Gå til innhold

Problemer med WLAN på Nokia E52


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nettopp fått meg Nokia E52 og idag våknet jeg til nyheten om at vi endelig kan bruke Spotify på Symbian. Konge! Problemet er bare at når jeg skal koble til min telefon til mitt WLAN her hjemme så får jeg tilsynelatende koblet til nettverket, men med en gang jeg skal på nett med den så får jeg beskjeden "Ugyldig servernavn", uansett hvilken side jeg prøver meg på. Det fungerer helt fint med Telenors 3G nett, men med Spotify blir det vel såpass mye trafikk at det ikke er helt gunstig. Har forøvrig nettopp oppdatert SW.

 

Noen som er kjent med dette og hva jeg kan gjøre med det eventuelt? Er ikke sikker på hvordan denne telefonen virker med hensyn til å lagre opplysninger om WLAN, men må jeg legge inn WPA-koden for hver gang jeg skal gjøre en oppkobling til samme nett? Virker jo utrolig tungvint. Tenkte kanskje dette hadde noe med samme problematikk å gjøre?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+98128394

Jeg har også nettopp skaffet meg en E52, og sliter med samme problem. Har prøvd både WPA2 (WPA-PSK) og WEP-kryptering, samt ingen kryptering. Får samme feilmelding likevel.

Endret av Slettet+98128394
Lenke til kommentar

Jeg får nytt modem fra Telenor nå på øyeblikk. For håpe det løser problemet. Det gamle driver å slår seg av i tide og utide.

 

Likevel ufattelig irriterende at den ikke kan lagre informasjonen om nettet å deretter koble på automatisk.

 

Jeg prøvde å konfigurere det såkalte "eduroam" på Universitet i Kristiansand. Etter og ha fått alle innstillingene på plass står den og kobler til i et minutt, også stopper den og er ikke fornøyd. Husker ikke helt feilmeldinga. Slo så av WLAN skanning så den ikke sto å maste hele dagen og dermed tømte batteriet, men den må ha prøvd seg likevel for det gikk tomt for strøm fortere enn svint. Så DISSE innstillingene ble lagret, men dette er jo ikke akkurat et vanlig hjemmenett.

 

Nei, telefonen er grei, men WLAN og ei ubrukelig ordbok gjør livet surt for Nokia E52 eiere...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg fikk min E52 igår, og er foreløbig veldig fornøyd, men som dere sier, WLAN ekke noe særlig på den.. Den kobler seg opp, men detter ut igjen med engang.. Det står også at den er koblet til, men det er den ikke..

Internett fungerer kun via wap...

 

Har prøvd med 2 forskjellige nettverk, og ingen virker..

 

 

Noen som har løsningen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98128394

Nå har jeg prøvd å få til WLAN på flere nettverk og har fått det til å virke to ganger. Det virket imidlertid bare ca. ett til to minutter begge gangene. Etter dette har jeg sikkert prøvd 10-15 å ganger å koble til WLAN uten at det har gått. Kan ikke skjønne at feilen skal ligge noe annet sted enn på mobiltelefonen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har kjøpt meg E52 nå og jeg har samme problemet selv om jeg har oppgradet FW. Den fungerer ikke på verken WPA eller WEP. Jeg har ikke prøvd helt åpent nettverk. Får samme feilmelding som dere.

 

Noen som har flere tips? Byttet fra N97 og angrer ikke et sekund, forutenom dette med WLAN.

Endret av benji
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+98128394

Jeg har fått WLAN til å virke på min Nokia E52 hjemme nå. :)

 

Problemet var ikke telefonen, men at den nyeste firmwaren til modemet Thomson Speedtouch 780WLT har gjort en endring på den trådløse biten. Fikk dette svaret fra Telenor og det løste problemet:

 

ST780 - WLAN-problemer med Nokia-telefoner

Dette kan skyldes en oppgradering av modemets firmware som utvikles av modemprodusenten Thomson. I etterkant av oppgraderingen har vi sett at enkelte mobiltelefoner ikke får koblet til det trådløse nettverket. Dette er selvsagt ikke noe vi ønsker, og vi beklager de ulempene dette har medført for deg.

Problemet du opplever kan løses ved å endre noen innstillinger i modemet. Dette gjør du på følgende måte:

- Gå til 'Alle programmer' og velg 'Tilbehør'. Klikk på 'Ledetekst'.

- I det svarte vinduet (kommanodvinduet) skriver du 'telnet 10.0.0.138' og trykker enter-tasten.

- I feltet 'User' skriver du 'admin' og trykker på enter-tasten to ganger (feltet for 'Password' skal være blankt).

- Skriv 'wireless qos config mode=disabled' og trykk enter-tasten.

- Skriv 'saveall' og trykk enter-tasten.

- Du kan nå forsøke å koble telefonen din fra/til det trådløse nettverket.

Hvis du bruker Windows Vista eller Windows 7 kan det hende du først må installere telnet-klienten for å gjøre det ovenstående:

- Gå til Start-menyen og velg 'Kontrollpanel'.

- Klikk 'Programmer' eller 'Programmer og funksjoner'.

- Klikk 'Slå Windows-funksjoner på eller av'(enten under 'Programmer og funksjoner' eller i menyen på venstre side). Blir du spurt om administratorpassord eller -bekreftelse, må du skrive inn passordet eller bare trykke 'Fortsett'.

- Bla nedover i listen, sett hake foran 'Telnet-klient' og klikk 'OK'. Installasjonen kan ta flere minutter.

Ut over dette kan du kontakte vår betalsupport Telenoreksperten på telefonnummer 820 90 100 for hjelp.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...