Gå til innhold

Hjelp til invistering i nytt skjermkort.


Concker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har da et 8800gt kort nå som jeg kjører på Max overklokk jeg får ut av det. dvs:

 

Coreclock: 780MHz

Minne: 1000MHz

Shader 2GHz

 

Merker at kortet begynner dra litt på årene da jeg fikk problemer med høyeste grafikken i crysis warhead. men det fungerer jo helt greit til spill som Counter Strike source og lignende. men vurderer sterkt og invistere i et nyere kort etter jul.

 

så lurte litt på hva det er og anbefale? har nettop opgradert cpu og hovedkort slik at systemet mitt nå er:

 

Hovedkort: Asus Maximus 2

Prosessor Q9950 som kjører på 3.5GHz

GPU: 8800Gt

 

Min far som kjører nå med en i5 og 260gtx drar crysis warhead uten problemer maxa ut med sitt gtx260, men da på 1200x1024

 

Men jeg har en skjerm som jeg bruker som kjører på 1920x1080, og lurte egetlig på hvilket kort jeg burde gå for da for bruk i 1920x1080.

 

Hovedkortet er jo crosshair så vurderer egetlig et ATI kort slik at evt kan kjøre crossfire framover?

 

Kan si jeg helst vil kjøre 1 kort som har gode kjøle løsninger slik at kan klokke endel, men kan også kjøre 2 kort, men tror jeg kan få problemer med at de ikke kan clockes så ekstremt da det blir noe trangt i kabinettet.

 

Så hvilket kort er og anbefale i 2000kr klassen (eller under) som har gode egenskaper til og clockes og kjøre 1920x1080. Evt DX11 er jo et pluss? :p

 

-Takker for svar: Daniel

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo har lest litt rundt nå og kommer nok til og vente til butikkene får inn igjen Asus sine 5850 kort. asus har en del fiffige ekstra programmvare som følger med.

 

Ang Dirt2 er dette med på alle 5850 kort? nettsidene er veldig sløve med og skrive på om dette er med eller ikke på diverse kort.. litt dritt og gi 2099kr for 1 kort som det ikke er med på, så koster det samme kortet med spillet 2150 fra en annen levrandør

Endret av Concker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...