Gå til innhold

Hva syntes dere om denne maskinen og dette utstyret!


Anbefalte innlegg

Kabinett:

Antec twelve hundred, blue led lights

 

MainBoard:

EVGA X58 SLI LE, Socket-1366 ATX, DDR3, GbLAN, Crossfire & SLI, Firewire, 4xPCI

 

Skjermkort:

To stk PowerColor Radeon HD 4890 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDCP kjøres i CROSSFIRE

 

Skjerm:

BenQ 24", 2ms.

 

CPU:

Intel Core? i7 Quad Processor i7-920 4,8GT/sec, 8MB, Boxed

 

PSU:

Chieftec Super Series PSU 1200W

 

HDD:

Western Digital Caviar® GreenPower? 1TB , Sata 3 Gb/s, 32MB Cache

 

SSD:

Transcend SSD 64GB MLC, 2,5", SATA

 

RAM:

OCZ Gold DDR3 1600MHz 12GB KIT 6xDDR3 2GB, CL8-8-8-24, 1.65 Volts, 240pin

 

Tilbehør:

 

# Creative Gigaworks T3

# Logitech G19 Gaming Keyboard

# Logitech G500 Gaming Mouse,

# Logitech QuickCam Sphere AF Webcamera

# Qpad|CT, Black, Medium,4mm, Gamingmatte med Hybratek overflate og glidz

# Logitech G35 Gaming headset

 

 

 

 

Jeg må si at jeg har ikke den værste peilingen på PC og mener selv at dette er en konge maskin. Grunnen til at det ble to 4890 skjermkort er at 5870 er utsolgt og at 5970 snart kommer (A) :D hehe<3

Endret av marbek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Jeg er enig med sultaniverigste, jeg ville helt klart ventet på HD 5000 series kortene. Når man kjøper en PC til 24 000,- vil man gjerne ha det beste som finnes ;)

- Itillegg ville jeg byttet Transcend SSD 64GB MLC, 2,5", SATA med Intel® X25-M SSD 80GB 2,5".

- Bytt WD Caviar GreenPower 1tb med WD Caviar Black 1tb.

- Hvis du ikke holder på med EXTREM videoredigering/fotoredigering/gaming på en gang er 12gb RAM ALT for mye. 6gb RAM er perfekt!

Lenke til kommentar

problemet med skjermkortene er at jeg skal på LAN den 04.12 og da er det forsent :p

12 gb er bare fordi at det kostet 500 kroner mer og da bare la jeg det til med tanken på framtiden, driver litt med mix av sanger med relativt tunge programmer, har 3 gb i denne maskinen og det lagger som F.

 

hva skal jeg med en 80 gb ssd disk? skal kjøre operativ system og drivere inn på den bare :p

 

tok den HDD jeg tok for å akk holde meg under 24 000 som er mitt budsjett :p

 

 

Men er enig med dere på en måte, men også¨uenig om dere skjønner :p

 

 

BTW: maskinen kommer i MORGEN :D :D :D :D :D

Lenke til kommentar
hva skal jeg med en 80 gb ssd disk? skal kjøre operativ system og drivere inn på den bare :p

Fordi Intels X25-M er langt i fra den beste SSDen på forbrukermarkedet, og en maskin med utstyr til 24000 uten en slik SSD er latterlig.

 

 

okaai <3 så søt du er :D

har man bare 24 tusen så er det noe som heter å vente da :D

Er liksom ikke noe vits å kjøpe det beste hele tiden :p (bare nesten) :D

 

beklager userriøse og barnslige innlegg, men gleder meg som bare F til jeg få denne hulken :D

Endret av marbek
Lenke til kommentar
Kjøp 2 stk 5770 og sett de i crossfire. Blir billigere en 5870 og raskere.... Disse er fremtidsrettet og støtter DX11... OG disse er på lager.

 

Les test her på hardware

 

Var nok ikke på lager når jeg bestilte trur jeg, så i alle fall etter de også :)

Men tenkte på å kjøpe 5970 etter jul da jeg vil få penger igjen :) Hva trur du om en eller to 5970 kort da? Har ikke lest mer en prisen og litt specs på de jeg (A)

Lenke til kommentar
skal du bytte up kortene etter under en måned? :S

 

kjøpte kun 4890 korta pga at jeg ikke liker nvidia (har mine grunne) og at det ikke var noen andre chille kort på markedet..

For å svare så er jeg ikke helt sikker på om jeg bytter de ut så fort, men når 5970 kortene begynner å synke i pris kommer jeg til å bytte.. så regner med at det er byttet i løpet av kanskj 6 mnd :p

Lenke til kommentar
Kjøp 2 stk 5770 og sett de i crossfire. Blir billigere en 5870 og raskere.... Disse er fremtidsrettet og støtter DX11... OG disse er på lager.

 

Les test her på hardware

 

Var nok ikke på lager når jeg bestilte trur jeg, så i alle fall etter de også :)

Men tenkte på å kjøpe 5970 etter jul da jeg vil få penger igjen :) Hva trur du om en eller to 5970 kort da? Har ikke lest mer en0 0 prisen og litt specs på de jeg (A)

2 stk 5970 blir overkill. Vent til de blir billigere
Lenke til kommentar

For å vise realiteten så kan dette sammenliknes.

