Gå til innhold

Erfaringer med Sony A330 - vurderes kjøpt


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe digitalt speilrefleks kamera og har tenkt å kjøpe Sony A330. Er du fornøyd med kameraet? Eg såg at menyen virket enkel og oversiktlig pluss at en får tips underveis. Valget stod mellom dette kameraet og Canon EOS450.

Tenkte å se om det kommer noen gode tilbud nå før jul eller i romjulen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei fraso! Ja, jeg er godt fornøyd med kameraet så langt. Dette er mitt første speilrefelkskamera, så jeg har ikke noe å sammenligne med. Mitt Canon Ixus 700 hadde jeg tatt 18000 bilder med, så litt fotoerfaring har det da blitt.

 

Menyene er enkle. Vippbar skjerm er fint. I dag var vi på Lucia-feiring i barnehagen, og jeg sto bakerst, bak mange foreldre. Ikke noe problem! Jeg vippet ned skjermen og holdt opp kameraet. Nydelige bilder ble det.

 

Sjekk grepet opp mot andre kameraer. Jeg har ganske små hender, men har en mistanke om at grepet ikke er det beste for de med store hender.

 

Ellrs så fokuserer kameraet lynkjapt. Har lest at høye ISOer ikke er funker så bra, men opp til 800 er det i alle fall ikke noe problem.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Tok meg endelig råd til å kjøpe dette kameraet til en veldig hyggelig pris i dag :) Ble bra bilder av de få jeg rakk av det som var av strøm, men nå venter jeg bare på at det helvetes batteriet skal bli ferdig å lade! 2-3 timer lading er alt for lenge!! :blink:

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Tok meg endelig råd til å kjøpe dette kameraet til en veldig hyggelig pris i dag :) Ble bra bilder av de få jeg rakk av det som var av strøm, men nå venter jeg bare på at det helvetes batteriet skal bli ferdig å lade! 2-3 timer lading er alt for lenge!! :blink:

 

Gratulerer med nytt kamera. Da er det neste på anskaffelseslista et Tamron 17-50 f/2,8 eller Sigma 18-50 f/2,8. Og etter det hjelper det med Sony hvl-42 blits.

 

Hvis du holder deg under iso 800, og blits hvis det er behov for mer lys, er du sikret noen skikkelige blinkskudd. Har selv tatt mange flotte familie- og portrettbilder med A200. A200 er samme kamera minus Live view.

 

For mer info, sjekk www.dyxum.com

Lenke til kommentar
Tok meg endelig råd til å kjøpe dette kameraet til en veldig hyggelig pris i dag :) Ble bra bilder av de få jeg rakk av det som var av strøm, men nå venter jeg bare på at det helvetes batteriet skal bli ferdig å lade! 2-3 timer lading er alt for lenge!! :blink:

 

Gratulerer med nytt kamera. Da er det neste på anskaffelseslista et Tamron 17-50 f/2,8 eller Sigma 18-50 f/2,8. Og etter det hjelper det med Sony hvl-42 blits.

 

Hvis du holder deg under iso 800, og blits hvis det er behov for mer lys, er du sikret noen skikkelige blinkskudd. Har selv tatt mange flotte familie- og portrettbilder med A200. A200 er samme kamera minus Live view.

 

For mer info, sjekk www.dyxum.com

 

Takk takk for tips, blir nok noen linser etterhvert ja etter jeg lært meg kameraet litt :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, min kjære mor fikk nettopp A330 til jul.

 

Så langt har hun vært fornøyd, men det er et irritasjonsmoment ved skjermen.

Den framstår som kornete, i ufokus og generelt sett uklar. Dette gjelder både ved bruk av liveview og gjennom søker.

 

Noe som vet hva dette kan skyldes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...