Gå til innhold

Hvordan frakte stor pakke fra London til Norge?


Eunos

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på om noen har erfaring med å sende større ting fra UK?

Har en pakke på 120cmx70cmx70cm og ca. 14 kg, som jeg trenger å få sendt hjem fra London. Lurer på hva som er enklest, raskest og evt. billigst for meg.

Frakt tid spiller ikke så stor rolle, men jeg vil nødig bruke langt tid og styre for å få sendt den avgårde.

 

-E-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke spesielt kjennskap til UK, men vil anta det absolutt enkleste (og kanskje også billigste) er å ta turen nedom nærmeste lokale postkontor i UK. Sendte en tilnærmet like stor pakke hjem fra Japan med vanlig post, valgte da SAL (som er en flypost men billigere og ikke like prioritert som vanlig flypost). Vil anta postvesenet i UK har liknende ordninger.

 

Kan være en ide å ringe ned til postkontoret først, jeg fikk senere selv vite at så store pakker kunne bli hentet gratis av postvesenet, slik at du slapp å ta dem ned til kontoret.

 

Min erfaring er at få av de andre distributørene FedEx, Ups, Tollpost etc kan konkurere med posten (som vel heter Royal Mail i UK) når det gjelder pris på enkeltleveranser for privatpersoner.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar
Min erfaring er at få av de andre distributørene FedEx, Ups, Tollpost etc kan konkurere med posten (som vel heter Royal Mail i UK) når det gjelder pris på enkeltleveranser for privatpersoner.

 

Om det finnes unntak fra dette vil jeg anta at vi finner det nettopp på slike litt store internasjonale forsendelser.

Husk å sammenligne epler og epler (registrert og registrert / uregistrert og uregistrert (om det er lov på så store forsendelser))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...