Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett delig!


Anbefalte innlegg

hey!

deler internett (ISDN) over nettverket hjemme men internett delings greiene som er på windows Xp Pro! men da kobbler den seg på IT hele tiden.. er det mulig å få pcene som er kobblet til IT via LAN til å må slå ett passord eller lignende for å koble som på? bare en varsel om at du må kobble deg på!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. tviler på at det går egentlig.. hvis jeg ikke tar feil.. men jeg har egentlig aldri prøvd det. Det eneste som kan være nærme det, var at jeg hadde nettverk mellom 2 pc'r og hadde ISDN på begge, men begge pcne hadde ISDN kort, og kobla til ISDN boxn i veggen. (men isdn kabelen var splittet). Ellers så må du la den som er kobla til ISDN være pub, slik at folk kan koble seg på.. men det blir bare slitsomt. Så egentlig vet jeg ikke... Det må jo gå på en måte... :shrug:

Lenke til kommentar
Muligens noe med innstillningene dine da, for det har fungert ganske bra for alle andre jeg kjenner som har delt inet med XP. Ikke vet jeg  :shrug:  

Men tror vi slutter av diskusjonen, den har jo ingenting med topic å gjøre :p

har vært andre på forumet som har sagt XP har gått tregt å dele med....Søk du :wink:

Lenke til kommentar

hmmm.. vi var 4stk på bluecom 384kbs linje.. det funka som faen det.. 3stk med xp og 1 med ME.. kjørte 30 ping på CSnorge serveren.. :) men problemet er ikke å dele eller høy ping, men hvordan folk skal måtte bekrefte at de vil koble seg på igjennom nettverket.. opkoblingen skjer auomatisk uten bekreftelse fra noen.. det er kjipt! :-?

Lenke til kommentar
hopkoblingen skjer auomatisk uten bekreftelse fra noen.. det er kjipt! :-?

 

Jeg har løst slikt med og bruke smoothwall som ISDN-router, da gikk man inn på websiden til routeren og koblet seg opp og ned etter behov.

Har du en gammel P100+, et nettkort og et kurrant PCI ISDN-kort koster den løsningen kr 0,-

Lenke til kommentar

Kan folk vennligst vite hva de prater om? :)

 

Dårlig ping? Nesj.. Akkurat det samme (bruk samme arbeidsgruppe, bedre ping da).

 

Slik deaktiverer du slik at den kobler seg opp til internett hele tida:

 

1. Høyreklikk "Mine Nettverkssteder"

2. Velg "Egenskaper"

3. Høyreklikk internetttilkoblinga di

4. Velg "Egenskaper"

5. Velg "Avansert"

6. Ta vekk haken på "Etabler en ekstern tilkobling når en datamaskin på nettverket forsøker å få tilgang til internett"

7. Sett haken på "Tillat andre nettverksbrukere å kontrollere eller deaktiver den delte internett-tilkoblingen. (De kan da koble til/fra fra sin egen maskin)

 

De kan koble til/fra ved å gå på "Egenskaper" for "Mine Nettverkssteder".. Der ligger den (forutsetter at alle maskinene har XP)

Lenke til kommentar
Kan folk vennligst vite hva de prater om?  :)  

 

Dårlig ping? Nesj.. Akkurat det samme (bruk samme arbeidsgruppe, bedre ping da).

 

Slik deaktiverer du slik at den kobler seg opp til internett hele tida:

 

1. Høyreklikk "Mine Nettverkssteder"

2. Velg "Egenskaper"

3. Høyreklikk internetttilkoblinga di

4. Velg "Egenskaper"

5. Velg "Avansert"

6. Ta vekk haken på "Etabler en ekstern tilkobling når en datamaskin på nettverket forsøker å få tilgang til internett"

7. Sett haken på "Tillat andre nettverksbrukere å kontrollere eller deaktiver den delte internett-tilkoblingen. (De kan da koble til/fra fra sin egen maskin)

 

De kan koble til/fra ved å gå på "Egenskaper" for "Mine Nettverkssteder".. Der ligger den (forutsetter at alle maskinene har XP)

 

Jeg leste fortvilt igjennom postene... Puh, endelig så jeg en som skjønte spørsmålet!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...