Gå til innhold

"Rar" deltids jobbing (Bergen)


Nickkk

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg lurte på om noen kreative personer her inne hadde noen idéer om muligens hvor jeg kunne fått en slags "rar" deltidsjobb.

Grunnen til jeg sier "rar" er for at jeg egentlig jobber på havet som motormann lærling og har en mnd på havet også en mnd fri, har lyst til å få meg en slags deltidsjobb så jeg kan jobbe med når jeg er hjemme for å tjene penger siden det er litt tungt og overleve på lærlingslønn med leilighet midt i bergen sentrum hehe.

Det jeg har på papiret så langt er vell mine 2 år på skole (tip/mekanisk og maritime fag) + 1 1/2 år med arbeid i offshore som motormann lærling (8 mnder effektiv seiling, på min 9ende nå)

Så er det noen som har noen tips eller vet om noen kansje muligheter ? :)

 

EDIT: Glemte å legge til at hvilken jobb det er har egentlig ikke så veldig mye å si, er åpent for det meste, alt fra å stue jern til å selge truser på kapphal for å si det sånn :)

Ellers var det noen som nevnte hurtigbåtene til tide, det hadde sikkert gått, men da blir det helt rare arbeidsdager, jobbe hele dagen med 2-3-4 timers pause her og der og det blir det lite fritid av, har forsatt lyst til å utnytte friperioden min, så en jobb hvor jeg kansje er ferdig 2-3-4-5 hadde passet ypperlig :) om så ikke noe nattevakt greier hehe

Endret av nickvaage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, du kan jo prøve å forhørere deg litt rundt om kring på jobber du kunne tenkt deg, om en slik arbeidstid hadde vært mulig.

 

Nå er det jo jul så er jo kansje mulig det ja, men reiser til spania 19 desember og da reiser jeg rett på jobb igjen på havent når jeg kommer hjem, så må nok vente til februar, tviler på noen ansatter noen for 14 dager hehe :p

Ellers er det vell altid verdt å prøve, får føle meg som en uteligger som tigger etter jobb ;)

Lenke til kommentar

Er det der noe å lure på da? Svaret blir selvfølgelig drosjesjåfør i Bergen Taxi. De har 450 biler (inkludert reservebilene som har litt redusert utetid). Stor frihet. Du må ha bestått sjåførkurs i Bergen Taxi (hvor kjentmannsprøven og kjøretime med kjørelærer er inkludert i pakken) for 5500 kroner.

 

Utgifter utenom: Uniform, myntapparat (om du selv ønsker), legeerklæring (ikke noe spesielt, du svarer "nei" på alle spørsmålene legen stiller). Dette må være verdens beste deltids- og studiejobb.

 

Nb! Grunnen til at jeg sier Bergen Taxi er fordi de er det helt klart største taxiselskapet i Bergen og det som er soleklart det beste å jobbe i. Helt klart flest kunder, og det gir deg som sjåfør et stort utvalg av turer som gjør at du har nok til smør på skiven. Bergen Taxi er det eneste selskapet som burde vært aktuelt i så måte, og det er null problem å få jobb.

Endret av Insty
Lenke til kommentar
Er det der noe å lure på da? Svaret blir selvfølgelig drosjesjåfør i Bergen Taxi. De har 450 biler (inkludert reservebilene som har litt redusert utetid). Stor frihet. Du må ha bestått sjåførkurs i Bergen Taxi (hvor kjentmannsprøven og kjøretime med kjørelærer er inkludert i pakken) for 5500 kroner.

 

Utgifter utenom: Uniform, myntapparat (om du selv ønsker), legeerklæring (ikke noe spesielt, du svarer "nei" på alle spørsmålene legen stiller). Dette må være verdens beste deltids- og studiejobb.

 

Nb! Grunnen til at jeg sier Bergen Taxi er fordi de er det helt klart største taxiselskapet i Bergen og det som er soleklart det beste å jobbe i. Helt klart flest kunder, og det gir deg som sjåfør et stort utvalg av turer som gjør at du har nok til smør på skiven. Bergen Taxi er det eneste selskapet som burde vært aktuelt i så måte, og det er null problem å få jobb.

 

Hadde jeg bare hatt lappen så hehe, må ta den først så det blir litt vrient å være taxi sjåfør uten bil sertifikat :p Moped taxi ? ;)

Lenke til kommentar
I så fall kan du kanskje bli MC-bud. Det er flere selskaper som driver med det i området. Vet ikke om noen av dem bruker mopeder, men det finner du ut. :)

 

Var litt ironisk å si det siden mopen lappen min har jeg tatt i spania og er ikke godkjent på norske veier og mopen har jeg heller ikke hehe, så trenger noe mer "normal" jobb =)

Lenke til kommentar

Selv om jeg aldri kunne tenkt meg å jobbe som taxi sjåfør, så støtter jeg dette fullt! Med taxi så bestemmer du selv hvor mye du vil tjene. Skal du tjene mye penger så må du selvfølgelig jobbe veldig mye, men det er opp til deg.

Kjapt forklart: hadde to venner som kjørte taxi, midt i lørdagsrushet når det stenger på byen, så satt de hjemme å spillte Playstation istedenfor å kjøre taxi. De var blakk hele tiden...men var sinnsykt gode på å spille playstation. En annen kompis av meg, han kjørte når han var på jobb + kjørte enda mere ekstra. Han Tjente vel ca 500.000,- ifjord. Greit som vanlig ansatt, men han måtte jobbe for hver krone da :D Er du ivrig tjener du fort 4-8000 på ei helg.

 

Tor Inge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...