Gå til innhold

BK: Høst farger


Enya

Anbefalte innlegg

Her er mitt første bidrag til denne delen av diskusjon.no. Har nylig kjøpt meg ett D5000 kamera og har lyst til å få kritikk på bilder jeg tar slik at jeg har mulighet til å bli bedre :)

 

EXIF:

EquipModel: NIKON D5000

ExposureTime: 1/60

FNumber: 5.6

ISO Speed: 640

FocalLength: 55.0

 

post-83475-1259151844_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, skal ikke være lett. Prøvde å få til litt "kontraster" med høstfarger og ett ensomt roseblad med farger igjen, men var ikke lett å få hele bladet i fokus.

 

Som ett nybegynner bilde blir det vel for kjedelig for dere erfarne fotografer her ja, tenkte meg det. Så det var vel bare negativ kritikk å hente på dette bildet?

 

Men jeg er ute etter å lære, og man lærer ikke uten motgang :) Hva ville du gjort for å fått det mer "spennende" viss det er mulig Wikipedersen?

 

Synst det er dumt at dere gir kritikk uten å påpeke evt. "små positive" ting slik at jeg slipper å miste all motivasjon for fotografering. Jeg påpeker jo at jeg er nybegynner ;)

 

Uansett, jeg har ikkje vanskelig for å ta til meg kritikk, men liker å høre "små positive" ting også.

Lenke til kommentar

Ikke se på det som negativ kritikk, men konstruktiv. Det er viktig å opplyse om det du ikke gjør bra, slik at du kan utvikle deg som fotograf.

 

Når man ber om kritikk, så er det kritikk man får :) Og det er ikke for å rakke på noe eller noen. Og jeg er helt enig i at positive sider også skal nevnes ;)

 

Angående bildet. For å forbedre dette bildet er første punkt skarphet. Med såppas store fargekontraster motivet være skarpt. Jeg lurer også på om du kunne gått lengre ned, og nærmere motivet (nå vet ikke jeg noe om nærgrenser osv). Motivet blir litt lite i forhold til resten.

 

Det kan være et fint virkemiddel noen ganger, men her funker det desverre ikke. Selve motivet er ikke supert-godt i utgangspunktet, så det er vanskelig å få ekstremt mye ut av det.

 

Når det er sagt, så er det fint at du ser etter fargekontraster. Det røde bladet skiller seg fint ut fra de ellers brune og døde omgivelsene :)

 

Husk at det jeg sier på ingen måte er fasit, bare mine forslag og meninger :)

 

Og.. det heter "Høstfarger" ;)

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...