Gå til innhold

Hjelp til valg av 40/42" LCD TV


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe min første lcd tv så enhver hjelp er velkommmen.

Har kikket rundt om kring og endt opp med tre valg tror jeg:

 

Philips 42PFL5604H

Samsung LE40B535

LG 42LH3000

 

Ser på 40" og 42", i 5-6000kr området. Sitter ca 3m fra TV og stuen får en del lys fra vinduer langs den ene veggen.

Får kanaler fra GET og tven skal forøvrig brukes til film som spilles fra min stasjonære PC.

 

Hva synes dere mellom disse tre, evt. andre forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så den kampanjen når den var. Sluttet tre dager siden. Uansett har jeg bestemt meg for å holde meg unna pixmania når det er tv jeg skal kjøpe. Kundeservice blir ganske viktig når pixelfeil og div. andre feil ikke er helt uvanlige.

Og da koster Samsung 650 plutselig over 1000kr mer. En sum jeg ikke tror jeg har lyst til å skrape frem. Har en liten liste over andre ting jeg trenger for de pengene.

Lenke til kommentar

Er på jakt etter TVer i samme prisklasse.

Supert om dere kunne postet deres erfaringer i denne tråden, når dere har mottatt de! :thumbup:

 

Selv håper jeg på at en eller annen 100hz (f.eks. LG 42LH4000settes ned i pris til over jul på Elkjøp, da jeg har noe gavekort som må brukes opp i den butikken.

Lenke til kommentar
Er på jakt etter TVer i samme prisklasse.

Supert om dere kunne postet deres erfaringer i denne tråden, når dere har mottatt de! :thumbup:

 

Selv håper jeg på at en eller annen 100hz (f.eks. LG 42LH4000settes ned i pris til over jul på Elkjøp, da jeg har noe gavekort som må brukes opp i den butikken.

er det et bra tv? er det mye å si for billedekvaliteten med 100 hz?
Lenke til kommentar

Nettopp mottatt tven i dag tidlig. Så langt bra. Skal få kalibrert den litt senere og så gi tven sin første filmrunde.

 

er det et bra tv? er det mye å si for billedekvaliteten med 100 hz?

 

100hz betyr at tven oppdaterer oftere og om du ser mye på sport og slikt så blir det tydeligere. Med 50hz blir veldig kjappe bevegelser fort litt blurry. Er tven til mye spilling og sport kan det være lurt å investere i en 100hz tv om du er villig til å gjøre det prishoppet. Ellers er 50 bra nok for film og vanlig tv bruk.

Lenke til kommentar
Samsung B550 fra dustinhome (takk for tipset spaltcha).

Bare hyggelig,fint at folk kan spare litt penger :)

 

Jeg har LE32B550 som var på kampanje til 3964+ frakt fra Dustin.

Og er mer enn fornøyd,lyden kunne vært bedre men holdet lenge til vanlig tv titting.

Sortnivået var bedere enn forventet og til pc er den så god at den duger som pc skjerm.

Prøvde den med Aspire One 110 via.pc inngangen og alt var klar og lett og se på i 1920*1080.

Sansynligvis bedere via hdmi vil jeg tro,skal snart prøve med PS3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...