Gå til innhold

Bokhjørnet - Diskusjon rundt dypere bøker


Anbefalte innlegg

Ja kanskje vi skal omgjøre til bare generell snakk og prat rundt forskjellige titler?

 

Jeg føler meg i samme båt som Geir med skole og jobb.

 

Noen som har lest Trekkoppfugl krøniken av Murakami? Mange sammenhenger jeg ikke skjønte der. Slutten gav meg heller ikke svar på noen av spørsmålene mine.

 

Enig. Ble litt for mye, hehe. Greit å ha litt friere, så erm an friere til å se hva andre leser å selv lese det som virker interresant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min Kamp er et fantastisk verk (ihvertfall de to første) og Knausgård en særdeles begavet forfatter. Jeg skjønner at man bli skeptisk av all den tabloide støyen rundt verket, men gi det likevel en sjanse. Absolutt av de beste leseopplevelsene mine de siste årene. Riktignok så burde kanskje Knausgård hatt en strengere redaktør, men det er ikke så farlig. Selv de irrelevante digresjonene er så bra skrevet at det er en fryd å lese.

Lenke til kommentar

Den fjerde kom forrige uke. Jeg har bare lest de to første, de var på ingen måte tunge å komme gjennom, det var en fryd å lese, særlig den andre. Noe av det mest interessante med bøkene er at det er en så ekstrem form for selvutlevering som står i kontrast til karakteren Knausgård som vi blir kjent med i bøkene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dødt her nå. Leste 20 sider av knausgård. avbrutt på ubestemt tid. kjøpte meg Lolita idag. blir bra.

 

Fantastisk, fantastisk bok. Nabokov skriver så SINNSYKT bra til tider at du bare blir sittende å le.

 

Gled deg! En av de morsomste, men samtidig mest deprimerende bøkene jeg har lest!

Lenke til kommentar

Holder for øyeblikket på med Bjerkes oversettelse av Goethes Faust. Er storfan av Bjerke, så har litt forhåpninger til boken. Har for øyeblikket ikke kommet lengre enn til rett etter forordet, men forordet var i hvertfall særs interessant.

Klassiske verker bør leses.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...