Gå til innhold

Logitech G19 - Bra kjøp?


Anbefalte innlegg

En snill kjæreste som jeg er, har jeg nå bestemt meg for å kjøpe et gamingtastatur til min kjære denne julen. Han har hatt G15, men det er nå forslått og ødelagt på grunn av knyttnever han ikke har kontroll over sier han..

 

Har hørt at jeg burde kjøpe G19, og vurderer sterkt å bestille det med tanke på at det nå er på tilbud på 999,- på Komplett.no. På Elkjøp koster det 1595,-.

 

Dette er selvfølgelig ikke den eneste gaven, men det jeg egentlig spør om er om dette er et bra kjøp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei.

Med mindre din kjære er en prof gamer som virkelig tar i bruk alle makroene og funksjonene, så tror jeg det er bedre i å investere i et mer "normalt" tastatur som han har råd til å bytte ut når knyttnevene flyr.

 

Tastaturet er nok overpriset med minst 1000 lappen, dvs jeg hadde verdisatt det til maks 500 lappen.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Hvis han har G15 fra før så er han nok blitt vant til skjermen på tastaturet

og bruker denne aktivt. Jeg har selv G15 og kunne ikke klart meg uten skjermen nå,

kjøp G19 du, det er en gave han blir glad for. Han kan evt. ha liggende det gamle G15

tastature ved siden av slik at han har noe å slå på :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvis han trenger et gaming tastatur som tåler litt så er Steelseries 7G et meget holdbart tastatur, prisen derimot er det ikke verdt.

Men du kan jo sjekke det ut:)

Er ihvertfall et godt og veldig solid tastatur.

 

Jeg har et Steelseries 7G, og holdbart er det ikke.

Tastene er festet for dårlig, og etter mye bruk begynner festet til tastene å bli veldig slitt.

Jeg har brukt dette tastaturet i et drøyt år nå, og allerede har jeg måttet lime en av tastene, etter et festet ble så slitt, og ene tasten har jeg mistet, etter at den falt av(!) når jeg skulle ta meg med tastaturet til et LAN jeg skulle på.

 

Merkingen på tastene er også dårlig, etter et år med mye bruk begynner merkingen å slites vekk.

Jeg har hatt blilligtastatur til 2-300,- der merkingen holder bedre.

 

Men, ellers er kvalitetsfølelsen god.

Og det tastaturet er førdømt deilig å skrive på, noe som er grunnen til at jeg enda ikke har byttet det ut.

 

Hadde bare kvaliteten vært bedre hadde jeg gladelig kjøpt enda et for å ha på jobb.

For det er få tastaturer jeg har vært borti som matcher skrivekomforten til Steelseries 7G

Lenke til kommentar

G19 er et fint tastatur det og definitivt noe han vil like. Har G15 selv. Men bare fordi jeg fikk den gratis. Har hatt den 4 måneder nå og bruker aldri den nevnte skjermen til noe. Vil påstå at den er egentlig litt ubrukelig. Spør typen din om han virkelig bruker den skjermen. Fordi det finnes billigere og bedre alternativ. Ikke tvil om hvilket jeg hadde kjøpt om jeg trengte nytt tastatur nå uavhengig av pris. Nemlig logitech illuminati.

 

http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=148664&model=

http://techgage.com/article/logitech_illuminated_keyboard/2

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Angående prisen forresten så er ikke det noen særlig faktor, et tastatur til tusenlappen fortjener han.

 

Jeg har spurt han, litt diskré, og han sa han ikke kunne tenkt seg et tastatur uten.

 

joda, men ikke alltid det som koster mest er det som passer best. Eller som er best for den saks skyld. Ikke se deg blind på priser. Men uansett, G19 er et bra tastatur. Og om han må ha en skjerm på tastatur har du vel egentlig ikke noe alternativ. kjøp G19 du.

Lenke til kommentar

Du og madamen min tenker slikt ja, men det er mange damer som ikke "støtter" databruk:P

Nå skal det sies at hun også liker det da så jeg har ært ekstremt heldig.

 

husk og si til han at han får slå på G15 når han blir sint:P

Kan bli dyrt i lengden, er slik selv :!:

 

Klarte og knekke beinet på siden av hånden pluss slå knoken ut av ledd en gang:P

Lenke til kommentar
Du og madamen min tenker slikt ja, men det er mange damer som ikke "støtter" databruk:P

Nå skal det sies at hun også liker det da så jeg har ært ekstremt heldig.

 

husk og si til han at han får slå på G15 når han blir sint:P

Kan bli dyrt i lengden, er slik selv :!:

 

Klarte og knekke beinet på siden av hånden pluss slå knoken ut av ledd en gang:P

Det er patetisk. Data er like mye en hobby som fotball, bare mer stillesittende. (Og noen ganger mer avhengighetsskapende.) Så lenge det ikke går utover fritiden for mye, så går det veldig fint. Jeg er ikke spillejente, men vurderer wow faktisk.

 

Så langt har det ikke gått her heldigvis! Hehe, men det skal jeg gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...