Gå til innhold

[Nytt emnenavn!] HTC Hero - Vurdering og nybegynnertips!


Anbefalte innlegg

EDIT: Har nå mottatt HTC'en. Les min vurdering og andre tips litt lenger ut i tråden. På de første sidene kan du lese om min erfaring med frakt, nettbutikk o.l.

 

Hei, jeg har gått og siklet på Hero'en en stund nå. Nå har muttern sagt at jeg kan få en i førjulspresang :new_woot:

 

Men spørsmålet mitt er: Har jeg siklet på den for lenge? Er det blitt forbikjørt av noen lignende telefoner? Er det noen andre telefoner på markedet jeg heller bør ønske meg? Jeg er en middels-avansert bruker, glad i apps, spill, filmer, musikk og surfing. Integrering mot nettsamfunn er også topp! Har sett på HTC HD2 og, men den virker veldig dyr i forhold til HTC Hero som jeg har sikta meg inn på til 1800 med Chess King, som jeg ser på som et rimelig bra abonnement.

 

Prisen bør være så billig som mulig, jeg har ikke råd til å gå noe særlig over 2000 denne gang. Men det er greit og kompansere litt med månedsprisen på abonnementet.

 

Håper noen har noen synspunkter! :thumbup:

 

Og forresten, hva foretrekker folk i fargevalg på Hero'en? Hvit eller brunt?

Endret av vetle666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HTC Hero som jeg har sikta meg inn på til 1800 med Chess King, som jeg ser på som et rimelig bra abonnement.

 

Den koster det samme med andre, billigere abonnementer fra chess, og hundre kronermindre med chess extra der det koster 39øre for meldinger, 39øre/minuttet for samtaler også videre. Og chess extra har ingen månedsavgift heller. Chess king er dyreste og kjipeste abonnementet til chess, ville gått for et av de andrer:

 

https://webshop.chess.no/index.php/Portal/s...d/1906/action/1

Lenke til kommentar

Jeg har hatt HTC Hero, og en tidligere win mob. En ting som er felles for alle er at enten det er winmo eller android så er det alt for mange feilmeldinger. Jeg vil ha en telefon som alltid fungerer, og er stabil. Synes det er for ille at det er feil i et såpass enkelt os. Jeg har nå gått tilbake til iPhone 3GS etter å ha gitt bort HTC Hero'n, og ser igjen hvorfor iPhone vinner manges hjerter.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg heller kjøpt meg iPhone ellers kan du like godt kjøpe hva som helst..

Lenke til kommentar
Jeg har hatt HTC Hero, og en tidligere win mob. En ting som er felles for alle er at enten det er winmo eller android så er det alt for mange feilmeldinger. Jeg vil ha en telefon som alltid fungerer, og er stabil. Synes det er for ille at det er feil i et såpass enkelt os. Jeg har nå gått tilbake til iPhone 3GS etter å ha gitt bort HTC Hero'n, og ser igjen hvorfor iPhone vinner manges hjerter.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg heller kjøpt meg iPhone ellers kan du like godt kjøpe hva som helst..

 

Problemet med Android er at det er noe dårlig kontroll med hva som gjøres tilgjengelig på Market og det er litt for lett å roote tlefonen. Er man ukritisk til hva man installerer kan det fort bli mange drittprogrammer som ødelegger total opplevelsen.

Et liknende problem er at det er (for) lett å få root tilgang og det finns programmer som automatisk skal rydde opp i kjørende programmer som mange er glad i. Begge deler er en sikker oppskrift for nysgjerrige som ikke vet hva de driver med til å gjøre telefonen nærmest ubrukelig. For disse er nok iPhone et bedre valg. Mindre muligheter (til å fucke opp telefonen) og slik sette er jo ikke iPhone så ulik de andre apple produktene.

Med frihet følger ansvar. Benytter man seg av friheten må man enten ta ansvaret eller man blir veldig missfornøyd over feilmeldinger og annet uforstålig dritt som man ikke vil ha noe med å gjøre. Et siste alternativ er at man holder seg til den friheten standard Android med leveradørs egen påbyggning tibyr, forsiktig legger inn noen nytteprogrammer og man haren dønn stabil telefon med relativt stort bruksområde.

Et tegn på at telefonen er stabil er jo at man stadig ser tips i Herotråden om at man må restarte telefonen for at en oppgradering eller liknende skal fungere 100%. I den tiden jeg hadde windows mobil var det skjelden et problem. En dag eller maks to hadde jeg restartet enten jeg ville eller ikke. Med denne glemmer jeg det bort.

