Gå til innhold

Jenter foretrekker Nintendo (DS/Wii)


Anbefalte innlegg

Selv om de fremstilles litt bastante så skjønner i alle fall jeg det ;)

 

Om Wii har mange barnlige spill er det ikke meg imot. Det som gjør at Wii appelerer til meg er de litt barnlige spillene som Mario og Zelda samt utvalget av spill på Virtual Console systemet til Wii.

 

Tror nok mange har undervurdert betydningen av Virtual console, spesielt med tanke på hvor mye mange av de gode gamle klassikerne hadde å si for enkelte gjennom barns årene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min søster er så avgjort gamer, og av de tre store spillkonsollene denne generasjonen (NEI, IKKE NEXT GEN!!!!) er Wii eneste alternativ for henne av disse! Ellers kunne jeg så avgjort heller ikke vært foruten min Wii heller, med alt som skjer på homebrew-fronten der! Fantastisk! :love:

 

Min Wii brukes derfor også jevnlig, og ikke bare til homebrew! So there! ;)

Lenke til kommentar
Tror nok mange har undervurdert betydningen av Virtual console, spesielt med tanke på hvor mye mange av de gode gamle klassikerne hadde å si for enkelte gjennom barns årene.

Om jeg skulle kjøpt Wii ville det blitt kun pga VC. ;)

 

Personlig skjønner jeg ikke helt greia, emulatorer gjør en bedre jobb enn VC, og hadde man spilelt før (noe man gjerne hadde når det er snakk om nostalgi), så ser ikke jeg problemet med å emulere det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Personlig skjønner jeg ikke helt greia, emulatorer gjør en bedre jobb enn VC, og hadde man spilelt før (noe man gjerne hadde når det er snakk om nostalgi), så ser ikke jeg problemet med å emulere det.

 

AtW

Jeg hater emulatorer. Emulator på DS og spille gamle spill til den første gameboyen og slikt går fint, men å spille f.eks de tre første mariospillene på DS eller pc blir helt feil. Men nå har jeg konsollene og spiller de heller på disse. Mye bedre.

Lenke til kommentar
Personlig skjønner jeg ikke helt greia, emulatorer gjør en bedre jobb enn VC, og hadde man spilelt før (noe man gjerne hadde når det er snakk om nostalgi), så ser ikke jeg problemet med å emulere det.

 

AtW

Jeg hater emulatorer. Emulator på DS og spille gamle spill til den første gameboyen og slikt går fint, men å spille f.eks de tre første mariospillene på DS eller pc blir helt feil. Men nå har jeg konsollene og spiller de heller på disse. Mye bedre.

 

jeg skjønner ikke greia. Man får jo sågar "orginale" NES-kontrollere til PC, i mine øyne kan man få en mye mer autentisk opplevelse på PC, omd et er det man ønsker, og i tilegg har man mye større fleksibilitet om man vil ha bedre grafikk eller flere features.

 

AtW

Lenke til kommentar
Man får jo sågar "orginale" NES-kontrollere til PC, i mine øyne kan man få en mye mer autentisk opplevelse på PC, omd et er det man ønsker, og i tilegg har man mye større fleksibilitet om man vil ha bedre grafikk eller flere features.

Blir fortsatt ikke det samme. Vokst opp med nintendo på tven, kan ikke kjøre det på pc, kontroller eller ikke. Bare psykisk selvfølgelig. Men jeg kommer nok ikke til å kjøpe wii. Det jeg derimot skal kjøpe er en nes/sneshybridmaskin siden den originale snesen min begynner å bli sliten, men det er en heeelt annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Personlig skjønner jeg ikke helt greia, emulatorer gjør en bedre jobb enn VC, og hadde man spilelt før (noe man gjerne hadde når det er snakk om nostalgi), så ser ikke jeg problemet med å emulere det.

 

AtW

 

For vår del kan det være det samme, slik sett gir emulering mer (Snes9x's speed knapp er en livsredder i lange kjedelige dialoger), men oftest krever det at man vet, eller finner, både emulator og ROM filer. Det i tilegg at det er "ulovelig" å laste ned ROM filer samt kan være litt knotete å sette opp emulatoren gjør det ikke noe bedre.

 

Slik sett er Wii's VC mye enklere å sette opp. Har man fått Wiien på nettet er det liksom gjort, er bare å laste ned de spillene som man finner på VC, ellers veldig lite knoting. Samt at det er 100% lovlig.

 

Jeg ser godt poenget ditt, bruker emulatorer mye selv, men man må og se på brukeren og for mange kan emulatorer kanskje bli litt vel tekniske å knote til. Hadde selv noen problemer med lyden på SNES9x og måtte tweake litt på lydoppsett og lyd emulator modulen for å få lyden perfekt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...