Gå til innhold

Telemarkstøvler som gnager over tærne


Stonescream

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg skifta i fjor til noen kortere telemarkski ( twintip ) fra fjellskilignende skitype.

 

Etter ett par turer i bakken har jeg merka at skoene trykker akkurat over tærne når jeg skal svinge. Jeg bøyer skoa mer og får med det fryktelig vondt etter noen timer i bakken. Beina mine så ikke helt bra ut etter ei uke i Chamonix i fjor for å si det mildt.

 

Jeg lurer litt på å evt kjøpe det nye ntn systemet til Rottefella for det ser ut som en der ikke bøyer skoa, men at bøyen er lengre fremme.

 

Noen som har hatt samme problem som meg og som kanskje har en løsning?

 

Noen crispi støvler i plast som er noen år gamle nå med oppbygde standard cobra rottefella binding.

 

Kanskje det vil hjelpe å bygge sko, evt bare innersåle?

 

Trenger litt hjelp her for har egentlig ikke penger til å kjøpe ntn system nå :(

 

Bilder av "nytt" og gammelt:

 

post-3399-1258632244_thumb.jpg

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det thermo-støvler som kan varmes i ovn og tilpasses foten? Prøv evt det først.

 

NTN er en fantastisk binding, men til sitt bruk. Mange som går litt toppturer, meg inkludert, synes den er litt i tyngste laget. Den veier litt mer enn wirebindinger. Jeg bruker den ikke på toppturskiene, men på et par av offpiste-skiene.

 

EDIT: du sier du egentlig ikke har råd til NTN. Da ville jeg holdt meg til R8. Det er en god binding det også. Vet ikke hvor seriøs du er, men R8 holder i lange baner for vanlig kjøring i preppa bakker.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...