Gå til innhold

Hvordan bli kvitt søtsug?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi er i samme gate kompis :) Selv om jeg er 15 og ikke spiser på langt nær så mye som du sier.

Det eneste som hjelper er knallhard selvdisiplin og en vilje til å motstå alt søtt og surt.

Jeg vil foreslå å kjøpe frukt :) For meg virker det som om "sukkervanen" egentlig ikke handler om sukker, men om å ha noe å bite i til enhver tid. Og et eple er jo både sunt og spisendes (og BILLIG :D)

Lenke til kommentar
Jeg spiser godteri hele tia! har så jævli lyst på å få sixpack og synlige muskler,

men jeg spiser for mye godteri! åsså lurer jeg da på, hvordan klare å beherske seg?

det handler ikke bare om en godisbit, mer som enn 200grams sjokoladeplate i slengen. så får jeg så jævli dårlig samvittighet etterpå =P

er litt tynn, men har flesk på bena ja!

åsså er det jo jul rundt hjørnet, og da er det jo seff at det blir litt mye av det gode ;-p men så er det jo jul bare en gang i året! xD

så hvordan skal jeg klare å beherske meg? tips anyone? (A)

 

Spis alt du orker i julen, spis masse snop og kos deg man!

 

Mens etter jul og i hverdagene skal du ha strict diet, ikke noe godis i hverdagene. Jeg var ganske lik deg før, levde på brus og snop hele tida. Jeg begynte å trene, spise sunnere, kutte ut brus og snop og nå lever jeg på det meste på rein mat og ikke noe ferdig søppel.

Lenke til kommentar

Det jeg pleide å gjøre før var å ta en tsje med honning, for å si det midlt.. Du tar en skje, så får du lyst på en annen en, og plutselig har du spist 10 skjer. Det merkelige var jo at jeg gikk lei av honning, og jeg kan si mildt, jeg gikk lei av brus og snop (OK da, ikke snop). Nå har jeg holdt meg brusfri i snart 8 månder.. Eller 9? Vet a faen. Snop spiser jeg i helgene når jeg føler for det, og det blir maks 50g mørk sjokolade.

 

det handler ikke bare om en godisbit, mer som enn 200grams sjokoladeplate i slengen. så får jeg så jævli dårlig samvittighet etterpå =P

Den er fy!

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Blir faktisl litt irretert av disse ungdomene idag som drikker og spiser alt for mye snop i uken.

 

Vi har jo han her fyren som går en klasse under meg, som bærer litt mer fett enn oss andre og hadde med seg 1,5 liter med iste, 1 cola, boller, classis candy from teh candy shop, melkesjokolade, nøtter, skiver og helt sikkert mye mer enn det jeg ikke hadde telling på.

Og han sier jo at han ikke spiser mye snop i uken, hver eneste fuckings gang jeg ser han tygger han enten på.

 

1: Passtiler.

2: Sjokolade av hvilken som helst type

3: Søtdrikker

 

Og jeg som trodde jeg spiste og drakk mye før, var jo oppe i 1 liter cola i uken og 100-200g sjokolade noen par ganger i uken.

Lenke til kommentar
Blir faktisl litt irretert av disse ungdomene idag som drikker og spiser alt for mye snop i uken.

 

Du høres ut som ei bestemor på 80 år!

 

La folk få spise så mye godteri dem vil. Det er de som ødelegger for seg selv.

 

Men i forbindelse med trening, så brude man riktig nok kutte ned på godteri, og holde godterispisinga til helga. Det er bare snakk om en vanesak. Kutt ut godteri og vær litt nazi med deg selv, så vil det til slutt være en vane og ikke spise godteri.

 

Det sies at det tar 21 dager å danne en vane. Hold deg unna godtri/brus/kaker i en mnd så tror jeg ikke du tenker så mye på det lengre.

 

Før var jeg sånn at jeg digga alt som hadde med sjokolade/kaker/godis osv og gjøre, men så la jeg det fra meg da jeg begynte å trene, og nå føler jeg ikke det samme behovet for godbiter. Jeg orker rett og slett ikke å spise så masse søtt lengre. Det holder med en liten bit nå.

 

Edit: Det over her gjelder brus og.

 

 

Så mitt tips hvis du føler søtsuget:

- Drikk noen glass vann

- Spis en frukt, spesielt banan skal funkte bra.

- Eller nøtter

- Få i deg en sukkerfri tyggis.

 

Eller så kanskje du har "lyst på noe" rett og slett fordi du er litt sulten. Ta deg et lite måltid! ;)

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Sir-Andy, blir du ikke irretert hvis du ser noen fjortisunger med lacoste sko, genser, en double cheese burger i hånden og 1 liter med cola komme brasene inn i treningsenteret, setter seg ned på benken, tar av vektene og setter på 10kg på hver side og kjører 20reps før de tar pause og tar noen par slurk med cola før de sjekker ut hvilken damer som er der.

 

Ganske irreterende ikke sant?

- Off, gikk litt off-topic her :p

Lenke til kommentar

Har ikke sett noen av dem her faktisk! ;)

Men har et par karer (mest sannsynlig fra mekken) som ser litt loka ut. En høy og spinkel og en liten og lubben som tusler rundt å trener litt random og sikrer hverandre med 30 kg i benk. Så dem på butikken når jeg skulle kjøpe bananer etter trening, og der står dem med grandis og potetgull.

 

Men kjenner jeg blir litt oppgitt når en overvektig i klassen kommer i friminuttet med boller og colaen sin, og synes det er homse å spise sunt.

 

Litt mye OffT kanskje :p

Lenke til kommentar

Bruker og kjøpe en stabel med kjærlighet på pinne. slenge noen i sekken, i bilen og kjøkkenskuff. sutter man 5-10 minutt på en sånn så dempes det meste.

 

lovehearts er godt, og den pølsa med 5 store drops, rød eller svarte.

 

er litt sukker i dette men allt er bedre enn 200 gram sjokolade, som da faktisk er 1100 kalorier :p

Lenke til kommentar
Bruker og kjøpe en stabel med kjærlighet på pinne. slenge noen i sekken, i bilen og kjøkkenskuff. sutter man 5-10 minutt på en sånn så dempes det meste.

 

lovehearts er godt, og den pølsa med 5 store drops, rød eller svarte.

 

er litt sukker i dette men allt er bedre enn 200 gram sjokolade, som da faktisk er 1100 kalorier :p

 

En god tyggis (Fusion eller noe) eller sukkerfrie pastiller må da være mye bedre? :p

Lenke til kommentar

Har en fetter som har så og si 0% fett på kroppen og spiser usunt stort sett hele tiden. Gener bestemmer mye.

 

Men for å svare på OP sitt spørsmål - fysisk aktivitet. Det sammen med 1-2 uker uten søtsaker vil suget garantert være borte. Prøv å erstatt godsakene med noe annet, eventuelt frukt eller noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...