Lenke til kommentar

Hvis htc hero fortsatt holder konken, så tror jeg nok jeg går for den. Jeg har lysst på en telefon som er litt mer unik enn iphone. Hero virker også litt mindre enkel enn iphone.

 

Takk for tipset ang abonnement. Men har noen, noen meninger angående farve?

Endret av vetle666
Lenke til kommentar
Jeg har hatt HTC Hero, og en tidligere win mob. En ting som er felles for alle er at enten det er winmo eller android så er det alt for mange feilmeldinger. Jeg vil ha en telefon som alltid fungerer, og er stabil. Synes det er for ille at det er feil i et såpass enkelt os. Jeg har nå gått tilbake til iPhone 3GS etter å ha gitt bort HTC Hero'n, og ser igjen hvorfor iPhone vinner manges hjerter.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg heller kjøpt meg iPhone ellers kan du like godt kjøpe hva som helst..

Det finnes mange grunner til feilmeldinger. Å si at det kommer feilmeldinger på en telefon er å si at det er en bulk i bilen. Det kan være fordi bremsene sluttet å vrike, men også at naboen rygget i deg mens du stod parkert.

 

Android er ikke plaget av mye bugs som resulterer i feilmeldinger. At man kan få det - som på absolutt alle andre OS, inkludert iPhone er ingen nyhet.

Lenke til kommentar

Misforstå meg rett, men jeg vil faktisk ha en telefon som er åpen, avansert og ubegrenset slik at det er mulig å "leke" den istykker om du er uforsiktig. Mulig det bare er meg, eller at jeg misforstår, men Iphone virker for enkel, kjedelig og idiotsikker for at den skal lokke meg. I tillegg misliker jeg at Apple skal godkjenne alle apps. For å ikke nevne at "alle" har Iphone nå om dagen ;)

 

Men jeg har et annet spørsmål. Så det ble nevnt at det muligvis kommer en Android oppdatering snart. Jeg regner med at denne kan lastes manuelt etter kjøp?

 

Og forresten, har noen en mening om fargekjøp? Jeg er så utrolig usikker! Men den hvite er dekket med teflon da, det er jo et pluss! :)

 

EDIT: Har bestemt meg for å bestille Htc Hero med ChessXtra, heller mot en hvit. Må bestemme meg ikveld :p

Endret av vetle666
Lenke til kommentar
Men tror dere ikke at Google må gjøre en opprydding i Market etterhvert? Det kan jo ikke fortsette i den utviklingen det gjør nå i evige tider...

Tja, hva tenker du på? Markedet har nok oppdateringer i vente, men noen opprydding? Nye gode søke og sorterings muligheter, bl.a. etter hvilken firmware applikasjonene virker for. Ellers er det jo allerede rundt 19 000 apps i markedet noe som er svært imponerende.

 

Så snart Google går sumlet seg til å gi tilgang til betalte apps til flere land så vil ting gå enda bedre.

 

Jeg fatter at Android Market har mer potensiale, men det er det svært mye med platformen som har. Men jeg klarer ikke se på dette ubrukte potensialet som noe annet enn positivt... :!:

Lenke til kommentar

Blæh, fikk melding av Chess om å ringe kundeservice da overføringen av telefonnummer hadde frambrunget en feilmelding. Ringte kundeservice og tastet meg videre til "andre henvendelser". Der var det 12 i kø foran meg så jeg la på, ringte på nytt og tastet meg til "Bestilling", kom rett igjennom ;).

 

Men poenget er at jeg hadde et annet navn på eier av telefonnummeret nå, enn det som var opprinnelig eier så da måtte tidligere eier sende inn fullmakt på epost, så de hadde ikke sendt telefonen enda :cry: .

 

Moralen er: Pass på å ha samme person som eier av telefonnummeret som før hvis du flytter det, og det ikke står i ditt navn :yes:

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Wow! Lucky you! Mailen med bekreftelse på overføring av telefonnummer jeg sendte igår hadde visst ikke kommet fra, så jeg sendte den på nytt i 2 tiden i dag. Fikk melding et kvarter senere om at simkort er sendt, men jeg har ikke hørt et ord om telefonen :(. Fikk du meldingen på sms, og er pakken sporet?

 

Si ifra når du har fått telefonen da! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...