Gå til innhold

tv-kort til xp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har pinnacle pctv, og det funker greit i xp med xp-drivere. det eneste som er dårlig er at redigeringsprogrammet, studio pctv, ikke er kompatibel med win2000/xp. men det går fint an til å løse ved å...ehem...laste ned pinnacle studio 7... :smile: uten er du helt uten redigerings muligheter!

Lenke til kommentar

Jeg kjører Hauppauge WinTV Theater på min PC. Kjører XP Pro og. Dette kortet har fjernkontroll da. :razz: Dessuten støtte for stuesurround, radio og stereo. :wink:

Nå har jeg ikke prøvd capture skilleig, men jeg tror ikke denne var spess god. Ikke det at jeg er så erfaren med capture, men jeg var ikke akkurat imponert. Jeg kunne ikke se på TV noe særlig bra hvis jeg tok opp, og jeg fikk bare til et par snutter.

 

Ellers er jeg strålende fornøyd med kortet.

Lenke til kommentar

har et Asus V7100 deluxe Combo med tv-tuner hvis du er interisert i å kjøpe. kortet er basert på geForce 2-brikken og har 32 meg ram. ble kjøpt i september og har derfor ca åtte og en halv måned igjen av garantien. kortet har følgende spesifikasjoner: nVIDIA GeForce2 MX GPU, 32 MB Ram, 350 Mhz RamDac,

256-bit 3D and 2D graphic accelerator, AGP 4X,

Integrated second-generation transform and lighting engines, FSAA via drivere, 700M texel fill rate

2.7 GB/second memory båndbredde, DVD MPEG-2 hardware-akselerasjon, TV-ut (S-VHS og RCA), TV-tuner.

 

for test gå til følgende link: http://www.amdzone.com/articleview.cfm?ArticleID=687

Lenke til kommentar

> ATI all in wonder funker strøkent i WindowsXP.

 

!!

Jeg har faktisk et aiw128 pci-kort. Skjermdelen, rage 16 mb, virker bra. Men alt som er av tv-drivere virker ikke. Jeg kjører kortet sammen med et asus gf2mx-kort i agp-porten.

 

Jeg skal straks installere xp på nytt, og da skal jeg prøve å få det til å virke uten gf-kortet. Jeg kjøpte aiw'en brukt, så kansje jeg blei lurt.

 

>Det beste er uansett å bruke andre programm enn det

>som følger med når du skal ta opp video.

 

hvilket program er best?

Lenke til kommentar

hæ? det er ikke særlig avansert.

 

1.først starter du MMC (hvis du har ATI skjermkortda) og velger kanal og alt sånt.

2.lukk du MMC

3. start virtualdub

4. trykk file->capture AVI

5.trykk på video og velg compression

6.samme med audio

7. vido->format. (320x288 f.eks.)

8.gå inn på settings og set FPS til 25.

9. og masse mer hvis du vil.

10. trykk på F6 for å starte å ta opp. når du trykker på venstre museknapp, eller escape stopper du den. filen heter Capture og ligger i roten på en av diskene.

 

Det er jo bare å trykke på alt og se hva det er..

Det er masse annet du kan/bør stille på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...