Gå til innhold

Sapphire Radeon 5850 - vente eller gå for et annet?


Steffenv

Anbefalte innlegg

Jeg har alt bestilt et AMD-gamingrigg, men viser seg at HD 5850 ikke kommer på lager før 2010 :p

 

Er det verdt å vente på, eller skal jeg velge et annet?

 

Hovedsakelig for WoW, men kommer til å være borti Crysis også, så vil ha noe bra ! :)

 

Har som sagt allerede rigg satt opp for Crysis og lignende.

 

selv om jeg skal spille mest WoW, så vil jeg ha noe bra fordi det er skjermkortet som teller ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvor i all verden har du sett dette?

 

har selv bestilt et HD5850 fra netshop.no, er nå på den andre uken siden jeg bestilte. men de har ingen andre skjermkort i den prisklassen på lager:(

 

ehh.... hvis du ser litt etter, vil du se at nermest ALLE nettsider har en UBEKREFTET dato på 01.01.2010

Lenke til kommentar
men hd5850 og 4890 har samme minnemengde, men 5850 har ca. 100 mhz mindre klokkehastighet?

 

Er ikke bare minnemengde og klokkehastighet som gjelder, 5850 er 40nm, mens 4890 er 55nm.

 

5850 er MYE bedre en 4890!

 

Kor ligger 5770 i forhold til 4890 dei koster jo det samme

 

5770 er litt dårligere en 4890, men det er stillere, kjøligere, bedre design og DX11. Det er også forventet at etter et par driveroppdateringer så kommer 5770 til og bli tilnærmet lik 4890 når det gjelder ytelse.

 

Edit: Link til test av 5770 gjort av Anandtech.

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar

Et alternativ til 5850 jeg regner med mange som kjøper pc før nyttår kommer til å gå for, er 5770 i crossfire. Jeg bestilte selv 5850fra komplett tidligere i dag da de hadde bekreftet dato førstkommende onsdag på 2 stk (disse er nå reservert, jeg fikk forhåpentligvis sikret meg det nest siste). Har allerede ventet 5 uker på bestilling fra datakjeden som i går fikk ny ETA 01.01., hvorpå de helt uten videre kansellerte bestillingen min.

 

Så, jeg har vært inne på tanken ang 2x5770 isteden. Det krever dog at HK støtter CF, og reduserer dine senere alternativer da du vil bruke 2 slots på denne løsningen.

Lenke til kommentar
Et alternativ til 5850 jeg regner med mange som kjøper pc før nyttår kommer til å gå for, er 5770 i crossfire. Jeg bestilte selv 5850fra komplett tidligere i dag da de hadde bekreftet dato førstkommende onsdag på 2 stk (disse er nå reservert, jeg fikk forhåpentligvis sikret meg det nest siste). Har allerede ventet 5 uker på bestilling fra datakjeden som i går fikk ny ETA 01.01., hvorpå de helt uten videre kansellerte bestillingen min.

 

Så, jeg har vært inne på tanken ang 2x5770 isteden. Det krever dog at HK støtter CF, og reduserer dine senere alternativer da du vil bruke 2 slots på denne løsningen.

 

Ja.. :p Eneste problem er at WoW ikke har støtte for CrossFire. + at det blir koste meg mye mer å skaffe crossfire tror jeg, ettersom jeg har et hovedkort som ikke støtter CF, strømforsyning på 550W etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...