Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Network cable unplugged" - usant!


Anbefalte innlegg

Stemmer at det ikke er lov å sette opp WLAN, men det er det ikke jeg som har gjort. Jeg var bare så heldig at jeg finner trådløst nett her. (og det heter uio, så jeg antar nesten at det må være "lovlig")

(dessuten - pussig om de "gjør et grep" lørdag ettermiddag)

 

Hadde håpet maskinen skulle ta til fornuft i løpet av natten, men dessverre var den for dum til det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er studentbynett du bruker så er det antageligvis Houston som stiller med støtte. Du kan jo prøve å ringe eller sende dem en e-post.

 

Jeg hadde samme problemet (dvs. Windows påsto at nettverkskabelen var frakoblet) når jeg først flyttet inn. Da var det bare at tilkoblingen ikke var aktivert enda, og det var i orden litt senere på dagen. Kan jo hende de av en eller annen grunn har deaktivert din kobling, eller at dette har blitt gjort ved en feil. Uansett er det nok en god ide å kontakte Houston.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

Det kan hende at du har blitt utestengt pga av brudd på regler eller virus/spyware. Dette skjedde med meg på HiST, Trondheim. Da fikk jeg derimot ip/dns, men all annen tilgang til nettverket var blokkert.

 

Opplevde noe lignende en gang på laptoppen min. Windows Update fant nye drivere til nettverkskortet mitt og fant ut at det var en "god" idee å oppdatere dem. Problemet var at nettverkskortet ikke fungere etterpå. Da måtte jeg legge inn drivere for nettverkskortet på nytt for å få det til å fungere.

 

Du har ikke tilfeldigvis en knapp et sted som "deaktiverer" nettverkskortet på en lur måte?

 

Mine forslag:

 

1: Det burde ikke være så vanskelig å få noen til å prøvde laptopen sin i kontakten din!

2: Legg inn driverne til nettverkskortet på nytt.

3: Ta kontakt med de som drift/support for nettverket

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...