Gå til innhold

[Nytt emnenavn!] HTC Hero - Vurdering og nybegynnertips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Moralen er: Pass på å ha samme person som eier av telefonnummeret som før hvis du flytter det, og det ikke står i ditt navn :yes:

 

Vet du hva ordet "moral" betyr? Har jo ingenting med moral å gjøre. Dette er et lovfestet

reglement som alle teleoperatører følger. Det sier jo seg egentlig selv også. Du kan ikke kjøpe noe i andres navn når du ikke eier det selv;)

Lenke til kommentar

Ringte Moobi, fikk sporingsnummeret. Har logget inn på posten.no og der står det at forventet leveringstidspunkt er i dag! :new_woot: Gjett om jeg gleder meg!

 

Kan ikke klage på posten hvis mobilen blir levert idag, selvom mobilen ble levert inn i Oslo og jeg bor i Bærum.

 

Endingen er innlevert til terminal og videresendt

11.12.2009 13:34, 0024 OSLO

Forventet levering: 11.12.2009

NB! Avvik kan forekomme

Lenke til kommentar

Etter en kveld, morgen og formiddag med intensivt bruk av telefonen så er jeg veldig fornøyd med det meste. I starten savnet jeg de gamle vanlige tastene mine, men etter å ha fått øvd meg litt så fungerer touch tastene med mobiloppsett (flere bokstaver per tast) rimelig bra. Det er utrolig morsomt og spennende inne på Market, ble fort litt rotete på meny skjermen min, men jeg prøver å finne en mulighet for å opprette mapper for å sortere de forskjellige programmene.

 

Batteriet som jeg lada opp i går kveld er allerede utladet, men når har det vært veldig intensivt brukt som jeg sa. Jeg må også finne en løsning for å lukke åpne prosesser, når jeg går ut av et program blir det liggende åpent og suge batteri.

 

Veldig deilig med de syv startskjermene, spesielt for sms og epost. Jeg lurer litt på om jeg må skaffe meg et abbonement fra chess for datatrafikk da det virker som om det kommer til å bli mer av det framover.

 

Jeg har ganske store hender, men telefonen ligger godt i hånden i utgangspunktet. Problemet er når jeg skal bruke for eksempel "Tilbake" tasten nede i høyre hjørne. Da må jeg skyve telefonen litt ut av hånda for å rekke ned med tommelen, noe som er litt plagsomt. Hadde de tastene vært på siden av telefonen, oppe til høyre hadde de sittet perfekt!

 

Men, det er en ting jeg sliter veldig med! Netcom KontaktSynk! På min gamle Nokia N95 8GB synkroniserte jeg kontaktene mine med netcom, nå skjønner jeg absolutt ikke hvordan jeg skal få disse inn på Heroen! Utrolig irriterende, kan ikke finne noe info på nettet. Skal sende en mail til Netcom.

 

Det er litt lagg innimellom, men ikke så mye at det irriterer meg noe såærlig. Det forekommer ikke så ofte. Jeg skulle dog sett at telefonen vekslet litt fortere mellom landskap og portrett modus når du "vender" telefonen sideveis. Dette bringer meg videre inn på accelerometeret (garantert stavefeil). Jeg sliter nemlig med å få kalibrert dette og når jeg spiller spill som benytter seg av dette så er det tydelig at den er veldig feilkalibrert, jeg får vel prøve å finne et vater og kalibrere med her hjemme. :!:

 

Sålangt virker det som en veldig spennende telefon og jeg er sikker på at jeg kommer til å like den enda mer når jeg blir bedre kjent med den.

 

Trass noen små irritasjonsmomenter, kan jeg ikke annet enn å anbefale dette kjøpet!

 

Grattis med hero!

Takk! :new_woot:

Lenke til kommentar
Jeg må også finne en løsning for å lukke åpne prosesser, når jeg går ut av et program blir det liggende åpent og suge batteri.

Det stemmer ikke. Med mindre det er programmer som har aktive oppgaver så bruker de ikke batteri, kun minne. Og man går ikke tom for minne ettersom at den lukker inaktive programmer når den trenger det. Å lukke programmer du ofte bruker senker hastigheten på telefonen betydelig ettersom at telefonen må laste inn programmene på nytt hver gang du åpner de (jeg er hellig overbevist om at man sparer batteri på å slippe det). Det er vel i Android 2.0 at man har innebygget oversikt over hvor mye batteri applikasjonene bruker og der ser man raskt at apps som ligger i bakgrunnen og ikke gjør noe, ikke spiser noe batteri.

