Gå til innhold

[Løst]Kompilator & Editor


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Da var det enda en noob som skal lære seg programmering. Har lest meg kvalm på nettet for å prøve å finne det "beste" kompilerings programmet og editor.

 

Kan noen fortelle meg litt om hva som skiller MinGW og Dev-C++ ? Kanskje komme med alternative kompilerings programmer?

 

Funker Winedt som editor? Eller er det heller noen andre editorer dere vil anbefale?

 

Jeg bruker Windows 7 X64, og jeg vet ikke om det har noe å si for hvilken kompilator jeg skal bruke.. Hjelp! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville bare brukt Microsoft Visual Studio (finnes i knallgod gratis Express-variant). Det er et godt IDE med en god kompilator innebygget.

 

Dev-C++ er ikke aktivt vedlikeholdt lengre.

 

MinGW er ikke et IDE, men en port av GCC (en kompilatorsamling som originerer i Linux). Den fungerer fint på Windows, men som sagt det enkleste er nok å gå for Visual Studio

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke anbefale visual basic ettersom det faktisk ikke er i nærheten av c/c++ i det hele tatt(er sånn circa å sammenligne en lada med en f-16).

Jeg anbefaler sådan Visual C++ 2008 Express, er det jeg bruker i windows(i linux går det på kate + gcc), og er desidert det enkleste å sette opp synes jeg.

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke anbefale visual basic ettersom det faktisk ikke er i nærheten av c/c++ i det hele tatt(er sånn circa å sammenligne en lada med en f-16).

Jeg anbefaler sådan Visual C++ 2008 Express, er det jeg bruker i windows(i linux går det på kate + gcc), og er desidert det enkleste å sette opp synes jeg.

 

Det høres logisk ut!

Er det med editor i visual c++ ? Eventuellt, witch editor to use? :)

Lenke til kommentar

Visual C++ er et IDE (teksteditor blant annet) og en kompilator.

Du trenger ikke noe mer enn Visual C++ for å skrive, kompilere og debugge programmer.

Men du kan kanskje trenge noen biblioteker etterhvert, som Windows SDK, GTK, OpenGL eller DirectX, men for en nybegynner som bare skal jobbe med console, er alt du trenger med i pakka.

Lenke til kommentar

Jeg ville helt klart brukt Visual Studio med tillegget wholetomato.

 

Eneste er at wholetomato kun virker med fullversjonen av Visual Studio og det koster penger.

 

Men fordelene er mange, ekempelvis så blir lista som kommer opp med forslag når du koder bedre og du kan endre navn på funksjoner og klasser hvilket som helst sted i koden, så fikser tomato at det blir fikset alle stedene automatisk.

 

Legger til: Skal du kode windows programmer, så kan det også være vært å se på Qt.

Endret av TeisL
Lenke til kommentar

Dette var kjempe info gutter (og jenter..?).

 

Skal laste ned visual c++ og gå derifra. Det viktigste for meg er å lære meg språket først og fremst, så får jeg prøve å skjønne hvordan c++ funker, og hva jeg må kunne videre for å utvikle meg innen språket.

 

Det blir sikkert en del flere spørsål rundt tema i tiden som kommer på forumet.

 

Tusen takk alle sammen for raske og gode svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...