Gå til innhold

Forferderlig håndskrift og høyere utdanning


Doier

Anbefalte innlegg

Som sagt over kommer det an på om det f.eks er hjemme-eksamen eller skoleeksamen. Hjemmeeksamen kan du fint skrive på data, det samme med innleveringer, mens skoleeksamen går så oig si alle fag for hånd.

 

På forelesninger sitter flesteparten med penn og papir, mens en liten del har med seg data til å skrive på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forøvrig, mange her som har data med seg, men bare et fåtall bruker den dataen fornuftig (mao sitter de fleste på face). Grunnen til at eksamen ikke skrives på PC er at man vil unngå juks. Det er ikke nok "sikre" datamaskiner på skolen til alle som skal ta eksamen. De som søker om å bruke pc må ha en god grunn, men vet ikke hvordan de ordner dette med juks i de tilfellene.

Lenke til kommentar
Det står ikke skrevet noe sted at man blir trukket for å bruke data, selv om sensor kanskje tar det til etterretning. For alt sensor vet kan den som har anvendt pc under eksamen være multihandikapet, så det skal på ingen måte trekke ned at man bruker data.

At den som bruker data har en fordel overfor den som ikke gjør det har da ingenting med handicap å gjøre. Databrukeren kan redigere i stor grad. Det kan ikke den som skriver.

 

For øvrig er det ikke alt som er offentlig. Og ikke alle sensorguides står skrevet noe sted heller.

Lenke til kommentar
Forøvrig, mange her som har data med seg, men bare et fåtall bruker den dataen fornuftig (mao sitter de fleste på face). Grunnen til at eksamen ikke skrives på PC er at man vil unngå juks. Det er ikke nok "sikre" datamaskiner på skolen til alle som skal ta eksamen. De som søker om å bruke pc må ha en god grunn, men vet ikke hvordan de ordner dette med juks i de tilfellene.

Teorien min til at veldig mange sitter på facebook er fordi vi ikke får pc før i videregående, fordi da kjenner vi pc mest som "leketøy" og litt hjelpemiddel. Jeg fikk pc på ungdomskolen, jeg sitter veldig sjeldent på facebook o.l. (faktisk kun i friminuttene eller hvis jeg er ferdig med alle oppgavene og ikke får noe mer å gjøre). Jeg tror det er fordi jeg ser på pc'en min som et arbeidsverktøy 100%. Hvis man ser på det som et 50% leketøy 50% arbeidsverktøy så tror jeg det er lettere å gå inn på facebook og misbruke pc'en o.l.

 

Nå, det å ordne med juks på tentamen/eksamen er ikke så stor problem. Hvis man leier pc via skolen så bare tar de pc'ene inn et par dager før og ghoster harddisken, også får elevene de tilbake på prøvedagen. Gjennom hele min skolegang har jeg alltid brukt pc på både eksamen og tentamen, men nå har jo jeg grønt kort da.

 

Men jeg synes det er teit at vi skal bruke pc hele tiden, og når vi endelig kommer til eksamen så skal vi skrive for hånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...