Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

prikker i høyre fot og høyre arm og høyre del av ansikt


Gjest Guest_jajaja_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_jajaja_*

heisann. har seg slik at dei 2 siste dagene har det vært slik at det på en måte "prikker" i høyre del av ansikt og høyre arm og høyre fot. På en måte slik som at en del av det har sovet men våkner til live igjen bare at det er MYE mildere prikking. Vet ikke helt åssen jeg skal forklare det, men er det noen som har hatt det selv eller har forklaring på hva det kan være?

bør jeg oppsøke lege?

 

vist jeg ikke husker feil så har jeg hatt det slik før også men bare i en av delene om gangen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan det ha noe med Vitamin B12-mangel og gjøre?

søkte litt på det og det hadde litt av dei samme symptomene.

Vitamin B12? Prikking i høyre del av kroppen?

Hvilket vitamin har med venstresiden å gjøre, da?

 

Det kan være at du har en nerve som ligger i klem på en eller annen måte, og det kan hende at det ikke hjelper å spise kli eller honning eller sove med en ulltråd rundt leggen. Du kan velge å ikke gjøre noe, eller prøve alskens "kjerringråd", eller be om time hos en lege. Men hvis blodet ikke fosser og du ikke har utålelige smerter, så blir det vel ingen tur til legen ... eller?

Lenke til kommentar

Høres litt ut som du kan ha fått noen nervtråder i klem et sted i kroppen.

Har du smerter og stivhet i ryggen kan spenningen i muskelaturen gjøre at nervetrådene kommer i klem.

Har en prolaps i ryggen kan det også forsyrre nervebanene.

Har du sittet lenge i en litt feil stilling kan en fort bli litt nummen og føle prikking i huden en stund etterpå.

Det kan og være noe annet som presser på og sperrer for den naturlige sirkulasjon i kroppen.

 

Jeg har skade på noen hudnervegrener og kan forklare hvordan det merkes.

Det gir prikking, nummenhet, brennende følelse (rimelig intenst) , sår følelse i huden. (kan ikke bruke enkelte plagg pga. de irriterer huden for mye)

Jeg har den varianten hvor skaden utløser store smerter, men en skade\klem på nervetråder kan en og bli følelsesløs i et område.

 

Er nok ikke så dumt å ta seg en tur til legen om plagene vedvarer.

Er det av stivhet i muskelaturen kan det "fikses" med fysioterapi eller kiropraktor.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_jajaja_*

Heisann og tusen takk får svar gjest!

jeg har den tendensen til og sitte mye i feil stilling. Er egentlig ganske plaget med nakken min da jeg sitter så mye og litt med ryggen også. Prikkingen har gitt seg nå men skal ta og ringe til legen snart og høre om det kan være det.

 

Mvh jajaja [trådstarter]

Lenke til kommentar
Har mild prikking i hele underetasjen, dvs. fra livet og ned. Kjenner det godt under fotbladene. Varierer hvor sterkt jeg kjenner det, akkurat nå er det en del. Tror jeg nevnte det til legen en gang, men han kunne ikke gjøre noe. :shrug:

 

Dette kan være en skade i ryggmargen. Samme som skjer når folk blir lam fra livet og ned, bare at nervene dine ikke er kuttet, bare ligger i klem :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Kom deg til legen, ingen her kan hjelpe deg. Jeg fikk selv en prikkende og nummen følelse som startet i leppene, så hele venstre siden av ansiktet, og så venstre arm. Jeg dro til legen, som pratet med nevrolog på sykehuset, og jeg ble sendt for å ta MR-bilde av hodet, for å se om det kunne være tegn til MS. Det var noen funn på bildet, og nå har jeg vært på sykehuset og tatt ryggmargsprøve og mange blodprøver, og venter på svar.

 

Ja, du bør absolutt oppsøke lege :)

Lenke til kommentar
Har mild prikking i hele underetasjen, dvs. fra livet og ned. Kjenner det godt under fotbladene. Varierer hvor sterkt jeg kjenner det, akkurat nå er det en del. Tror jeg nevnte det til legen en gang, men han kunne ikke gjøre noe. :shrug:

 

Dette kan være en skade i ryggmargen. Samme som skjer når folk blir lam fra livet og ned, bare at nervene dine ikke er kuttet, bare ligger i klem :)

Husker jeg datt ned ei isete trapp på rævva, ihvertfall 20 trinn bratt ned. Sykt ondt i korsryggen etterpå, så det kan være noe ettervirkninger muligens. Det er vel ikke noe å gjøre med det da? Vil ikke at leger skal tukle med dette, de kommer sikkert til å gjøre vondt verre.

Lenke til kommentar

 

 

Husker jeg datt ned ei isete trapp på rævva, ihvertfall 20 trinn bratt ned. Sykt ondt i korsryggen etterpå, så det kan være noe ettervirkninger muligens. Det er vel ikke noe å gjøre med det da? Vil ikke at leger skal tukle med dette, de kommer sikkert til å gjøre vondt verre.

 

Dersom det er nervene, hjelper det å rette ryggen slik at nervene ikke lengre ligger i klem... tror ikke det skal være vanskelig, kan hende det er nok med en kjapp tur til en kiropraktor :)

Lenke til kommentar

Så lenge det ikke er venstre arm og venstre ben og ansikt og du samtidig mister pusten og blir svimmel så kan du ta det med ro (refererte er således ofte et tydelig tegn på hjerteinfarkt).

 

Dette har som andre har uttalt med blodsirkulasjonen å gjøre. Jeg har det samme problemet om jeg sitter i en vond stilling litt for lenge. Når jeg reiser meg opp prikker det og gjør vondt. Det er ikke farlig, men ubehagelig. Det kan også som uttalt være en nerve som er i spenn.

 

Prøv å beveg deg mer eller bytt sittestilling oftere. Ta det selvsagt også opp med fastlegen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...