikke få noen problemer med NAT eller noe slikt.

 

Idag ble jeg så lei av å måtte resette Linksysen at jeg koblet Airporten rett i veggen, sikker på at alt kom til å bli mye bedre. Den gang ei, Airporten gir ikke tilgang til internett. I skrivende stund er jeg koblet til Linksysen igjen.

 

Problemet virker å være at Airporten ikke får en ordentlig IP-adresse. Jeg prøvde å endre den fra bromodus til både deling av IP-adresse og distribuering av IP-adresser. Jeg sørget også for at IPv4 var DHCP-konfigurert (uten at jeg egentlig har peiling på hva det betyr). Tilslutt prøvde jeg å gjenopprette fabrikkinnstillingene med DHCP-konfigurert IPv4, men heller ikke det virket.

 

Slik jeg har skjønt det har problemet noe med NAT, DNS, DHCP eller IP å gjøre, men dessverre har jeg ikke peiling på slikt, så jeg har ingen anelse om hva jeg skal gjøre. Jeg trenger sårt hjelp, for jeg er avhengig av Airporten for at alle skal kunne skrive ut trådløst og jeg er utrolig lei Linksys-ruteren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke akkurat noe svar på spørsmålet ditt, men problemet dere sliter med om at dere må resette Linksys routeren ofte er enkelt å løse ved å flashe den med dd-wrt firmware. Med original firmware måtte jeg også restarte den med jevne mellomrom, men etter at jeg la inn dd-wrt har jeg ikke behøvd å gjøre det i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...