Gå til innhold

Fildeling blir enklere med ny Opera


Anbefalte innlegg

Du trenger ikke Opera i andre enden.

Jeg fant ut det selv like etter at jeg postet så det har du helt rett i ja. Har ikke testet dette før nå, men ser ut til å fungerer fint.

Det mest åpenbare "problemet" for meg er at jeg har en lite imponerende ut-hastighet.

 

Tiltman Lagt til I dag, 15:52

Routeren oppdaterer dyndns (hver 3dje uke eller ved ip-endring), ja. Det kan kanskje være en show-stopper for noen.

Jeg bruker i utgangspunktet no-ip.com til samme formål, men noe jeg syns er litt rart i den sammenheng, er at jeg vel ca ett års tid har hatt samme IP, fra Telenor.

Hadde en Telenor servicemann på besøk for noen mnd siden for å finne optimal hastighet, og spurte han om årsaken, men uten å få noe skikkelig svar. Vi snakker da om modem som har blitt rebootet utallige ganger, samt stått "linjeløs" i flere dager, men kobler likevel opp igjen på samme IP uansett hva jeg gjør...

 

Er det flere her som har det samme?

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jepp, bortimot statisk IP hos meg også selv om jeg har GET. Den ble endra 1 gang i vår da GET hadde hele nettet sitt nede i et par timer, ellers har IP'en vært den samme i tre år.

 

Nå er det vel egentlig liten grunn til at IP skulle bli byttet hele tiden dersom ikke ISP'en begynner å slippe opp for adresser i sin "range".

Lenke til kommentar

Hvordan er det å kjøre en webserver i browseren din, som gjør at du må kjøre både browseren og at PCen må stå på ... enklere? Enklere enn PutFile? Enklere enn _hva som helst_?

 

Alle andre går mot å lagre ting "in the cloud", mens Opera vil at du skal kjøre en webserver på PCen din. Hvordan er det enklere? Enkelt å svare på: det er ikke enklere.

Lenke til kommentar
Hvordan er det å kjøre en webserver i browseren din, som gjør at du må kjøre både browseren og at PCen må stå på ... enklere? Enklere enn PutFile? Enklere enn _hva som helst_?

Opera Unite gjør alt innhold du ønsker tilgjengelig uten å bruke unødvendig båndbredde og uten behov for mer en en håndfull klikk. Finnes det andre tjenester som gjør det samme som Opera Unite som er enklere?

Lenke til kommentar
Første jeg oppdager er at context-menyen (høyreklikk) ser skikkelig GTK-under-QT ut. (Jeg bruker KDE)

 

Ellers virker «history navigation mode 3» som vanlig, som betyr at Opera fortsatt er beste nettleser for meg.

For å aktivere dette går du til opera:config, søk etter «history», sett «history navigation mode» til 3, trykk save og restart nettleseren. Gå så til vg.no, trykk på en artikkel og trykk back og se at du navigerer i cache av historien slik at du kan gå frem og tilbake uten å laste inn sidene på nytt.

 

Takk for info, dette har irritert meg en stund. Har bare vært for lat til å prøve å finne ut av det.

Lenke til kommentar
Ellers virker «history navigation mode 3» som vanlig, som betyr at Opera fortsatt er beste nettleser for meg.

For å aktivere dette går du til opera:config, søk etter «history», sett «history navigation mode» til 3, trykk save og restart nettleseren. Gå så til vg.no, trykk på en artikkel og trykk back og se at du navigerer i cache av historien slik at du kan gå frem og tilbake uten å laste inn sidene på nytt.

 

Merkelig at dette ikke er en default innstilling egentlig. Burde pushet på at Opera forandret på det...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Gå så til vg.no, trykk på en artikkel og trykk back og se at du navigerer i cache av historien slik at du kan gå frem og tilbake uten å laste inn sidene på nytt.

Merkelig at dette ikke er en default innstilling egentlig. Burde pushet på at Opera forandret på det...

Det krever at brukeren vet om og forstår dette, noe som slett ikke er en selvfølge. Risikoprosjekt å ha pagecaching som standard.

Lenke til kommentar

Den var det i versjon 7 som med defaultinstillinger var veldig rask. Så tror jeg noen begynte å klage over ulik oppførsel som de andre nettleserne eller mangel på følge av HTTP-protokollen eller noe slikt. Om jeg husker korrekt skal HTTP-cache-headere i følge standarden respekters også ved historienavigasjon, så det betyr at en nettside med gode headere vil fungere raskt og om jeg ikke er helt full tror jeg også historienavigasjon i JavaScript skal ha en måte å force cache eller ikke.

 

Mode 1 er «auto» hvor Opera prøver å følge standarden og laster raskt sider hvor headere forteller at innhold kan caches.

Mode 3 er «history from cache» hvor Opera alltid henter fra cache, så vidt jeg vet også over HTTPS(! :cool: ).

Mode 2 regner jeg med er å alltid reloaded, men jeg har ikke tenkt å finne ut.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...