Gå til innhold

Canon kamera nr 2, hva skal jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har Canon 400D, og Canon 70-200 2.8 IS

med andre ord, kamerahuset står ikke helt i stil med objektivet.

 

Så kommer det store spørmålet, hvilket kamera skal jeg nå investere i ?

Jeg er så heldig at jeg skal til USA i Januar og tenkte å ta turen

innom BH Photo i New York, for å spare på det som spares kan. :)

 

Jeg har ikke bestemt meg på hvor mye jeg vil bruke, uansett ikke mer

en 10.000...

 

Noen tips på hva et naturlig valg vil være?

 

På forhånd takk

Endret av sidewinder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du egenltig med at huset ikke står i stil med objektivet? At en 400D ser mer ut som et beskyttelse-deksel enn skikkelig kamera ? ;)

 

Du kommer nemlig ikke til å merke så mye til forbedringer i bildekvalitet.

 

Det er ikke dermed sagt at det ikke er lurt å kjøpe et nytt hus. Men det holder lenge med en 50D. Så kan du bruke resten av pengene på ting som virkelig teller. Et normalobjektiv som er i klasse med 70-200m, for eksempel.

 

Eller hvis du vil imponere, så sleng på et batterigrep.* :cool:

 

Tom

 

*) Et batterigrep er et nyttig verktøy i mange sammenhenger; men ikke noe jeg ville prioritert foran godt glass.

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar.

 

En ting med 400D er at det er et ganske lite hus, ikke

at jeg har hender som ei ape, med det kunne vært greit med noe

"større" å holde i :)

 

En annen ting som hadde vært greit er et kamera som man kunne filmet med også,

har sett noen snutter med 7D som så meget bra ut.

 

men vet ikke om det helt forsvarer prisen?

 

Hva vil et godt normal objektiv i denne klassen koste?

Lenke til kommentar

Hvis du skal til usa, så ville jeg tatt det store steget for en fullformat 5DmkII .....just go for it!!!........:) :)

400D er et veldig bra apparat fra før, men du merker sikkert kvalitetsforskjell på bilder hvis du går for 50D eller 7D fra en 400D.

Leste nettopp en test med videofunksjonene til 7D og mkII, 7D har bedre spesifikasjoner på filming, men resultatet viste mkII hadde litt overtak på filmingen, litt mindre kornete ved mørke opptak(filmopptak). begger er ekstrem bra til filming, det er selvførlgelig testet av "super"proffe som går under nåløyet, pixler for pixler...:)

Endret av cpy
Lenke til kommentar

Nå hadde ikke OP tenkt å bruke mer enn 10k, så da er 5d out of the question.

Mest kamera får for pengene får en ved å velge 50d (koster under $1k). Jeg ville gått for 7d om jeg først hadde muligheten til å handle til amerikanske priser. Totalt sett har den features som forsvarer prisen (imo)

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar
Nå hadde ikke OP tenkt å bruke mer enn 10k, så da er 5d out of the question.

Mest kamera får for pengene får en ved å velge 50d (koster under $1k). Jeg ville gått for 7d om jeg først hadde muligheten til å handle til amerikanske priser. Totalt sett har den features som forsvarer prisen (imo)

 

 

Takk for svar.

 

Tror jeg går for 7D :)

 

Så blir neste oppgave og finne et objektiv som passer. 70-200

er i drøyeste laget til "allround" objektiv..

Lenke til kommentar
Nå hadde ikke OP tenkt å bruke mer enn 10k, så da er 5d out of the question.

Mest kamera får for pengene får en ved å velge 50d (koster under $1k). Jeg ville gått for 7d om jeg først hadde muligheten til å handle til amerikanske priser. Totalt sett har den features som forsvarer prisen (imo)

 

 

Takk for svar.

 

Tror jeg går for 7D :)

 

Så blir neste oppgave og finne et objektiv som passer. 70-200

er i drøyeste laget til "allround" objektiv..

 

Det er det nok,men behold det,jeg solgte mitt og resultatet ble at jeg kjøpte meg et nytt , du får ikke bedre zoom enn 70-200 (iallefall om det er Canon sin du har)

Lenke til kommentar

Har ganske store hender selv, kjøpte et batterigrep til mitt 400D for to år siden, har knapt tatt det av etterpå. Mye bedre grep, både horisontalt og vertikalt.

 

Har også et 70-200 f/4, vet ikke hvordan kvaliteten på det er i forhold til 2.8, men jeg vet iallefall at her i huset er flaskehalsen å finne bak kamera, ikke i eller på.

Lenke til kommentar
Har ganske store hender selv, kjøpte et batterigrep til mitt 400D for to år siden, har knapt tatt det av etterpå. Mye bedre grep, både horisontalt og vertikalt.

 

Har også et 70-200 f/4, vet ikke hvordan kvaliteten på det er i forhold til 2.8, men jeg vet iallefall at her i huset er flaskehalsen å finne bak kamera, ikke i eller på.

 

Minst like bra om ikke bedre . :cool:

Lenke til kommentar

Takk, nå ble mindreverdighetskompleksene mine større =P

 

TS: Jeg tror du vil ha igjen for å kjøpe batterigrep, jeg må si meg uenig med tom og hevde at det har ganske mye å si for hvordan kameraet oppleves. Særlig dersom du har store hender vil du få mye igjen for det, lillefingeren havner ikke lengre under kameraet. Du får også et mer stabilt grep på kameraet.

Lenke til kommentar

Har erfaring med batterigrep på 450D.

 

Det er etter min mening to problem med grepet på disse mindre kamerahusene. (Har ganske normale, på grensen til litt små hender)

 

1. Grepet er ikke høyt nok. Lillefingeren får ikke plass.

- Dette problemet løser et batterigrep. Grepet forlenges med den nødvendige centimetern.

 

2. Grepet er for lite og krøkkete. Må bøye fingerleddene unaturlig mye sammen.

- Dette problemet løser ikke et batterigrep. Selve grepsmassen (eller hva man kan kalle det) endres ikke.

 

Dog får du et godt vertikalt grep. Dette ekstragrepet erfarte jeg å være temmelig likt grepet på mitt 50D. Altså hovedgrepet forlenges litt, men beholder de samme små proporsjonene. Det ekstra vertikalgrepet er mer tilnærmet det man får på større kamerahus.

 

Syns du grepet til 400D er lite og krøkkete, så anbefaler jeg deg å kjenne på 50D/7D før du kjøper et batterigrep til ditt 400D.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...