Gå til innhold

[Løst]Problem med ny BenQ 24" LED V2410 skjerm


_tHokA_

Anbefalte innlegg

Idag fikk jeg meg en ny skjerm. Men får ikke skjermbilde til å dekke hele skjermen. Er en 1cm sort kant rundt hele bilde. Har prøvd flere innstillinger og oppløsninger, men får ikke dratt ut bilde helt. Noen som vet hva jeg må gjøre for å få ut bilde? Bilde er også veldig uklart.

 

Skjerm: BenQ 24" LED V2410 Eco

ATI GPU driver: 9.11 (nyeste)

 

Bruker HDMI til å overføre bilde fra skjermkort (ATI 4850) til skjermen

(DVI-HDMI kontakt, så HDMI kabel til skjermen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er auto knapp ja, men den virker ikke på HDMI utgangen. Bruker nå VGA kabelen som følger med. Da virker alt som det skal, men ser jo forskjell på analoge og digitale signalene

 

Skal kjøpe en HDMI -> DVI kabel imorgen og prøve det

 

tror feilen ligger i HDMI kabelen, kjermen bruker HDMI 1,3.

 

burde bli en skikkelig standard for HDMI kablene snart, blir jo nye versoner hele tiden

Lenke til kommentar

Har akkurat samme problemet som deg, og har spekulert på dette en god stund. Skjermbildet går imidlertidlig helt ut når jeg bruker oppløsningen 1680x1050. Men vil jo selvfølgelig ha Full HD oppløsning.

 

Problemet kom etter at jeg formaterte og installerte Windows på nytt. Tror det har noe med den nyeste ATI-driveren å gjøre.

Endret av Jtand
Lenke til kommentar

Jeg og en kompis har kjøpt lillebroren, BenQ 21.5 V2210 vi har begge akkurat samme problemene. Men via VGA kommer ikke 1920x1080 opp i det hele tatt, men via HDMI kommer den opp, men det kommer svarte kanter rundt skjermen.

 

Siden skjermen er såpass ny er det lite å finne på google, skjermdriverene er helt oppdatert (samme problem før jeg oppdaterte), hjelper ikke noe. Og ingen instillinger på skjermen hjelper noe.

Endret av Hermit
Lenke til kommentar

Cataclyst - Desktop and Displays - Velg display - Configure - Scaling Options - Sett til 0%.

 

Sånn jeg løste det, så det er tydeligvis noe tull med nye driverene til ATI at den setter den midt på som standard når du kjører noe gjennom HDMI.

 

Edit: Måtte installere den største Catalyst pakka for å få tilgang til den instillinga.

Endret av Hermit
Lenke til kommentar
Cataclyst - Desktop and Displays - Velg display - Configure - Scaling Options - Sett til 0%.

 

Sånn jeg løste det, så det er tydeligvis noe tull med nye driverene til ATI at den setter den midt på som standard når du kjører noe gjennom HDMI.

 

Edit: Måtte installere den største Catalyst pakka for å få tilgang til den instillinga.

 

Takk! :D

Lenke til kommentar

Denne står for tiden utstilt på Datakjeden i Bergen, og jeg falt pladask for utseendet.

 

Har egentlig ikke behov for ny skjerm, men er farlig nær kjøp likevel.

 

Kan virke som det fins versjoner med DVI eller HDMI, men ikke begge deler.

 

Skyt/arrester meg om jeg er helt på viddene

Endret av Oldboy Jenny
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Cataclyst - Desktop and Displays - Velg display - Configure - Scaling Options - Sett til 0%.

Sånn jeg løste det, så det er tydeligvis noe tull med nye driverene til ATI at den setter den midt på som standard når du kjører noe gjennom HDMI.

Edit: Måtte installere den største Catalyst pakka for å få tilgang til den instillinga.

 

Frustrerende hjelp. Største Catalyst pakka? BigCatalystPack.exe? Eller mener du Catalyst Software Suite? ..altså, om du har et ATI skjermkort, så får du Catalyst Control Center når du laster ned driveren til skjermkortet. Gjennom Control Center finner du frem til scaling options:

 

http://farm5.static.flickr.com/4027/4503408986_c97ed9cbd1_o.png

 

Jeg hater tulleforklaringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...