Gå til innhold

Høy cpu bruk flash linux


Anbefalte innlegg

Som de fleste vet er ikke adobe spesielt flink til å holde flash i orden til linux. Problemene er mange, men for meg er hovedproblemet choppy playback og meget høy cpu bruk (ofte omkring 90% på en C2Q6600). Er det noen som vet om noen alternativer eller løsninger som gjør at jeg faktisk slipper å boote windows for å kikke litt på youtube i fullscreen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort spørsmål: har trådstarter testet om han opplever noen forskjell i CPU-bruken til flash avhengig av hvilken browser som blir brukt?

Tidligere så opplevde jeg at flash fungerte mye bedre i Firefox enn i Opera...

 

 

EDIT:

 

Men testet nå: med to youtube filmer gående i både Firefox (3.5.5) og i Opera (10.01) fikk jeg ca 40% CPU-bruk i snitt med Flash 10.0.32.18 (alle fire filmene var i HQ, ikke fullscreen)

Jeg kjører rent 64bit system (slackware64) på en C2E6850.

 

Pussig. Er kun noen uker siden jeg banna og svor over at flash nærmest spiste CPU'en min til lunsj og jeg har ikke oppgradert noe relevant... pokkers adobe

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

10.1 Beta for Linux finnes her:

http://download.macromedia.com/pub/labs/fl...x_111709.tar.gz

 

Kan være verdt et forsøk.

 

Avinstaller Flash-pakken og legg libflashplayer.so (en fil du får når du pakker ut 10.1 Beta) i /home/dinbruker/.mozilla/firefox/dinprofil/plugins (kan hende du må lage mappen plugins), evt system-wide /usr/lib/mozilla/plugins

 

Ikke nødvendig å kjøre det install-scriptet som følger med.

Lenke til kommentar
10.1 Beta for Linux finnes her:

http://download.macromedia.com/pub/labs/fl...x_111709.tar.gz

 

Kan være verdt et forsøk.

 

Avinstaller Flash-pakken og legg libflashplayer.so (en fil du får når du pakker ut 10.1 Beta) i /home/dinbruker/.mozilla/firefox/dinprofil/plugins (kan hende du må lage mappen plugins), evt system-wide /usr/lib/mozilla/plugins

 

Ikke nødvendig å kjøre det install-scriptet som følger med.

Takk for tipset! Det funka betydelig mye bedre enn den gamle. Endelig stabil cpu-bruk (fortsatt høy tho, 50% ved et vanlig youtubeklipp) og framerate.

Lenke til kommentar
10.1 Beta for Linux finnes her:

http://download.macromedia.com/pub/labs/fl...x_111709.tar.gz

 

Kan være verdt et forsøk.

 

Avinstaller Flash-pakken og legg libflashplayer.so (en fil du får når du pakker ut 10.1 Beta) i /home/dinbruker/.mozilla/firefox/dinprofil/plugins (kan hende du må lage mappen plugins), evt system-wide /usr/lib/mozilla/plugins

 

Ikke nødvendig å kjøre det install-scriptet som følger med.

Takk for tipset! Det funka betydelig mye bedre enn den gamle. Endelig stabil cpu-bruk (fortsatt høy tho, 50% ved et vanlig youtubeklipp) og framerate.

 

Bra :) Håper de kan få ned CPU-bruk etterhvert. Har ikke sjekket i Windows nylig, men regner med den er lavere.

Lenke til kommentar
@gnom1: spørsmålet til meg?

Jeg har ikke prøvd 10.1.51.45. Jeg visste ikke engang at den er tilgjengelig. I følge adobe er 10.0.32.18, så derfor har jeg ikke fått med meg 10.1.51.45 og heller ikke testet...

Jeg mistenker at 10.1 beta'en bare er for 32-bit, sikkert derfor du ikke har fått den med deg (samme med meg :p )

Lenke til kommentar

Er i grunn rimelig lei nspluginwrapperen i 64-bits browser, den kræsjer konstant i bakgrunnen i ubuntu 9.04 med søte grå vinduer der flashen skal være. Har brukt 64-bits alphaen helt siden lanseringen, og selv om den er mer stabil, lekker den minne og plutselig er det en eller annen tab som bruker tilnærmet 100% cpu og gjør browseren ubrukelig. Mistenker at det kan ha sammenheng med ATI sin skjermkortdriver også, men hvem vet.

 

På laptopen som kjører 32-bits (samt har Intel skjermkort) er det derimot enormt stabilt og lav cpu-bruk. Opplever nesten aldri at Firefox dør der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...