Gå til innhold

Nikon lanserer teleobjektiv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spurte meg dette også i chattetråden, og jeg undrer igjen: hva er vitsen?

Er det bedre VR?

 

EDIT: Så akam-artikkelen nå, med lite flere spesifikasjoner. Men likevel, en ny 300mm 2.8?

 

Jeg trodde den «gamle» AF-S 300mm 2.8 VR-en ble regnet som temmelig up-to-date? En F/4-variant med VR hadde vært mer forståelig.

Men som en som nettopp kjøpte den gamle, var det like greit...

Endret av TaraldR
Lenke til kommentar

Jeg er også en smule overrasket over denne lanseringen - men jeg tror poenget er at dette objektivet skal brukes av profesjonelle på en del kommende sportsarrangementer, og at det på den måten vil kunne gi Nikon ganske bra inntekter.

 

Det spekuleres i at det er derfor Nikon har utsatt lanseringen av de omspekulerte 24/1.4 og 35/1.4 - dette objektivet vil det være mest taktisk å lansere nå, mens de vidvinklene vil folk kjøpe uansett, så for Nikons del er det bare å vente (antar at de gjør det fornuftige valg å ikke lese kommentarene på NikonRumors hvor folk alltid whiner om å bytte til Canon).

 

Noen 300/4 VR har jeg forøvrig ikke hørt om, og det er litt merkelig. Jeg antar at det, og en 70-200/4 VR, ville solgt i enorme kvantiteter.

Lenke til kommentar
Spurte meg dette også i chattetråden, og jeg undrer igjen: hva er vitsen?

Er det bedre VR?

 

EDIT: Så akam-artikkelen nå, med lite flere spesifikasjoner. Men likevel, en ny 300mm 2.8?

 

Jeg trodde den «gamle» AF-S 300mm 2.8 VR-en ble regnet som temmelig up-to-date? En F/4-variant med VR hadde vært mer forståelig.

Men som en som nettopp kjøpte den gamle, var det like greit...

Nano er også nytt, så derfor bedre kurver (les: skarpere i hjørnene og mindre vignett). Dette er en mindre oppdatering og optisk design skal være likt med unntak av Nano-coating. A/M-modus er lagt til samt bedre VR; så dette gjør et allerede fantastisk objektiv til et enda bedre (samt prisfall på 300mm f/2.8 VR på bruktmarkedet).

 

Rimelig overbevist at AF-S 200-400mm f/4 VR samt AF-S 200mm f/2 VR vil få en tilsvarende oppdatering rimelig snart. AF-S 24mm f/1.4 og AF-S 35mm f/1.4 er det stor sannsynlighet vil dukke opp i Q1-2010.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...