Gå til innhold

Installere programmer ved hjelp av AD


Anbefalte innlegg

I denne tråden skal jeg fokusere på hvordan en kan lage MSI-pakker og installere programmer ved hjelp av AD og Group policy. Jeg vil først peke til den sticky tråden Verktøy som gjør drift av et nettverk lettere som jeg har laget i Nettverk (Bedrift)-delen av forumet som tar for seg noe av det samme.

 

Hvis du skal lage MSI-pakker anbefales et program som heter Wise Package Studio som er laget av Symantec.

 

Hvis du skal rulle ut Microsoft Office vil jeg anbefale at du tar en titt på denne posten som er skrevet av shranmat. Posten er ganske lettfattelig skrevet og lett å følge.

 

vordan du kan distribuere software ved hjelp av Windows 2003 server kan leses her mens tilsvarende for Windows 2008 finnes her.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 6 måneder senere...
  • 2 år senere...

Denne bør kanskje oppdateres.

Wise Package Studio er EOL fra og med november 2011.

I dag er det Adminstudio fra Flexera som er alternativet.

 

Videre bør man også nevne at MSI er en av flere muligheter, men på ingen måte svaret på alt.

 

Selv deployer jeg gjerne exe-baserte installasjoner der det er hensiktsmessig, men dersom jeg ikke får det jeg vil der blir det ofte en repakking til MSI.

I mange tilfeller er det i dag MSI tilgjengelig, og man bruker da gjerne denne. Er det endringer man må gjøre kan man gjøre dette med en transforms-fil.

Orca er også et verktøy som er gull verdt, det er gratis.. Men her får man kun redigert msi-tabellene direkte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...