 

5970 = 5870x2

 

4870x2 = 5870

 

5870 er bedre enn 4870x2

 

4870x8 ? xD

 

Hvis du tenker 1x4870 som tar alle spill på Høy settings men ikke akkurat ekstra høy så vil det nok duge til de fleste spill ,men 5870/50 holder ennå noen år..5970x2 er så og si å kaste penger ut av vinduet og ødelegge highscore på 3D mark :D

 

Prisen på 5970 ligger fra 4-5 000 kr ! to av disse vil koste deg 9-10 000kr og ,waste

Lenke til kommentar

Hva skal PC'en brukes til? Briefe at man har brukt alt for mye penger på en ny maskin?

Men det var nok sarkasme. Realiteten er at du får en maskin som ikke vil yte merkbart dårligere for 12000, og det inkl SSD. Da bruker du heller resten av budsjettet om et par år når/hvis du faktisk trenger enda mer kraft. Å "sikre seg for framtiden" ved å kjøpe mer enn man trenger nå er som oftest totalt verdiløst i dataverdenen, da utviklingen går såpass fort.

Lenke til kommentar
Hva skal PC'en brukes til? Briefe at man har brukt alt for mye penger på en ny maskin?

Men det var nok sarkasme. Realiteten er at du får en maskin som ikke vil yte merkbart dårligere for 12000, og det inkl SSD. Da bruker du heller resten av budsjettet om et par år når/hvis du faktisk trenger enda mer kraft. Å "sikre seg for framtiden" ved å kjøpe mer enn man trenger nå er som oftest totalt verdiløst i dataverdenen, da utviklingen går såpass fort.

Bare maskinen koster ikke 24 000, men med alt utstyr som er lagt til på den som høytalere, mus, keyboard osv osv.

 

"Realiteten er at du får en maskin som ikke vil yte merkbart dårligere for 12000"

Det faktiske faktum er at maskinen koster 12 879 kroner uten utstyret så jeg er da ikke så høyt oppe i pris der om du skjønner hva jeg mener.

 

tilbehøret som er med koster tilsammen ca 8000 kroner (da mener jeg keyboard, speakers, headset osv sant) Dette vil da bli 21 000 så er det spillene som er kjøpt :p da blir utstyret kosten 23 200 før frakt :D

 

håper dette gir dere en litt bedre oversikt så dere ikke trur at kun maskina koster 24 000 for det er heller ikke det som står i overskriften :p

Lenke til kommentar

Min stasjonære tok kvelden her i helga. Så jeg skal spare opp til ny. Da blir det 12GB RAM. Core i7- 920. 1KW PSU. HD5770 skjermkort med støtte for DX11. Samt en 300GB WD Raptor Disk. Totalpris kommer på rundt 20.000. Så jeg må si jeg likte hva du har valgt ut. Men å kjøpe SSD disk til masse penger og få lite lagringsplass for OS og drivere, er bare tull. Går heller for en 10.000rpm harddisk ;) Men det er mitt syn. Lykke til med bygginga (Y)

Lenke til kommentar
Min stasjonære tok kvelden her i helga. Så jeg skal spare opp til ny. Da blir det 12GB RAM. Core i7- 920. 1KW PSU. HD5770 skjermkort med støtte for DX11. Samt en 300GB WD Raptor Disk. Totalpris kommer på rundt 20.000. Så jeg må si jeg likte hva du har valgt ut. Men å kjøpe SSD disk til masse penger og få lite lagringsplass for OS og drivere, er bare tull. Går heller for en 10.000rpm harddisk ;) Men det er mitt syn. Lykke til med bygginga (Y)

 

Du vil nok ikke si at det er tull nå du ser overgangs hastighet (A)

Brukte under ti minutter og installere windows 7 på maskinen, med alle drivere som måtte til for å bruke den (altså uten webcam, keyboards og mus) så jeg ville tatt med en SSD disk hadde jeg vært deg jeg da :)

 

Dessuten er det ikke så utrolig dyrt? 1000 for 64gb som kun går til systemet, holder i massevis :)

Lenke til kommentar

Kunne gått hatt en SSD disk. Men med tanke på at alle komponentene jeg kjøper kommer på en pris til 20.000 kroner. Og det er uten tastatur, mus, headsett etc. Har et Logitech G19, Roccat Kone Mus. En SteelSeries 5L musematte. Eneste jeg kunne ha kjøpt utenom var G35 headsett. Så kjøper jeg heller ikke noe CD/DVD-Rom eller andre harddisker, siden jeg har det fra før. Klart en SSD er raskere. Men etter som jeg har lest meg til har ikke SSD diskene så veldig gode write levetid. Da nøyer jeg meg heller med en 10.000rpm disk som varer litt lengre. Og har plass til alle programmene som skal startes på den. Har kalkulert meg frem til ca 180GB+ av OS disk kommer til å bli brukt.

Lenke til kommentar
Kunne gått hatt en SSD disk. Men med tanke på at alle komponentene jeg kjøper kommer på en pris til 20.000 kroner. Og det er uten tastatur, mus, headsett etc. Har et Logitech G19, Roccat Kone Mus. En SteelSeries 5L musematte. Eneste jeg kunne ha kjøpt utenom var G35 headsett. Så kjøper jeg heller ikke noe CD/DVD-Rom eller andre harddisker, siden jeg har det fra før. Klart en SSD er raskere. Men etter som jeg har lest meg til har ikke SSD diskene så veldig gode write levetid. Da nøyer jeg meg heller med en 10.000rpm disk som varer litt lengre. Og har plass til alle programmene som skal startes på den. Har kalkulert meg frem til ca 180GB+ av OS disk kommer til å bli brukt.

 

okeei, er nok ikke dumt dette heller altså, men igjen så når du førsr skal bruke så mye penger på en pc så hadde jeg lagt det inn alikevell, men det er meg da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...