vikingkylling Skrevet 26. november 2009 Skrevet 26. november 2009 (endret) Jeg har gledet meg til dette spillet lenge, selv om det "bare" er på Nintendo DS og ser tragisk dårlig ut. Men selv om jeg har PC, xbox360, Wii og DS Lite er DSen favoritten, og grafikk bryr jeg meg fint lite om når gameplayet er så bra som dette. Jeg legger dette i Generelt om spill fordi selv om det bare er til DS vil det nok komme til flere plattformer etterhvert, eller vi får lignende spill etterhvert. Dessuten er dette et spill alle må prøve. Det er litt vanskelig å si hva spillet egentlig dreier seg om, men kort sagt skal du løse en oppgave i hvert brett. Hvordan du gjør det er mer eller mindre opp til deg. Og da mener jeg det bokstavelig. Øverst i høyre hjørne har du et bilde av en notisblokk. Trykker du den får du et tastatur (eller om du vil, et vanlig notisblokk) og kan skrive inn hva du vil ha. Det sies at det har rundt 22.000 ord i ordboken, så da holder det en stund. Jeg har klart å finne ord den ikke har, men mest av logiske årsaker. Det er ikke mulig å bruke kopibeskyttete ting, for eksempel. Litt rart vi ikke har nightstick, batong eller tonfa selv om vi har en politimann, men samme det. Han fikk en pistol i stedet. Uansett. Når du har klart et brett får du muligheten til å prøvde det om igjen med en liten vri. Du må gjøre det tre ganger på rad, og du kan ikke bruke samme ord du bruke de forrige gangene du klarte brettet. For å ta et eksempel skulle jeg hente en stjerne i toppen av et tre. Det var greit nok, bare skriv øks i notisblokken og hogg ned treet. Men hva med de neste tre gangene i Advanced mode? Øks burde gå (prøve det ikke da jeg vil ha en utfordring), men motorsak fungerte helt fint. På andre forsøk gikk jeg litt hardere til verks og hentet en flammekaster. Merkelig nok tok det litt tid før treet brant ned, men det går ikke på tid. (bare antall gjenstander du kan bruke og antall du er ment å bruke, som f.eks antall slag du er ment å bruke i golf. Du kan fint gå over om du vil, men får da mindre poeng.) Tredje forsøk var litt verre. Uten øks, motorsag og flammekaster slet jeg litt, før jeg like greit hentet en bazooka og sprengte treet. Hihi. I et annet skulle jeg fange en sommerfugl, og her viste spillet hva det kan, på godt og vondt. Å kaste et nett over den var greit nok. Å kaste en bøtte over den gikk fint, men ikke helt som jeg hadde tenkt. I stedet for å fange den i bøtten presset bøtten den litt ned hver gang den traff, og til slutt kunne jeg ta den. Tredje gang brukte jeg lasso. Og bare så det er sagt. Jeg kjedet meg litt og lagde først en lanse og hest, så en ridder. Han fikk også en lanse og hest, og turneringen kunne begynne. Hihi. Dessverre angrep jeg hesten i stedet for ham, men samme det. Når jeg sier "jeg" snakker jeg selvsagt om fyren vi styrer. Vi er sikkert ment å bruke en hovedperson som i andre apill, men jeg bytta ham raskt ut med en zombie. Edit: Ikke flink i engelsk? Ikke noe problem. Du kan faktisk spille det på norsk om du vil (!) Endret 26. november 2009 av thecrow77
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Det hørtes faktisk ganske morsomt ut. Bare håper det kommer til andre platformer da
Kadmium Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Høres gøy ut. Får skrive et innlegg her, så jeg husker å sjekke det ut en gang i fremtiden.
Kadmium Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Emulator + ROM = win, men det skal vi ikke snakke om her. Sitter på skolen, så har ikke all verdens tid til å teste nå, men fikk forsøkt meg litt med bazooka og flammekaster. Genialt spill! Gleder meg til jeg kommer meg hjem nå.
