Gå til innhold

kan man spise ekorn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne herremannen har spist ekorn >>

2466289_Bear-Grylls-bear-grylls-543979_468_520.jpg

 

Noen videoklipp:

http://dsc.discovery.com/videos/man-vs-wil...uirrel-pie.html

-og-

http://dsc.discovery.com/videos/man-vs-wil...irrel-trap.html

 

Nå kan det meget godt hende det er trikiner i ekorn, så jeg ville ikke spist det bare for å dempe nysjerrigheten min. Dog om du bare sørger for å steke kjøttet skikkelig, så skal du ikke ta skade av litt ekorn kjøtt.

Lenke til kommentar
Denne herremannen har spist ekorn >>

2466289_Bear-Grylls-bear-grylls-543979_468_520.jpg

 

Noen videoklipp:

http://dsc.discovery.com/videos/man-vs-wil...uirrel-pie.html

-og-

http://dsc.discovery.com/videos/man-vs-wil...irrel-trap.html

 

Nå kan det meget godt hende det er trikiner i ekorn, så jeg ville ikke spist det bare for å dempe nysjerrigheten min. Dog om du bare sørger for å steke kjøttet skikkelig, så skal du ikke ta skade av litt ekorn kjøtt.

bear grylls ja tror jeg skall prøve

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

bestefaren min var faktisk ekkorn-jeger på heltid like etter krigen, så har hørt en del historier. Å spise ekkorna var aldri aktuelt for han/familien sjøl om de hadde knappt med mat. Eneste grunnen til å skyte ekkorn, var pga pelsen. Ekkornet lå fra 1 til 3 kr skinnet, avhengig av hvor på kroppen den var skutt (skuddhull). Hadde det vært noe å spise, hadde de nok gjort det.

Lenke til kommentar

er fult mulig å spise det bare du koker/steker det skikkelig. :) vet ikke om det er noe godt, men kan jo hende.. :p Min mening er at det er for mye jobb å gjøre reint og fange de til at den i det heletatt skal være noe vits i.. :) Du får ikke store matretten ut av et lite ekkorn. :) flå det og ta vare på skinnet, så skyter du ei and eller due og spiser den i stedet, da trenger du ikke være redd for trikiner! :)

Lenke til kommentar
jeg og pappa har fanget ett par ekorn til nå har veldig lyst til og smake på de men mamma sier at de har trikiner inni kjøttet så det ikke er så lurt og spise de har noen spist ekorn

 

Ekorn kan man spise. Men hvorfor fange ekorn? Er jo ikke alt for mange igjen av de.

Lenke til kommentar
jeg og pappa har fanget ett par ekorn til nå har veldig lyst til og smake på de men mamma sier at de har trikiner inni kjøttet så det ikke er så lurt og spise de har noen spist ekorn

 

Ekorn kan man spise. Men hvorfor fange ekorn? Er jo ikke alt for mange igjen av de.

 

er faktisk veldig mange her jeg bor får de i mår feller tar av pelsen og sparer på det eller lage eks: liten pose til å ha luftgever kuler i grunnen til at jeg skal spise de er at jeg skall på en overlevelse tur så hadde vert veldig greit med noe mat

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 8 måneder senere...

Ekorn er snacks, fingermat osv, knask og godt.

Ikke den største mengden mat, men har du bry og er glad i å prøve ting så kjør på. Har aldri hørt om trikiner i ekorn, men dette kan jeg ikke bekrefte. :D

 

Rart med det. Så fort ei "rotte" har hår på halen og klatrer i trær, frister det å spise den...

 

Ellers takk.

Da lurer jeg på hva som er så vanvittig likt i ekorn og (brun)rotter i byen. Blandt annet med sykdommer, og mat de spiser så er det en vesentlig forskjell. Eneste likheten er jo størrelse og tennene. Ei ku er plutselig helt topp å spise så lenge den er stor, dum og ikke reproduserer seg i store mengder? :roll:

Lenke til kommentar

Når jeg har vært på jakt, og jeg begynner å bli sulten, så har det hendt at jeg har skutt og spist ekorn.Jeg spiser de i rå tilstand og de er veldig gode å spise. Aldrig hørt om trikiner på de. Vil helst ikke tenne opp bål under jakta fordi det kan skremme bort viltet og trekke til seg nyskjerrige folk.

Jeg har forøvrig spist mange arter dyr i rå tilstand uten å ta skade av det. Alle slags fugl, ekorn,kanin,hare og hjortedyr går greit å spise rått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...