Gå til innhold

Bokhjørnet - Diskusjon rundt dypere bøker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så bra det ble aktivitet her plutselig. Hadde ikke regnet med så hard medfart rundt Rand.

Skal oppdatere listen med bøkene dere har nevnt.

 

Hvis folk kan bestemme seg så kan vi starte med diskusjonen. Hva hvis vi gir folk 1 uke til å komme igang for å så diskutere aktuelle temaer...?

Endret av jayplay
Lenke til kommentar

Vi begynner å få til ei lita liste med bøker ja!

 

Syns folk at vi skal ha det såpass strengt at vi har ei bok for måneden, så deler hver uke inn i fjerdedeler av boka og holder diskusjonen der så man ikke spoiler ting og diskuterer samme greiene, eller at vi bare begynner å lese samme bok og diskuterer så langt som vi har komt?

 

De som leser her og er litt avventende med å melde seg på må ikke glemme at en får lånt bøker tilnærmet gratis hos alle bibliotek ;)

 

Stemmer for at vi får Knut Hamsuns Sult inn på lista, Dostojevskij - Brødrene Karamazov likeså(denne tror jeg kan bli artig å lese, google it ;) ) og The old man and the sea og From whom the bell tolls av Hemmingway må vi vel ha med?

 

Mine forslag til bøker:

 

Sult av Knut Hamsun

Syns vi skal ha med litt norsk litteratur også ;)

The Old Man and the Sea og From whom the bell tolls av Ernest Hemmingway

To klassikere man ikke kommer utenom.. :)

Moby Dick av Herman Menlville

Nylig oversatt til norsk. Greit nok at en ideelt sett bør lese de på det originalet språket, men i enkelte tilfeller er kanskje selve historien viktigere enn språket, så jeg vet jeg kommer til å lese enkelte på norsk.

Seven Gotic Tales av Karen Blixen

Boken består av syv fortellinger som skal være fullspekket med allegorier etc og krever en del tolkning og diskutering for å komme til bunns i - kan passe for oss ;)

Brothers Karamazov av Fjodor Dostoyevsky

Ser ut som en meget spennende bok som handler om tre brødre: den fromme, den intellektuelle og livsnyteren

A tale of two cities av Charles Dickens

Settingen er i London og Paris og omkranser den franske revolusjon

 

Nå må vi vel bare bli enige om en bok vi skal starte med?

Endret av slux
Lenke til kommentar
Takk for at du gadd å rette på min tabbe, nå tror jeg jaggu du reddet Verden fra en undergang. :roll:

 

Nåvel. Jeg fant det rimelig uproblematisk å korrigere dette (ser at du tok det litt tyngre enn jeg hadde regnet med) all den tid vi befinner oss i en del av forumet som tar for seg skriverier i ulike formater og former.

Når det er sagt lurer jeg på hvorfor du finner det nødvendig å skrive ordet "verden" med stor bokstav. Jeg ser ikke bort fra at det er en mening med det, men den eventuelle meningen er ikke veldig tydelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...