Hakasu Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Jeg har egentlig ganke lyst til å kjøpe dette, siden det virker så originalt. Får se når det blir billigere !
Jext Skrevet 28. november 2009 Skrevet 28. november 2009 Jeg ser poenget med at dette spillet er vanvittig nyskapende og alt slikt, men for min del har det så og si null underholdningsverdi. Kontrollen over karakteren er totalt forkastelig, og de fleste oppgavene kan løses med de samme 4-5 gjenstandene om og om igjen. Veldig mange ting reagerer ikke på måten man ønsker, dette er jo selvfølgelig fordi det er så utrolig mange ting man kan plukke frem, men allikevel blir det et gigantisk minus. Største underholdningsverdien i spillet er vel å ta frem gud og få han til å sloss mot cthulu og denslags, noe som er artig 4-5 ganger.
vikingkylling Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Skrevet 2. desember 2009 De samme fire, fem gjenstandene hele veien? Da har du nok misforstått litt. Det morsomme med Scribblenauts er ikke å løse gåtene i seg selv, men måten man gjør det på. Selv foretrekker jeg å dra den litt langt ut. Skal jeg opp på en plattform kan jeg ganske enkelt sette opp en stige, men det blir for kjedelig for meg. Jeg utfordrer heller meg selv til å finne nye måter å gjøre det på. For eksempel er en jetpack veldig effektiv, men jeg har også brukt helikopter. Har vurdert trampoline, klatretau, stable ramper oppå hverandre, romskip og så videre. For eksempel skulle jeg presse inn en knapp på en plattform for å åpne en dør lenger nede. Knappen må holdes inne hele tiden for å holde døren åpen, så hva gjør man? Det normale ville nok vært å legge en stor stein foran knappen og en mindre oppå den, så den lille triller ned og balanserer mot knappen. Jeg plasserte en rampe foran og lot en motorsykkel trille ned mot den. På mange måter er det kun fantasien (og ordlisten) som setter grensen, og nettopp det er hele poenget. Du kan ikke bare gjør nesten hva du vil. Du oppfordres til å gjøre det.
Hakasu Skrevet 2. desember 2009 Skrevet 2. desember 2009 Jeg har hørt noe om en modus der man ikke kunne bruke det samme ordet to ganger, eller noe? Det blir jo med en gang mer utfordrende!
husgutt Skrevet 2. desember 2009 Skrevet 2. desember 2009 hadde spillet og bytta det inn.. Utrolig elendige kontrollere og spillmekanikk.. Skulle foreksempel komme over en åpning/dal i landskapet, og skrev bro. Det kom en bro, men den var jo altfor kort.. Får håpe det kommer en scribblenauts 2 som fikser alle problemene denne versjonen har..
Perrern Skrevet 2. desember 2009 Skrevet 2. desember 2009 Skulle gjerne hatt det, men har ikke DS, men tror spillet hadde vært nice på pc også.
vikingkylling Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Skrevet 2. desember 2009 Jeg har hørt noe om en modus der man ikke kunne bruke det samme ordet to ganger, eller noe? Det blir jo med en gang mer utfordrende! Når du velger bane vises de som en grå runding med en grå stjerne i midten. Når du klarer en bane vil den grå sirkelen bli blå, og du åpner neste bane (evt flere baner om gangen). Om du spiller samme bane om igjen får du den i Advanced Mode. Denne gangen må du spille den tre ganger på rad, og du får ikke bruke samme ord to ganger. Lager du en stige i første runde kan du ikke bruke den i de to neste. Klarer du det lyser stjernen, og du kan være stolt. Men når det er sagt er det ingenting i veien med å spille samme bane mange ganger for å prøve nye måter å løse den på. Bare fantasien setter grenser. På mange måter blir det som å kjøpe et sportsspill, kjøre gjennom karrieren og være ferdig med spillet. Det er selvsagt mulig, men litt av vitsen er borte. Det morsomme er å spille det, ikke nødvendigvis å fullføre det. Scribblenauts 2 er nok ikke bekreftet ennå (så vidt jeg vet), men det er en del rykter på gang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå