Gå til innhold

Macbook pro og gaming


mtvw

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Min laptop lager nå litt mer støy hvis jeg kjører en del tunge operasjoner, men det er sjelden særlig plagsomt. Det er alltid en fordel å ha et ordentlig underlag når en bruker laptopen i sofaen eller lignende, ellers blir det lite luftsirkulasjon og tilsvarende mye støy.

Lenke til kommentar

Kjøp en notebook cooler fra Zalman, så holder Macbooken seg cool under gaming osv :)

f8e0d3ae410c284694a0dac27c1efdee.JPG

 

Bruker den kun til gaming på LAN, men har planer om å kjøpe en skjerm, en mus og et tastatur for å kunne game litt pc spill hjemme igjen :) Samt upgrade til 4GB DDR3.

Har kun testet WoW, CSS og TM:N, og det fungerer greit i W7. Men ikke kjøp en Macbook hvis du kun skal bruke den til gaming, da er det mye mer lønnsomt å kjøpe en bygge stasjonær eller en Acer eller Asus laptop eller noe.

Lenke til kommentar

Synes du virkelig det er nødvendig med noe ekstra tilbehør for at maskinen skal holde seg kald, iBrick? Jeg kjører ganske mye tung statistikkprogramvare på min enkle MacBook; eneste jeg har brukt noe slikt til på mine laptoper er å få de opp i samme høyde som den eksterne skjermen jeg har brukt (men da må vi vel tilbake til PowerBook-dagene, om jeg husker rett – foretrekker å ha en stasjonær i tillegg ...).

Lenke til kommentar

Syns også dette så litt overkill ut :)

Jeg har spillt en del på MBP-en min (skjermkortet på stasjonæren ble ødelagt), og det funket ganske bra uten noe mer enn en usb mus. Varmeutvikling var ikke noe problem hos meg ihvertfall. Selv etter 5-6timer med nerding ^^

Lenke til kommentar

Som sagt har 13" Nvidia GeForce 9400M. Jeg ville anbefale å gå for hvertfall 9600M GT. Har god erfaring med MacBook Pro. Kjøpte en 15" for nesten to år siden (GeForce 8600M GT, 2.5 ghz cpu) og den kjører Crysis med alt på high utenom tre settings, (ingen AA ofc) på 22-23 fps average (spillbart). Kjørte benchmarken i Boot Camp med XP 32-bit og 2 gb ram.

Til skolearbeid vil jeg anbefale deg å bruke OS X :thumbup:

Lenke til kommentar

Som sagt har 13" Nvidia GeForce 9400M. Jeg ville anbefale å gå for hvertfall 9600M GT. Har god erfaring med MacBook Pro. Kjøpte en 15" for nesten to år siden (GeForce 8600M GT, 2.5 ghz cpu) og den kjører Crysis med alt på high utenom tre settings, (ingen AA ofc) på 22-23 fps average (spillbart). Kjørte benchmarken i Boot Camp med XP 32-bit og 2 gb ram.

Til skolearbeid vil jeg anbefale deg å bruke OS X :thumbup:

 

 

Godt mulig at du klarer å spille Crysis på Macen din, men uansett hva du sier så er ~22 fps average IKKE spillbart :p

 

Jeg har selv spilt både Crysis og Crysis Warhead, og må si at 30 fps er minimum. Går det under 30 fps blir spillet hakkete, kjedelig og irriterende.

Lenke til kommentar

Som sagt har 13" Nvidia GeForce 9400M. Jeg ville anbefale å gå for hvertfall 9600M GT. Har god erfaring med MacBook Pro. Kjøpte en 15" for nesten to år siden (GeForce 8600M GT, 2.5 ghz cpu) og den kjører Crysis med alt på high utenom tre settings, (ingen AA ofc) på 22-23 fps average (spillbart). Kjørte benchmarken i Boot Camp med XP 32-bit og 2 gb ram.

Til skolearbeid vil jeg anbefale deg å bruke OS X :thumbup:

 

 

Godt mulig at du klarer å spille Crysis på Macen din, men uansett hva du sier så er ~22 fps average IKKE spillbart :p

 

Jeg har selv spilt både Crysis og Crysis Warhead, og må si at 30 fps er minimum. Går det under 30 fps blir spillet hakkete, kjedelig og irriterende.

Vil det også si at filmer du ser på kino (24fps) ikke er severdig? :)

Lenke til kommentar

Som sagt har 13" Nvidia GeForce 9400M. Jeg ville anbefale å gå for hvertfall 9600M GT. Har god erfaring med MacBook Pro. Kjøpte en 15" for nesten to år siden (GeForce 8600M GT, 2.5 ghz cpu) og den kjører Crysis med alt på high utenom tre settings, (ingen AA ofc) på 22-23 fps average (spillbart). Kjørte benchmarken i Boot Camp med XP 32-bit og 2 gb ram.

Til skolearbeid vil jeg anbefale deg å bruke OS X :thumbup:

 

 

Godt mulig at du klarer å spille Crysis på Macen din, men uansett hva du sier så er ~22 fps average IKKE spillbart :p

 

Jeg har selv spilt både Crysis og Crysis Warhead, og må si at 30 fps er minimum. Går det under 30 fps blir spillet hakkete, kjedelig og irriterende.

Vil det også si at filmer du ser på kino (24fps) ikke er severdig? :)

 

Overhodet ikke. Film/TV i 24 fps og fpsen i spill kan ikke sammenliknes. Jeg vil si at de aller fleste(om ikke alle) gamere har erfart dette og er fullstendig klar over det. Optimal framrate i spill er ~60 fps.

 

Crysis derimot er et spesialtilfelle, fordi det faktisk er spillbart med en framrate helt ned til 30 fps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...