Gå til innhold

Test: Sapphire Radeon HD 5750


Anbefalte innlegg

Dette kortet er på vei snart til meg. Liten oppgradering på HTPC'n så kanskje det kan bli litt spilling i stua også.

 

5750 skal trekke mellom 8 - 89W mens på noen netsider står de 18 - 108W.

 

Høres ut som mit neste HTPC kort, lite støy og bit-streaming. Selv om dette ikke nenves i artiklen?

 

Ja, satser på det same selv, lite støy, bitstreaming, adekvat spill-ytelse., fint til en HTPC

 

AtW

 

Tenker samme tanke jeg også. Ser frem til å høre fra dere om hvordan kortet gjør det i en HTPC :)

En liten bump her, hehe. Har kikket på samme kort selv, men tror dette er et bedre alternativ, hva tror dere?

 

https://prisguiden.no/produkt/114724

http://www.techpowerup.com/reviews/HIS/Rad...oler_IV/34.html <-- En ganske grundig test av kortet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, når jeg ser på tehcPowerUp sine tester så er det tilnærmet lik det samme på støy også, og alle specsa er helt identiske.

 

Sapphire idle: 27,6 dbA load:28,3 dbA

HIS idle: 25,3dbA load 25,9 dbA

 

Sapphire ser ut til å ha litt bedre ytelse pr watt, og litt lavere effektforbruk på max load, men det er snakk om peanuts. Sapphire er vel også billigere, så det er vel kanskje et vel så godt kjøp i HTPC?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Selv om denne tråden handler om Sapphire modellen, så vil jeg legge inn en kommentar om HIS modellen. De to skal jo være tilnermet like uansett.

 

Har kun positivt å komme med, kortet er godt, spiller MW2, Crysis bl.a. og det fungerer bra, ikke på max naturligvis. Men jeg gjorde en test med det på TrackMania Netions forever, satte på 1920x1080 og alt på max, samt satte laptopen min med med et GeForce M8600 GT på 1440x900 og alt på max. Det gikk mye bedre på HIS Radeon HD5750 kortet. Dessuten er det helt lydløst, dvs at jeg ikke kan høre det. Kanskje hvis jeg legger hodet mitt inntil kabinettet, det har jeg ikke prøvd enda, hehe. Knallfornød med det så lang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...