Gå til innhold

Returnere vare i butikk


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Kjøpte for ca en uke siden en vare i en lokal butikk for den fine pris på 1099. Og noen dager senere ser jeg i et blad der akkuratt samme vare selges for 599 :hrm: (Ikke tilbudspris)

Har jeg ingen rett for å levere inn igjen varen? Vet at det var over disk, men når prisforskjellen er såpass stor synes jeg det blir helt feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo!

 

Kjøpte for ca en uke siden en vare i en lokal butikk for den fine pris på 1099. Og noen dager senere ser jeg i et blad der akkuratt samme vare selges for 599 :hrm: (Ikke tilbudspris)

Har jeg ingen rett for å levere inn igjen varen? Vet at det var over disk, men når prisforskjellen er såpass stor synes jeg det blir helt feil.

I utganspunktet har du nada niks rett til å levere den tilbake men du bør jo gjerne si ossen vare det er snakk om.

Lettere å returnere en dvd spiller enn en bukse f.eks.

Lenke til kommentar

Noen butikker opererer med prisgaranti. Dersom det ikke er tilfelle i denne butikken må du håpe på god kundeservice, da du ikke har returrett som de andre påpeker. Ta en tur ned til butikken og spør fint, så kan det godt være de gir deg differansen tilbake.

Endret av Jan Roger
Lenke til kommentar
Hallo!

 

Kjøpte for ca en uke siden en vare i en lokal butikk for den fine pris på 1099. Og noen dager senere ser jeg i et blad der akkuratt samme vare selges for 599 :hrm: (Ikke tilbudspris)

Har jeg ingen rett for å levere inn igjen varen? Vet at det var over disk, men når prisforskjellen er såpass stor synes jeg det blir helt feil.

I utganspunktet har du nada niks rett til å levere den tilbake men du bør jo gjerne si ossen vare det er snakk om.

Lettere å returnere en dvd spiller enn en bukse f.eks.

Det er et skismøringssett. Burde ikke være det vanskeligste å returnere...

 

Hvorfor i all verden skal du returnere den? Da du kjøpte den følte du jo at det var greit å betale det du betalte.

Selvfølgelig vil jeg returnere den, for så å kjøpe den på G-sport, der prisen var 599. Hvis jeg får tilgodelapp går det fint for meg.

Endret av Ollimo
Lenke til kommentar
Selvfølgelig vil jeg returnere den, for så å kjøpe den på G-sport, der prisen var 599. Hvis jeg får tilgodelapp går det fint for meg.

Hva du får, eller ikke får, vil være helt opp til butikken. Det greieste vil rett og slett være å gå ned, spørre om det er mulig og deretter se hva slags svar du får.

 

Det eneste du må være klar over er at du ikke har noen som helst rettighet som sier at butikken må ta det i retur.

Lenke til kommentar

Dette er noe vi alle opplever mange ganger iløpet av livet. At man finner ting billigere etter at man har kjøpt det.

 

Hvis man gidder skader det ikke å dra til butikken for å spørre om en eventuel "løsning" hvis varen fremstår som ny. Gavekort, pengene tilbake eller lignende. Dette er dog bare noe enkelte butikker gjør for å være greie.

Lenke til kommentar
Gsport har en 100% fornøyd garanti som inkluderer visstnok åpent kjøp.

Så hvis det er under 14 dager siden du kjøpte det er det vel bare å ta det med ned og si du vil bytte noe annet eller prøve å få pengene tilbake.

Var jo ikke på Gsport varen ble kjøpt da :p

My bad, ser nå at det var der den var til 599 kr. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...