Gå til innhold

Hvordan er Canon EF 70-200mm f/4.0L USM på 50D?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er helt riktig. Fotograferer man sport trenger man som regel 1/500 eller raskere. Det er så raskt at handshake ikke rekker å bli registrert.

 

Men ønsker man å skyte mye håndholdt og action ikke er hovedgeskjeften (spesielt ikke på vintern eller inne), så bør man prise IS mer enn et ekstra blendertrinn. Og her er det snakk om en IS som kompenserer for opp mot 4 trinn lukkertid. Dvs. Der du får bilder uten handshake med 1/250 og 200mm uten IS, vil du få skarpe bilder med 1/15 med 200mm med IS.

Lenke til kommentar
Ja men det er vel ikke så mye vits i å bruke is på håndholt vist man fotograferer sport med rask lukker....eller tar jeg feil nå..?

 

Jeg tar mye bilder av fugler som flyr, og å kjøpe objektiv uten IS blir aldri aktuelt mer for min del. Husk at lyset ofte kan være svakt her og da blir lukkertidene ofte lavere enn de fleste trodde på forhånd.

 

(canons 70-200 er det ofte mange brukte til salgs av, og det kan lønne seg å sjekke bruktmarkedet)

 

Tor

Lenke til kommentar

Opprinnelig spørsmål:

 

Canon EF 70-200mm f/4.0L USM

er dette en ålereit linse til naturbilder kamera 50D

 

 

For naturbilder klarer du deg stort sett uten f/2.8, IS, den ekstra vekten og størrelsen, og det større hullet i bankkontoen.

 

Ja, jeg tror Canon EF 70-200mm f/4.0L er en ålereit linse til naturbilder.

Endret av world wide weird
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...