 

Jeg leste en god artikkel på dette, men finner den ikke. Skal poste den om jeg finner den.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Når kamera applikasjonen legges ned deaktiveres nok kameraet. Altså er det kun litt minne som blir brukt. Men ting som google latitude som bruker GPS, eller andre aktive tjenester som kjører i bakgrunnen bruker åpenbart batteri. Men jeg kommer nok til å kjøre gmail push, MSN, skype og andre ting konstant i bakgrunnen (og google latitude når jeg er på tur\reise for å kunne se reiseruten) og med lading hver natt blir nok ikke batteri et issue for meg.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Finnes det noen skikkelig god MSN-app?

 

Har brukt ebuddy på WAP med N82 tidligere, men synes det er veldig rotete. Spesielt hvis du har mange kontakter. Alle står jo etter alfabetisk rekkefølge, uavhengig om de er pålogget eller ikke. Et jævla mas når man må bla gjennom en masse kontakter som er avlogget.

Lenke til kommentar

Hyggelig at erfaringene mine og jeg kan komme til hjelp :).

 

Nå har jeg funnet et problem til, det er at jeg ikke får koblet til internet på skolen pga at de bruker en spesiell type kryptering kalt: [*]IEEE 802.1x[*]PEAP[*]MS-CHAP-V2

Jeg aner ikke hva det er, men jeg prøver å finne en løsning, virker som om det er mange som spør om det, men få som har svaret :roll:. Et annet minus jeg har funnet etter litt grundigere testing er at det tilsynelatende ikke er mulig å opprette mapper i hovedmenyen.

 

Nok minuser, jeg har funnet et kjempestort pluss som kan gjøre telefonen din nærmest umulig å stjele, men nå er det natta. Kommer mer info i morgen! :)

Lenke til kommentar

2 apps som dere absolutt burde installere med en gang er Where's y droid og Wavesecure Beta.

Where's my droid: Hvis du mister telefonen kan du sende en melding til telefonen din fra hvilket som helst nummer, med en kode du har satt på forhånd. Da vil telefonen skru av lydløs (hvis den står på det) og sette ringe ringetonen på så lenge som du har bestemt på forhånd. Hvis du fortsatt ikke finner telefonen din så kan du sende en sms med en annen kode til telefonen din. Da vil du motta en melding med GPS koordinatene samt en link til Google maps med oversikt over hvor telefonen din er.

 

Wavesecure Beta: Hvis noen stjeler telefonen din og setter i et annet simkort, sender telefonen din automatisk en melding til dine "buddies" (opptil 9 forvalgte nummer)og gir dem info om at noen har skiftet simkort. Da bør det være en smal sak å finne personen som har telefonen din. Du kan også gå inn på websiden til Wavesecure for å lage backup, gjenopprette eller slette alt innhold på telefonen din. Du kan også låse den og dermed gjøre den verdiløs for eventuelle tyver.

OBS OBS!!! Wavesecure er gratis for alle som registrerer seg før utpå nyåret en gang! Så vær kjapp!

Where's my droid er gratis

Lenke til kommentar
Hei! hvordan setter jeg opp en online epost konto på HTC Hero, og går det an å bruke smilys i sms meldingene

 

Trykk på den eksempelmailen som ligger på telefonen fra før. Da blir du guidet gjennom installasjonen. Hvis du skal sette opp mail manuelt må du ha POP og SMTP instillingene fra epostleverandøren din. F.eks Telenor eller Viken Fiber. Hvis du ringer dem får du kjapt svar da dette er noe de vet.

 

Smilyes får du ved å holde inne trackballen når du holder på å skrive en melding.

Lenke til kommentar

jeg liker heroen min, men den har et par små irriterende bugs.

 

1. etter å ha vært på en periode, når jeg ringer (trykker på navn til kontakt) så kutter telefonenen, jeg trykker på nytt, den kutter på nytt. Går som regel på 3 forsøk. dette gir seg når jeg restarter telefonen.

 

2. ved to seperate anledninger nå, har telefonen restarta helt av seg selv. vet ikke hva som var grunnen.

 

Ellers er jeg som sagt veldig glad i den. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...