Gå til innhold

[Løst]Lovlig nedlasting av win 7 med kjøpt kode


Syn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg og en venn av meg kjøpte to serial-key's til win 7, men finner ikke noe sted på microsofts hjemmesider hvor denne koden kan benyttes, eller laste ned for så å bruke koden. Noen som vet hva jeg bør gjøre?

 

Det finnes ingen lovlige steder med unntak av Microsofts egne nettbutikker der du kan kjøpe Windows 7 lisenser og få muligheten til å laste dem ned.

Så har du kun kjøpt lisenser og ingen plater og ingen nedlastning, er ikke lisensene du har kjøpt lovlige...

 

Trolig har du og kameraten din kjøpt katta i sekken, og jeg ville gjort det jeg kunne for å få pengene igjen.

Lenke til kommentar
Jeg og en venn av meg kjøpte to serial-key's til win 7, men finner ikke noe sted på microsofts hjemmesider hvor denne koden kan benyttes, eller laste ned for så å bruke koden. Noen som vet hva jeg bør gjøre?

 

Det finnes ingen lovlige steder med unntak av Microsofts egne nettbutikker der du kan kjøpe Windows 7 lisenser og få muligheten til å laste dem ned.

Så har du kun kjøpt lisenser og ingen plater og ingen nedlastning, er ikke lisensene du har kjøpt lovlige...

 

Trolig har du og kameraten din kjøpt katta i sekken, og jeg ville gjort det jeg kunne for å få pengene igjen.

 

Venligst les hele tråden.

Lenke til kommentar
Venligst les hele tråden.

 

Ja at du har kjøpt/fått dem fra mora til en eller annen fyr...men uansett så er de ikke lovlige.

Steder der man får kun koder (og muligheten til å laste ned .iso filene) er MSDN/Technet som koster masse penger (fra 5.000 - 50.000 i året) eller MSDNAA (for studenter).

Det er uansett ikke lov til å selge eller gi bort lisenser fra MSDN/Technet/MSDNAA kontoer ergo er lisensene dere har kjøpt ulovlige.

 

Billigste utsalgspris på W7 Professional er ca 1.100 kroner per lisens. ( i USA)

Lenke til kommentar

Får vel mate deg med teskje da.

Moren hans jobber for et firma som distribuerer windows 7 og alle som jobber der får det billigere så sønnen hennes kjøpte et eksemplar. Han tok selv 64-biten og jeg fikk 32-biten. Det fulgte med instruksjoner på HANS, men JEG har bare koden. Hvorfor må du være kranglete?

 

og uansett så skal du få slippe å annmelde meg da jeg fant ut at windows 7 pro ikke kan oppgradere vista home premium.

 

Windows 7 pro-kode 32 bit til salgs!

Lenke til kommentar
og uansett så skal du få slippe å annmelde meg da jeg fant ut at windows 7 pro ikke kan oppgradere vista home premium.

 

Windows 7 pro-kode 32 bit til salgs!

 

Du kan jo ta en clean install da, anbefaler folk uansett til å formatere pcen og ikke oppgradere, da så mye kan gå feil.

 

Her er en guide på hvordan du tar en clean install: http://samfunn.myhken.com/?p=819

 

NB! husk at om han har kjøpt EN fullversjon av pro, så er ikke det to lisenser (en til 32bit og en til 64bit) men en lisens som enten kan brukes på 32bit eller 64bit.

Så sjekk om dere virkelig har fått to unike lisenskoder da...

Lenke til kommentar
Vil det funke med en clean om jeg har vista premium home på denne og den er pro? Funka ikke med upgrade

Clean install funker alltid.

 

Dog er det kanskje mer tvilsomt om du får aktivert..

 

Ikke noe problem å aktivere enn oppgraderingslisens ved en clean install: http://samfunn.myhken.com/?p=939

 

Men finn ut om det er samme lisens dere har fått, eller to unike lisenskoder da...

For hvis en av dere aktiverer lisensen, så vil ikke nr to få aktivert sin lisens, om det er samme nøkkel.

Lenke til kommentar
Venligst les hele tråden.

 

Ja at du har kjøpt/fått dem fra mora til en eller annen fyr...men uansett så er de ikke lovlige.

Steder der man får kun koder (og muligheten til å laste ned .iso filene) er MSDN/Technet som koster masse penger (fra 5.000 - 50.000 i året) eller MSDNAA (for studenter).

Det er uansett ikke lov til å selge eller gi bort lisenser fra MSDN/Technet/MSDNAA kontoer ergo er lisensene dere har kjøpt ulovlige.

 

Billigste utsalgspris på W7 Professional er ca 1.100 kroner per lisens. ( i USA)

 

En liten rettelse på det utsagnet der - Technet plus abbonement koster 2990,- ;)

 

Snabelen

Endret av Snabel
Lenke til kommentar
Vil det funke med en clean om jeg har vista premium home på denne og den er pro? Funka ikke med upgrade

Clean install funker alltid.

 

Dog er det kanskje mer tvilsomt om du får aktivert..

 

Ikke noe problem å aktivere enn oppgraderingslisens ved en clean install: http://samfunn.myhken.com/?p=939

 

Men finn ut om det er samme lisens dere har fått, eller to unike lisenskoder da...

For hvis en av dere aktiverer lisensen, så vil ikke nr to få aktivert sin lisens, om det er samme nøkkel.

Var nettop det jeg siktet til :) (og ikke den "gamle" diskusjon om custom install vs. upgrade)

Lenke til kommentar

Skjønte jo det da.

 

Så gadd ikke prøve mer windows 7 og fant heller ut at jeg ville reformatere vistaen min. lettere sagt enn gjort på en lapptopp uten vista-cden som ikke fulgte med. fucking great. Får heller ikke formatert hdden hvor vista ligger fordi "Du kan ikke formatere dette volumet". Just awesome.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...